Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017

Τα προαπαιτούμενα- φωτιά που φέρνει το αναθεωρημένο μνημόνιο

Τα προαπαιτούμενα- φωτιά που φέρνει το αναθεωρημένο μνημόνιο

Από το «επιτέλους τελειώσαμε» με τα 140 προαπαιτούμενα της β’ αξιολόγησης, στο «έχουμε μπροστά μας ακόμη 113 υποχρεώσεις μέχρι το τέλος του 3ου μνημονίου».
ta-proapaitoumena--fwtia-pou-fernei-to-anathewrimeno-mnimonio
 
Από το «επιτέλους τελειώσαμε» με τα 140 προαπαιτούμενα της β’ αξιολόγησης, στο  «έχουμε μπροστά μας ακόμη 113 υποχρεώσεις μέχρι το τέλος του 3ου μνημονίου». Η έκθεση με τα προαπαιτούμενα που υπολείπονται και η οποία συμπεριλαμβάνεται στο compliance report το οποίο εγκρίθηκε από τους δανειστές μετά το Eurogroup της 15ης Ιουνίου, δείχνει ότι ο δρόμος για την ολοκλήρωση του 3ου μνημονίου μόνο εύκολος δεν θα είναι.
Όπως προκύπτει από την αναλυτική λίστα, ήδη από τον Ιούλιο θα έρθουμε αντιμέτωποι με νέες ανατιμήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ λόγω... ΥΚΩ.
Τα εργασιακά θα βρεθούν και πάλι στο προσκήνιο αυτή τη φορά προκειμένου να αλλάξει ο συνδικαλιστικός νόμος και τα άρθρα για την προκήρυξη της απεργίας.
Προβλέπεται ριζική τροποποίηση των προϋποθέσεων χορήγησης των κοινωνικών επιδομάτων –από τα επιδόματα για τις μεταφορές με τις δημόσιες συγκοινωνίες μέχρι τα οικογενειακά και τα αναπηρικά επιδόματα- εξίσωση των αντικειμενικών αξιών με τις πραγματικές από το τέλος του 2017, και σειρά μέτρων για την οργάνωση και λειτουργία του ΥπερΤαμείου Αποκρατικοποιήσεων.
Η 3η αξιολόγηση αναμένεται να βάλει «φωτιά» και στον χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης καθώς με το άνοιγμα των σχολείων το φθινόπωρο, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές θα έρθουν αντιμέτωποι με το αίτημα των δανειστών να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας προκειμένου να βελτιωθούν οι αναλογίες και των μαθητών ανά δάσκαλο και των μαθητών ανά τάξη.
Τη λίστα με τα 113 προαπαιτούμενα που θα πρέπει να ενεργοποιηθούν μέχρι και τον Αύγουστο του 2018, δημοσιεύει στη σημερινή της έκδοση η εφημερίδα «Ναυτεμπορική». Τα 113 αυτά προαπαιτούμενα θα μοιραστούν στις αξιολογήσεις που θα γίνουν μέχρι και τον Αύγουστο του 2018 –πιθανότατα τέσσερις αν και υπάρχουν σκέψεις για «συγχωνεύσεις»- αλλά, όπως προκύπτει και από το σχετικό χρονολόγιο που δημοσιεύεται, οι περισσότερες παρεμβάσεις θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στο τρέχον έτος δηλαδή μέχρι και τον Δεκέμβριο.
Όπως προκύπτει από τη λίστα και η επόμενη αξιολόγηση δεν θα είναι «αναίμακτη» για την κυβέρνηση. Βασικό προαπαιτούμενο για την 3η αξιολόγηση θα είναι η ψήφιση διάταξης που θα απαγορεύει να προκηρυχθεί απεργία αν δεν έχουν ψηφίσει υπέρ τουλάχιστον τα μισά μέλη του σωματείου. Οι δανειστές πιέζουν εδώ και πολύ καιρό γι’ αυτή τη διάταξη και τώρα την ενσωμάτωσαν στη λίστα με τα προαπαιτούμενα με τη μορφή του βασικού προαπαιτούμενου (prior action).
Ιδιαίτερη σπουδή δείχνουν οι δανειστές για τα κοινωνικά επιδόματα που έχουν απομείνει. Με τρεις διαφορετικούς νόμους, ζητείται η άμεση αλλαγή των προϋποθέσεων χορήγησης ενώ οι αλλαγές θα αφορούν ακόμη και στα αναπηρικά επιδόματα. Τα προαπαιτούμενα που συνδέονται με τα επιδόματα είναι τα εξής:
1. Επανεξέταση δαπανών: Ολοκλήρωση μελέτης για τον εξορθολογισμό των εκπαιδευτικών προνομίων και επιδομάτων μέχρι τον Ιούνιο του 2017
2. Κοινωνική προστασία: Μεταρρύθμιση των οικογενειακών επιδομάτων μέσα στον Νοέμβριο
3. Κοινωνική προστασία: μεταρρύθμιση αναπηρικών επιδομάτων – νέα νομοθεσία για τον καθορισμό των προϋποθέσεων απόδοσης των αναπηρικών επιδομάτων
4.      Κοινωνική προστασία: Μεταρρύθμιση των μεταφορικών επιδομάτων μέσα στον Νοέμβριο με εφαρμογή από το 2018 σε συνέχεια του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Το 77ο προαπαιτούμενο, θα ανάψει φωτιές, τουλάχιστον μέχρι να αποφανθεί για το τι σχεδιάζει το αρμόδιο υπουργείο Παιδείας, στους καθηγητές και στους δασκάλους. Αναφέρεται συγκεκριμένα: Εκπαίδευση: Αλλαγή των ωρών διδασκαλίας ανά εκπαιδευτικό και των δεικτών μαθητών ανά αίθουσα και μαθητών ανά δάσκαλο, με βάση τις βέλτιστες πολιτικές του ΟΟΣΑ
Φωτό: Ευρωκίνηση

Κοινά αποκτήματα κατά τη διάρκεια του γάμου. Τι ισχύει σε περίπτωση χωρισμού

Κοινά αποκτήματα κατά τη διάρκεια του γάμου. Τι ισχύει σε περίπτωση χωρισμού

 0
Της δικηγόρου Ευαγγελίας Πολύμερου* 
Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 1400 του Αστικού Κώδικα: « Αν ο γάμος λυθεί ή ακυρωθεί και η περιουσία του ενός συζύγου έχει, αφότου τελέσθηκε ο γάμος αυξηθεί, ο άλλος σύζυγος, εφόσον συνέβαλε με οποιονδήποτε τρόπο στην αύξηση αυτή, δικαιούται να απαιτήσει την απόδοση του μέρους της αύξησης το οποίο προέρχεται από τη δική του συμβολή. 
Τεκμαίρεται ότι η συμβολή αυτή ανέρχεται στο ένα τρίτο της αύξησης, εκτός εάν αποδειχθεί μεγαλύτερη ή μικρότερη ή καμία συμβολή. 
Η προηγούμενη παράγραφος εφαρμόζεται αναλογικά και στην περίπτωση διάστασης των συζύγων που διήρκεσε περισσότερο από τρία χρόνια.
Στην αύξηση της περιουσίας των συζύγων δεν υπολογίζεται ο, τι αυτοί απέκτησαν από δωρεά, κληρονομιά, ή κληροδοσία ή με διάθεση των αποκτημάτων από αυτές τις αιτίες».
Επίσης σύμφωνα με το άρθρο 1401 του Αστικού Κώδικα: «Η αξίωση του προηγούμενου άρθρου δεν γεννιέται, σε περίπτωση θανάτου, στο πρόσωπο των κληρονόμων του συζύγου που πέθανε. Επίσης δεν εκχωρείται ούτε κληρονομείται, εκτός αν έχει αναγνωρισθεί συμβατικά ή έχει επιδοθεί αγωγή. Η αξίωση παραγράφεται δύο χρόνια μετά τη λύση ή την ακύρωση του γάμου».
Ως αποκτήματα νοείται η αξίωση συμμετοχής του ενός συζύγου στα περιουσιακά στοιχεία που έχουν αποκτηθεί από τον άλλον κατά τη διάρκεια του γάμου.

Σύμφωνα με τη διάταξη του άνω άρθρου οι προϋποθέσεις για την γέννηση αξίωσης συμμετοχής στα κοινά αποκτήματα του γάμου είναι οι εξής:

  • Λύση/ Ακύρωση του γάμου ή συμπλήρωση τριετούς διάστασης των συζύγων
  • Αύξηση της περιουσίας του συζύγου κατά τη διάρκεια του γάμου και η συνεπεία αυτής υποχρέωση προς απόδοση
  • Η συμβολή του  συζύγου στην αύξηση της περιουσίας του άλλου με οποιονδήποτε τρόπο.

ΤΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟ 1/3 ΤΗΣ ΑΥΞΗΣΗΣ

Πρόκειται για μαχητό τεκμήριο, υπό την έννοια ότι, επιδέχεται ανταπόδειξη από τον εναγόμενο σύζυγο. Συγκεκριμένα, αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση που το περιεχόμενο της αγωγής αφορά απόδοση ποσοστού επί της επαύξησης περιουσίας που αντιστοιχεί στο 1/3 αυτής, τότε ο ενάγων σύζυγος δεν υποχρεούται να αποδείξει τη δική του συμβολή, αλλά μόνο το γεγονός της επαύξησης της περιουσίας του εναγόμενου συζύγου που αποτελεί και τη βάση του τεκμαρτού προσδιορισμού της συμβολής. Στην περίπτωση αυτή ο αντίδικος σύζυγος δύναται να ανταποδείξει μικρότερο ποσοστό συμβολής (εξ ου και το 1/3 αποκαλείται μαχητό τεκμήριο, διότι είναι θέμα απόδειξης των διαδίκων κατά πόσο η επαύξηση της περιουσίας σχετιζόταν με την έγγαμη συμβίωση).
Στην περίπτωση όμως που το περιεχόμενο της αγωγής αφορά απόδοση ποσοστού μεγαλύτερου του 1/3 της επαύξησης περιουσίας, τότε  ο ενάγων σύζυγος οφείλει να αποδείξει το μεγαλύτερο ποσοστό συμβολής του στην επαύξηση, ο δε εναγόμενος σύζυγος δύναται να ανταποδείξει μικρότερο ποσοστό συμβολής.
Για τον υπολογισμό της επαύξησης της περιουσίας, υπολογίζεται η διαφορά ανάμεσα στην τελική και αρχική περιουσία των συζύγων δηλαδή, συγκρίνεται η περιουσία κάθε συζύγου κατά την τέλεση του γάμου με την περιουσία που έχει κατά την λύση του γάμου, την ακύρωσή του, ή την συμπλήρωση της τριετούς διάστασης.
ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ στην περιουσιακή αύξηση οτιδήποτε αποκτάται από χαριστική αιτία και συγκεκριμένα:
  • δωρεά εν ζωή και αιτία θανάτου
  • κληρονομιά (εξ’ αδιαθέτου και εκ διαθήκης)
  • κληροδοσίες
  • γονική παροχή
  • ό,τι αποκτά κανείς από τη διάθεση/ πώληση των ανωτέρω αποκτημάτων, οι καρποί και τα αποκτήματα
  • οι δωρεές που έχουν γίνει από τον ένα σύζυγο στον άλλο [κατά μια επικρατούσα στη θεωρία άποψη]
  • κέρδη από λαχεία, παίγνια, στοιχήματα
  • οτιδήποτε μολονότι αποκτήθηκε, δεν σώζεται κατά τη χρονική στιγμή γενέσεως της αξίωσης συμμετοχής, λόγω του ότι το απόκτημα έχει καταστραφεί (χωρίς υπαιτιότητα του συζύγου) ή εκποιηθεί και το τίμημα διατέθηκε για τις οικογενειακές ανάγκες.

ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ

Η συμβολή του δικαιούχου στην επαύξηση της περιουσίας, όπως αυτή ορίζεται στην υπόψη διάταξη του άρθρου 1400 ΑΚ, μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε τρόπο είτε άμεσα είτε έμμεσα.
ΑΜΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ: οποιαδήποτε υλική συμβολή του / της συζύγου. Δηλαδή, οτιδήποτε ο δικαιούχος κατά τη διάρκεια της έγγαμης συμβίωσης έχει διαθέσει υπό την μορφή κεφαλαίου, εργασίας κ.λ.π.
ΕΜΜΕΣΗ ΣΥΜΒΟΛΗ: οτιδήποτε παρέχεται στον/ στην σύζυγο με την μορφή της εξοικονόμησης πόρων και της διευκόλυνσης για την ανάπτυξη της επαγγελματικής δραστηριότητας του / της συζύγου. Μιλάμε δηλαδή για όποια ενίσχυση ψυχική και οποιαδήποτε συμβολή στην καθημερινότητα του συζύγου η οποία διευκόλυνε την ζωή του και συνακόλουθα τον οδήγησε μέσω της ανετότερης διεκπεραίωσης των εργασιών του στην επαύξηση της περιουσίας του.
    Ενδεικτικά αναφέρονται οι κάτωθι περιπτώσεις:
  • Ανατροφή των τέκνων και πλήρης ενασχόληση με τις οικιακές εργασίες. Σε αυτήν την περίπτωση η συμβολή της συζύγου θα πρέπει να αποτιμάται σε χρήμα δηλ. σε μηνιαίο εισόδημα που τυχόν θα αποκόμιζε από εξωοικιακή εργασία εάν και εφόσον δεν είχε επιδοθεί στις οικιακές εργασίες για την οικογένειά της.
  • Παροχή βοήθειας στο επάγγελμα του συζύγου, υπό την μορφή των ιδεών της ψυχικής τόνωσης κ.α.
  • Συμπαράσταση σε δύσκολες περιόδους (ασθένεια)
  • Εξοικονόμηση μισθωμάτων στην περίπτωση παροχής στέγης από τους γονείς του/της συζύγου
Τα παραπάνω ισχύουν στην περίπτωση που πριν ή κατά τη διάρκεια του γάμου οι σύζυγοι δεν έχουν επιλέξει το συμβατικό σύστημα της κοινοκτημοσύνης για τη ρύθμιση των μεταξύ σας περιουσιακών ζητημάτων, οπότε και η επίλυση των τελευταίων καθίσταται πιο ευχερής (Αρ. 1403-1405 ΑΚ). Στην περίπτωση αυτή οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχεία αποκτηθεί κατά τον γάμο ανήκει και στα δύο μέρη.

ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΕΗ

Η αξίωση συμμετοχής στα αποκτήματα ή κατ’ ορθότερη ορολογία «η αξίωση συμμετοχής στην περιουσιακή αύξηση», βασίζεται στο σύστημα της περιουσιακής αυτοτέλειας των συζύγων (αρ. 1397 ΑΚ) η οποία, με την επιφύλαξη των διατάξεων του Αστικού Κώδικα για την ελεύθερη επιλογή του συστήματος της κοινοκτημοσύνης, δεν μεταβάλλεται κατά τη διάρκεια του γάμου. Η περιουσιακή αυτοτέλεια των συζύγων συνεπάγεται ατομική ευθύνη του καθενός συζύγου απέναντι στους δανειστές και ελευθερία συναλλαγής γεγονός που προστατεύει τις συναλλαγές. Οι αδικίες μέσα στο γάμο που μπορεί να προκύψουν από την άνω αρχή αίρονται από το νομοθέτη με τη θέσπιση της αρχής του ποσοστού της συμβολής του καθενός συζύγου στην επαύξηση της περιουσίας του άλλου.
Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι η αξίωση συζύγου από την περιουσία του έτερου συζύγου, ανήκει στο παθητικό της περιουσίας του τελευταίου, ο δε δικαιούχος σύζυγος θεωρείται δανειστής του υποχρέου. Πλην όμως για να ισχύσει αυτό θα πρέπει η αξίωση να έχει αναγνωρισθεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση και προκειμένου να ικανοποιηθεί προνομιακά σε περίπτωση επίσπευσης αναγκαστικής εκτέλεσης από άλλους δανειστές (π.χ. Τράπεζες ή Δημόσιο) θα πρέπει να έχει επιπλέον εξοπλισθεί με εμπράγματη ασφάλεια. Διαφορετικά θα θεωρηθεί εγχειρόγραφος/ανέγγυος δανειστής και ο η απαίτηση του συζύγου θα καταταγεί τυχαίως και εφ’ όσον το εκπλειστηρίασμα επαρκεί.
Ζήτημα προκύπτει σε κάθε περίπτωση από τις διατάξεις του νέου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας που ψηφίστηκαν στις 22.7.2015 ως «Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4334/2015» που θα τύχει εφαρμογής από 1.1.2016.
Οι εν λόγω αλλαγές φαίνονται να ευνοούν τις Τράπεζες ακόμα και έναντι του Δημοσίου, πολλώ δε μάλλον έναντι των συζύγων κατά του οφειλέτη συζύγου για δύο λόγους:
(α) Σύμφωνα με τις διατάξεις 993 και 995 ΚΠολΔ για την εκτίμηση της αξίας του ακινήτου που κατάσχεται, θα λαμβάνεται υπόψη η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο της κατάσχεσης. Επίσης, ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου θα ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά το χρόνο της κατάσχεσης,  διάταξη η οποία είναι πιθανό να επιτρέψει στις Τράπεζες, που κατά κανόνα επισπεύδουν τις διαδικασίας αυτές και εν όψει της ρευστής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά ακινήτων, να προσδιορίζουν μικρές εμπορικές αξίες, σε βλάβη των συμφερόντων τόσο των οφειλετών, όσο και των λοιπών δανειστών, δοθέντος ότι οι οφειλέτες θα συνεχίσουν να ενέχονται για το υπόλοιπο της οφειλής τους, η δε λοιπή περιουσία του οφειλέτη δεν θα επαρκεί για την ικανοποίηση και των λοιπών δανειστών τους.
Επισημαίνεται δε ότι, ακόμη και στην περίπτωση που ο δικαιούχος σύζυγος έχει κατορθώσει να ασφαλίσει εμπράγματα την απαίτησή του, με βάση την αρχή της χρονικής προτεραιότητας που ισχύει στο εμπράγματο δίκαιο, είναι εξαιρετικά πιθανό η αξίωση της Τράπεζας να προηγείται της δικής του, αφού συνήθως οι εμπράγματες εξασφαλίσεις συστήνονται κατά τη σύναψη των σχετικών δανειακών συμβάσεων.
(β) Επιπλέον, ο επανακαθορισμός της σειράς κατάταξης των δανειστών στον πίνακα γενικών προνομίων και η κατάργηση της ισχύουσας πρόβλεψης για τη διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά μετά την ικανοποίηση της τρίτης τάξης αυτών ευνοεί αποκλειστικά τις Τράπεζες, σε βάρος κάθε άλλου δανειστή, συμπεριλαμβανομένου του Δημοσίου και των φορέων κοινωνικής ασφάλισης. Οι δε Τράπεζες αποκτούν συμμετοχή στη διανομή του πλειστηριάσματος ακόμα και με την προσημείωση υποθήκης (μη προνομιούχα απαίτηση), χωρίς να είναι αναγκασμένες να την έχουν τρέψει  σε υποθήκη.
[…..]
Εν όψει των ανωτέρω, είναι πιθανό οι αντίδικοι σύζυγοι να ακολουθήσουν την πρακτική της σύμβασης συμβιβασμού (άρθρο 871 Α.Κ.), με την οποία οι συμβαλλόμενοι διαλύουν με αμοιβαίες υποχωρήσεις μια φιλονικία τους, ή μια αβεβαιότητα για κάποια έννομη σχέση. Η σύμβαση συμβιβασμού είναι δεσμευτική για τους συμβαλλόμενους. Συνεπώς, δεν μπορεί κανένα από τα μέρη να προβάλει ξανά αξιώσεις από τις οποίες παραιτήθηκε με το συμβιβασμό και αν τις προβάλει, αποκρούεται από το άλλο μέρος με την ανατρεπτική ένσταση της συνάψεως του συμβιβασμού. Μετά τον συμβιβασμό κατανέμεται οριστικά η περιουσία και δεν μπορεί να λυθεί με διαφορετικό τρόπο η έννομη σχέση που ρυθμίσθηκε με το συμβιβασμό.
Διά του άνω τρόπου, ο ένας σύζυγος δύναται να μεταβιβάσει στον έτερο σύζυγο το τεκμαρτό ποσοστό της συμβολής του στην επαύξηση της περιουσίας του (1/3) και ο/η δικαιούχος σύζυγος να αποφύγει τρόπον τινά την αναγγελία και την κατάταξή του στους λοιπούς δανειστές του υποχρέου συζύγου κατά τη επίσπευση αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος του.
Πλην όμως, στην περίπτωση αυτή, επισημαίνεται ο κίνδυνος η εν λόγω δικαιοπραξία να προσβληθεί από τις Τράπεζες ή το Δημόσιο ως καταδολιευτική.
[…]
Πέραν τούτου, στην περίπτωση ύπαρξης οφειλών έναντι του Δημοσίου, ενδέχεται να προκύψει κώλυμα κατά τη διαδικασία της μεταβίβασης του περιουσιακού στοιχείο, δοθέντος ότι είναι πιθανό ο υπόχρεος και μεταβιβάζων σύζυγος να μη δύναται να λάβει φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα για την ολοκλήρωση της μεταβιβαστικής δικαιοπραξίας.
Πάντα τα ανωτέρω, αποτελούν παράγοντες που οι σύζυγοι οφείλουν να λάβουν υπόψη τους, προτού επιχειρήσουν να διανείμουν την περιουσία τους με τη διαδικασία του εξωδικαστικού ή δικαστικού συμβιβασμού, εαν υπάρχουν ληξιπρόθεσμες και απαιτητές αξιώσεις ιδιωτών ή του Δημοσίου σε βάρος ενός εξ αυτών ή αμφοτέρων.
*Η κ.Ευαγγελία  Πολύμερου  είναι συνεργάτης της Artion A.E– Διαβάστε το πλήρες κείμενο στο  www.artion.gr

Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ΚΕΑ – Πληρωμές των δικαιούχων

Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ΚΕΑ – Πληρωμές των δικαιούχων

Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ΚΕΑ – Πληρωμές των δικαιούχων – διαδικασία έκδοσης και παραλαβής της προπληρωμένης κάρτας
Καταβολή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) για τον μήνα Ιούνιο 2017
Στις 28 Ιουνίου 2017 θα γίνει η πληρωμή του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ) και η πίστωση των καρτών
Η πληρωμή του ΚΕΑ θα πραγματοποιηθεί με πίστωση εξ’ ημισείας στο λογαριασμό και στην προπληρωμένη κάρτα αγορών, στις περιπτώσεις που το συνολικό καταβαλλόμενο ποσό είναι ίσο με ή υπερβαίνει τα 100 ευρώ ανά μήνα. Η προπληρωμένη τραπεζική κάρτα του δικαιούχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς κανένα περιορισμό για οποιαδήποτε αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών αγορών.
Οι δικαιούχοι του ΚΕΑ παρακαλούνται να απευθύνονται στην Τράπεζα με την οποία συνεργάζονται και μόνο σε αυτήν για θέματα που σχετίζονται με τον τραπεζικό λογαριασμό τους ή την προπληρωμένη κάρτα αγορών.
Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΚΕΑ παραμένει ανοιχτή ώστε οι ενδιαφερόμενοι να την επισκέπτονται και να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους.
Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης: Ενημέρωση σχετικά με τη διαδικασία χορήγησης και παραλαβής της προπληρωμένης τους κάρτας
Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤ), για λογαριασμό των τραπεζών μελών της, ενημερώνει τους δικαιούχους του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης  για τη διαδικασία έκδοσης και παραλαβής της προπληρωμένης τους κάρτας ανάλογα με την τράπεζα που έχουν επιλέξει για την πίστωση του ΚΕΑ.
Για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση μπορείτε να απευθυνθείτε στην  τράπεζα συνεργασίας σας.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.Η κάρτα αποστέλλεται ταχυδρομικώς απενεργοποιημένη, στην διεύθυνση που ο δικαιούχος δήλωσε κατά την αίτηση ένταξής του στο πρόγραμμα ΚΕΑ και συνοδεύεται από επιστολή με οδηγίες για την ενεργοποίησή της.
Ο Προσωπικός Μυστικός Αριθμός (PIN) της κάρτας αποστέλλεται στην ίδια διεύθυνση, με συστημένη αλληλογραφία.
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.Η κάρτα αποστέλλεται απενεργοποιημένη στη διεύθυνση επικοινωνίας που έχει δηλωθεί κατά την υποβολή της αίτησης από τον δικαιούχο, με απλό ταχυδρομείο, συνοδευόμενη από τον 15ψήφιο κωδικό (Smart PIN).
Για την ενεργοποίηση της κάρτας o κάτοχος πρέπει να προσέλθει σε οποιοδήποτε κατάστημα της Εθνικής Τράπεζας επιθυμεί για την απόκτηση των θέσεων του PIN και την υπογραφή των όρων χρήσης της κάρτας.
ALPHA BANKΗ κάρτα (Alpha Bank Prepaid MasterCard Επιδομάτων) αποστέλλεται ταχυδρομικώς απενεργοποιημένη στην διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος κατά την αίτησή του για την ένταξή του στο ΚΕΑ.
Ο Προσωπικός Μυστικός Αριθμός (PIN) της κάρτας αποστέλλεται σε μεταγενέστερο χρόνο, στην ως άνω διεύθυνση.
Η κάρτα κάρτα δύναται να ενεργοποιηθεί μέσω της υπηρεσίας Alpha Web Banking ή τηλεφωνικά, με κλήση του δικαιούχου-Πελάτη στην Εξυπηρέτηση Πελατών της Τραπέζης (210- 3260000), και κατόπιν επιτυχούς ολοκληρώσεως της διαδικασίας ταυτοποιήσεως του.
ΤΡΑΠΕΖΑ EUROBANK ERGASIAS A.E.Οι πελάτες της Eurobank – δικαιούχοι ΚΕΑ δύναται να παραλάβουν άμεσα την προπληρωμένη τους κάρτα από οποιοδήποτε κατάστημα Eurobank και Νέου Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.
Η έκδοση και παραλαβή νέας προπληρωμένης κάρτας απαιτείται και για όσους ήδη διαθέτουν προπληρωμένη κάρτα. Για την χρήση προπληρωμένων καρτών Eurobank δεν απαιτείται έκδοση PIN.
ATTICA BANK Ανώνυμη Τραπεζική ΕταιρείαΟι πελάτες της ATTICA BANK, δικαιούχοι ΚΕΑ, μπορούν να παραλάβουν την προπληρωμένη κάρτα τους καθώς και το PIN τους, από το κατάστημα τήρησης του λογαριασμού τους, μετά την υπογραφή σχετικής σύμβασης.
H ενεργοποίηση των προπληρωμένων καρτών Attica Prepaid Card VISA, θα πραγματοποιείται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας του κατόχου στο τηλεφωνικό κέντρο ενεργοποίησης καρτών 210-3397246.
Επίσης παρέχεται η δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί ο κάτοχος, η επικοινωνία για την ενεργοποίηση της κάρτας να πραγματοποιείται από κλήση του κατόχου μέσω του εκάστοτε Καταστήματος.
15/03/2017 Εγκρίθηκε η μεταφορά πίστωσης, συνολικού ποσού 31.014.459,76 ευρώ, για την πληρωμή μηνός Μαρτίου 2017 σε 142.087 δικαιούχους του προγράμματος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ΚΕΑ, σύμφωνα με απόφαση την οποία υπογράφει η υπουργός Εργασίας
Η πληρωμή των δικαιούχων της πρώτης δόσης του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης ΚΕΑ, που κατέθεσαν αίτηση τον Φεβρουάριο 2017 και των οποίων η αίτηση εγκρίθηκε, θα γίνει τα τέλη Μαρτίου 2017 (το πενθήμερο 27 με 31 Μαρτίου 2017)
Το ίδιο αναμένεται και για όλο το 2017, δηλαδή το τελευταίο πενθήμερο κάθε μήνα, θα είναι το διάστημα που θα καταβάλλεται το Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης ΚΕΑ στους λογαριασμούς των δικαιούχων
Σχετικά:

Υπ. Εργασίας: Έναρξη κατασκηνωτικού προγράμματος για παιδιά, ΑμεΑ και ηλικιωμένους

Υπ. Εργασίας: Έναρξη κατασκηνωτικού προγράμματος για παιδιά, ΑμεΑ και ηλικιωμένους




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δελτίο Τύπου
Αθήνα, 23-06-2017

Έναρξη κατασκηνωτικού προγράμματος για παιδιά, ΑμεΑ και ηλικιωμένους  

Στις αρχές Ιουλίου 2017 ξεκινά το πρόγραμμα κατασκηνώσεων το οποίο απευθύνεται σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες της χώρας (παιδιά και ηλικιωμένοι με χαμηλά εισοδήματα ή που έχουν ανάγκη φροντίδας και  παιδιά ή ενήλικες ΑμεΑ).

Δώδεκα (12) Δήμοι στην χώρα επιχορηγούνται με ένα συνολικό ποσό δύο εκατομμυρίων τετρακοσίων εβδομήντα πέντε χιλιάδων (€ 2.475.000) ώστε από τις αρχές Ιουλίου μέχρι τέλος Αυγούστου να προσφέρουν δημιουργικές δράσεις αναψυχής σε περίπου 10.000 άτομα (5.500 παιδιά, 1.500 ηλικιωμένοι και 3.000 ΑμεΑ), οι οποίοι θα φιλοξενηθούν στους χώρους των κατασκηνώσεων που ανήκουν στο Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Σημειώνεται ότι, για πρώτη φορά, στα μέσα Μαΐου 2017, πραγματοποιήθηκε ειδική σύσκεψη εκπροσώπων των Δήμων, της ΠΟΣΓΚΑμεΑ, των αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων και του Γενικού Γραμματέα Πρόνοιας, Δ. Καρέλλα, προκειμένου να προετοιμασθεί έγκαιρα και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η υλοποίηση του προγράμματος.

https://www.taxheaven.gr

Παράταση στην καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών και ένταξη στις 120 δόσεις ζητούν οι δικηγόροι

Παράταση στην καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών και ένταξη στις 120 δόσεις ζητούν οι δικηγόροι





ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

22/6/2017

Επιστολή Προέδρου Ολομέλειας Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος Β. Αλεξανδρή προς ΕΦΚΑ με αίτημα την παράταση της προθεσμίας καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2016 και την υπαγωγή τους στη ρύθμιση των 120 δόσεων

Με την επιστολή του προς τον Πρόεδρο του ΔΣ του ΕΦΚΑ Αθ. Μπακαλέξη, η οποία κοινοποιείται στους συναρμόδιους υπουργούς, ο Πρόεδρος της Ολομέλειας των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας Β. Αλεξανδρής, ζητεί να παραταθεί ως τις 31-12-2017, η προθεσμία καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών των Δικηγόρων έτους 2016, η οποία λήγει στις 30-6-2017. Ζητεί επίσης να υπαχθούν οι εν λόγω εισφορές, στη ρύθμιση των 120 δόσεων.

Ακολουθεί η επιστολή:


Προς

Τον Πρόεδρο του ΔΣ του ΕΦΚΑ
Κύριο Αθανάσιο Μπακαλέξη

Κοινοποίηση:
Υπουργό Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Κύριο Σταύρο Κοντονή
Υφυπουργό  Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Κύριο Αναστάσιο Πετρόπουλο
Γενική Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων, κυρία Στέλλα Βρακά
Πρόεδρο Συμβουλευτικής Επιτροπής ΕΦΚΑ, κύριο Κωνσταντίνο Μακέδο

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε,

Όπως ασφαλώς γνωρίζετε, στις 30.6.2017 λήγει η προθεσμία καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών έτους 2016.

Με δεδομένο ότι ειδικά για το τρέχον έτος οι δικηγόροι έχουν πρόσθετη επιβάρυνση λόγω της υποχρέωσης ταυτόχρονης καταβολής, τόσο των εισφορών του παρελθόντος έτους, όσο και των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών σύμφωνα με το νόμο 4387/2016,  παρακαλούμε όπως: α) χορηγηθεί παράταση προθεσμίας καταβολής εισφορών 2016 μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2017, και β) εξασφαλιστεί η δυνατότητα υπαγωγής των οφειλομένων ασφαλιστικών εισφορών έτους 2016 στην ρύθμιση των 120 δόσεων, σύμφωνα με την παρ. 21 του άρθρου 15 ν. 4469/2017.

Παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειές σας.


Με τιμή

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΒΑΣΙΛΗΣ Ε. ΑΛΕΞΑΝΔΡΗΣ

Πόσο απέδωσαν οι νέοι φόροι - Μείωση εσόδων από άμεσους φόρους, αύξηση από έμμεσους - Η διακύμανση των φορολογικών εσόδων για τον μήνα Απρίλιο 2017

Πόσο απέδωσαν οι νέοι φόροι - Μείωση εσόδων από άμεσους φόρους, αύξηση από έμμεσους - Η διακύμανση των φορολογικών εσόδων για τον μήνα Απρίλιο 2017







Για την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2017, τα φορολογικά έσοδα ανέρχονται σε 12.360.723.036,90 €, στο ίδιο σχεδόν επίπεδο με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, όπου τα έσοδα ανέρχονταν σε 12.509.752.276,83 €.

Συγκριτικά με το πρώτο τετράμηνο του 2016, τα έσοδα από άμεσους φόρους το πρώτο τετράμηνο του 2017 μειώθηκαν κατά 425,37 εκ. €, ενώ τα έσοδα από έμμεσους φόρους αυξήθηκαν κατά 276,34 εκ. €.

Τα έσοδα Απριλίου 2017 ανήλθαν σε 2.845.129.900,10 €, ελαφρώς μειωμένα σε σχέση με τα έσοδα τον Απρίλιο του 2016, τα οποία ανέρχονταν σε 2.946.470.212,96 €.

Σύμφωνα με τη διάρθρωση των φορολογικών εσόδων τον Απρίλιο του 2017, οι άμεσοι φόροι ανέρχονται στο 29,58% των συνολικών φορολογικών εσόδων και οι έμμεσοι φόροι στο 70,42%. Αντίστοιχη ήταν η διάρθρωση των εσόδων και τον Απρίλιο του 2017.


Έσοδα από φόρους στο εισόδημα

Η μείωση των εσόδων από φόρους στο εισόδημα (ΚΑΕ 0100) κατά 16 εκ. € διαμορφώθηκε κυρίως από τη μείωση των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων (ΚΑΕ 0120) και των εσόδων από τις ειδικές κατηγορίες φόρων εισοδήματος και άλλων προσόδων (ΚΑΕ 0140) κατά 7,17 εκ. € και 11,61 εκ. € αντίστοιχα, ενώ τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων (ΚΑΕ 0110) αυξήθηκαν κατά 3,45 εκ. €.

Έσοδα από φόρους στο εισόδημα φυσικών προσώπων

Ειδικότερα, τα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων (ΚΑΕ 0110), τα οποία αποτελούν το 85,23% των συνολικών εσόδων από φόρους στο εισόδημα κατά τον μήνα Απρίλιο του 2017, εμφανίζονται στα ίδια επίπεδα σε σύγκριση με το αντίστοιχο μέγεθος του προηγούμενου έτους , ήτοι έχουν διαμορφωθεί σε 444,07 εκ. € έναντι 440,62 εκ. €.

Αξιοσημείωτες μεταβολές παρατηρούνται στους ΚΑΕ 0113 και 0115, οι οποίοι αφορούν φόρο στο εισόδημα εισπραττόμενο με μορφή παρακράτησης και αποτελούν το 97,57% των εσόδων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων. Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα από τους φόρους στο εισόδημα από μισθούς και συντάξεις που εισπράττονται με τη μορφή παρακράτησης (ΚΑΕ 0113), διαμορφώθηκαν σε 397,13 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 369,97 εκ. € τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, αυξημένα κατά 7,34%. Η παρακράτηση του φόρου από μισθούς και συντάξεις σύμφωνα με τη νέα κλίμακα του του Ν. 4387/2016 (ΦΕΚ Α' 85/12-5-2016) εφαρμόζεται από τον Μάιο του 2016.

Τα έσοδα από τον φόρο στο εισόδημα (πλην μισθών και συντάξεων) εισπραττόμενο με τη μορφή παρακράτησης (ΚΑΕ 0115) μειώθηκαν, με το ποσό να ανέρχεται σε 36,17 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 57,2 εκ. € τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.


Έσοδα από φόρους στο εισόδημα νομικών προσώπων
Τα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων (ΚΑΕ 0120) εμφανίζονται  μειωμένα  τον  μήνα  Απρίλιο  του  2017  σε  σύγκριση  με  τον αντίστοιχο μήνα του 2016, ήτοι διαμορφώθηκαν σε 8,36 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 15,53 εκ. € τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.


Έσοδα από ειδικές κατηγορίες φόρων εισοδήματος και άλλων προσόδων

Τα έσοδα από τις ειδικές κατηγορίες φόρων εισοδήματος και άλλων προσόδων (ΚΑΕ 0140) κατά τον μήνα Απρίλιο 2017 εμφανίζονται μειωμένα σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016 και συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν σε 65,69 εκ. € έναντι 77,31  εκ. € .

Σε επίπεδο κατηγοριών σημειώθηκαν οι ακόλουθες αξιοσημείωτες μεταβολές:
• μείωση των εσόδων από τον φόρο σε κέρδη από λαχεία, λαχειοφόρες αγορές, ΠΡΟ-ΠΟ κλπ (ΚΑΕ 0143), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 3,58 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 7,44 εκ. € τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, δηλαδή μειώθηκαν κατά 51,92%,
• μείωση των εσόδων από τον φόρο επί των τόκων των καταθέσεων, συμφωνιών επαναγοράς, ομολόγων κ.λπ. (ΚΑΕ 0144), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 27,95 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 34,77 εκ. € τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, δηλαδή μειώθηκαν κατά 19,63% και
• μείωση των εσόδων από λοιπούς φόρους ειδικών κατηγοριών (ΚΑΕ 0149), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 24,30 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 25,76


Έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος φορολογικών κατοίκων αλλοδαπής 

Για τον Απρίλιο του 2017, τα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φορολογικών κατοίκων αλλοδαπής εισπραττόμενο με τη μορφή παρακράτησης (ΚΑΕ 0150) μειώθηκαν σε σχέση με τα αντίστοιχα έσοδα του Απριλίου του προηγούμενου έτους και συγκεκριμένα, διαμορφώθηκαν σε 2,93 εκ. € έναντι 3,60 εκ. €. Το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων της εν λόγω κατηγορίας προέρχονται από τον φόρο επί πληρωμών για πνευματικά και άλλα δικαιώματα προς χώρες με τις οποίες έχουν συναφθεί συμβάσεις αποφυγής διπλής φορολογίας (ΚΑΕ 0151).

Έσοδα από φόρους στην περιουσία

Τον Απρίλιο του 2017, τα έσοδα από φόρους στην περιουσία (ΚΑΕ 0200) (56,21 εκ. €) συνεισφέρουν το 6,68% των συνολικών εσόδων από άμεσους φόρους και εμφανίζονται χαμηλότερα, κατά 5,39%, σε σύγκριση με τα έσοδα του αντίστοιχου μήνα του έτους 2016 (59,41 εκ. €) .


Έσοδα από λοιπούς άμεσους φόρους

Τον Απρίλιο του 2017, τα έσοδα από τους λοιπούς άμεσους φόρους (ΚΑΕ 0800), τα οποία ανήλθαν σε 83,04 εκ. €, συνεισφέρουν το 9,87% των συνολικών εσόδων από άμεσους φόρους και παρουσιάζονται μειωμένα κατά 48 εκ. € (δηλαδή κατά 36,63%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2016.

Τα έσοδα από λοιπούς άμεσους φόρους (ΚΑΕ 0890) μειώθηκαν κατά 1,84 εκ. € (μείωση κατά 3,59%) και διαμορφώθηκαν σε 49,44 εκ. €. Σε επίπεδο υποκατηγοριών, σημειώνονται οι ακόλουθες μεταβολές:

• αύξηση των εσόδων από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης
 στα φυσικά πρόσωπα (ΚΑΕ 0891) κατά 1,12 εκ. € (ήτοι κατά 3,12%), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 36,99 εκ. € τον Απρίλιο 2017 έναντι 35,87 εκ. € τον Απρίλιο του 2016 και

• μείωση των εσόδων από την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος (άρθρο 31, Ν. 3986/201 - ΚΑΕ 0896) κατά 2,28 εκ. € (ήτοι κατά 17,56%), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 10,71 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 12,99 εκ. € τον Απρίλιο του 2016.


Έσοδα από τον ΦΠΑ

Τα συνολικά έσοδα από τον Φ.Π.Α. (ΚΑΕ 1100), ποσού 1,33 δις €, διαρθρώνονται σε έσοδα από τον Φ.Π.Α. εγχωρίων (ΚΑΕ 1110), τον Φ.Π.Α. εγχωρίων (ΚΑΕ 1120 - νέος ΚΑΕ, που δημιουργήθηκε το 2016 σε συνέχεια του ΚΑΕ 1110 με σκοπό τη μεγαλύτερη ανάλυση του κωδικού 11151 «Φ.Π.Α. από λοιπές δραστηριότητες που εισπράττεται μέσω Τελωνείων») και τον Φ.Π.Α. εισαγομένων (ΚΑΕ 1150), τα οποία τον Απρίλιο του 2017 αντιστοιχούν στο 84,63%, στο 4,4% και στο 10,97%, αντίστοιχα, των συνολικών εσόδων από Φ.Π.Α.

Τα έσοδα από τον Φ.Π.Α. εγχωρίων (ΚΑΕ 1110) τον Απρίλιο του 2017 παρουσίασαν μείωση κατά 3,16% (μείωση 36,74 εκ. €) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2016, ενώ τα έσοδα από τον Φ.Π.Α. εισαγομένων (ΚΑΕ 1150) αυξήθηκαν κατά 8,35% (αύξηση 11,25 εκ. €). Για τον μήνα αναφοράς, στη νέα ομάδα 1120 (σε αντικατάσταση του ΚΑΕ 1115) εμφανίζονται έσοδα ύψους 58,52 εκ. €.

Αποτέλεσμα των ανωτέρω μεταβολών είναι ότι τον Απρίλιο του 2017, τα συνολικά έσοδα από τον Φ.Π.Α. ενισχύθηκαν κατά 33,02 εκ. € έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2016 (ποσοστιαία μεταβολή 2,55%) (Γράφημα 14), το οποίο κατά ένα μέρος οφείλεται στη μεταβολή των συντελεστών Φ.Π.Α.

Σε επίπεδο κατηγοριών σημειώθηκαν οι ακόλουθες αξιοσημείωτες μεταβολές:
• μείωση των εσόδων από τον Φ.Π.Α. στα προϊόντα καπνού (ΚΑΕ 1118), τα οποία μειώθηκαν κατά 10,77 εκ. € και διαμορφώθηκαν σε 34,44 εκ. €,
• αύξηση των εσόδων από τον Φ.Π.Α. σε κάθε είδους λοιπές δραστηριότητες που εισπράττεται μέσω των ΔΟΥ (ΚΑΕ 1119), τα οποία διαμορφώθηκαν σε 959,24 εκ. € παρουσιάζοντας αύξηση κατά 37,38 εκ.
€ και
• αύξηση των εσόδων από τον Φ.Π.Α. στα λοιπά εισαγόμενα (ΚΑΕ 1151), τα οποία αυξήθηκαν κατά 11,6 εκ. € και διαμορφώθηκαν στα 141,19 εκ. €.


Έσοδα από λοιπούς φόρους συναλλαγών

Τα μηνιαία έσοδα από τους λοιπούς φόρους συναλλαγών τον Απρίλιο του 2017 παρουσίασαν μικρή σε απόλυτο μέγεθος μείωση της τάξης του 3,64% και διαμορφώθηκαν σε 29,49 εκ. € έναντι 30,61 εκ. € τον Απρίλιο του 2016. Για τον μήνα αναφοράς, η συγκεκριμένη κατηγορία συνεισφέρει στο σύνολο των εσόδων από έμμεσους φόρους μόνον κατά 1,47%.
Ειδικότερα, σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών εσόδων, οι οποίες διαμορφώνουν το αποτέλεσμα στη μείζονα κατηγορία των λοιπών φόρων συναλλαγών, σημειώνεται:
• μείωση των εσόδων από φόρους στις μεταβιβάσεις και συγκεντρώσεις κεφαλαίων (ΚΑΕ 1210) κατά 1,13 εκ. €, με τα συνολικά έσοδα να ανέρχονται σε 16,41 εκ. € (μείωση 6,42%) και
• σταθερή είσπραξη εσόδων από τέλη χαρτοσήμου (ΚΑΕ 1220) διαμορφούμενη στα 12,8 εκ. €.



Έσοδα από λοιπούς φόρους κατανάλωσης
Τα μηναία έσοδα από τους λοιπούς φόρους κατανάλωσης (ΚΑΕ 1300) διαμορφώθηκαν σε 40,94 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 41,64 εκ. € τον Απρίλιο του 2016.

Πιο αναλυτικά, τα έσοδα από τους λοιπούς φόρους κατανάλωσης παρουσίασαν τις ακόλουθες αξιοσημείωτες μεταβολές:
• μείωση των εσόδων από τον ειδικό φόρο πολυτελείας επιβατικών αυτοκινήτων χωρών της Ε.Ε. και εισαγόμενων από τρίτες χώρες (ΚΑΕ 1341 και 1342) σε 14,38 χιλ. € έναντι 1,96 εκ. €, η οποία οφείλεται στην κατάργηση από 01/06/2016 του εν λόγω ειδικού φόρου (άρθ.59, ν.4389/16),
• μείωση των εσόδων από τον φόρο ασφαλίστρων (άρθρο 29, ν.3492/06_ΚΑΕ 1352) σε 233 χιλ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 10,76 εκ. € τον Απρίλιο του 2016 (μείωση κατά 97,83%), η οποία ωστόσο οφείλεται στον ετεροχρονισμό συμμόρφωσης των υπόχρεων σε καταβολή του φόρου και δεν απεικονίζει πραγματική μείωση,
• αύξηση των εσόδων από τα τέλη συνδρομητών κινητής τηλεφωνίας και καρτοκινητής τηλεφωνίας (άρθρο 33, ν. 3775/2009_ΚΑΕ 1357) σε 18,59 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 14,41 εκ. € τον Απρίλιο του 2016 (αύξηση κατά 29,03%),
• μηδενικά έσοδα από την εισφορά 3% επί της αξίας του πωλούμενου στο εσωτερικό ζύθου (ΚΑΕ 1358) έναντι 1,44 εκ. € τον Απρίλιο του 2017, το οποίο οφείλεται στην κατάργηση της εν λόγω εισφοράς από τον Μάιο του 2016 (άρθ.57, ν.4389/16) και
• έσοδα από την επιβολή τέλους στη συνδρομητική τηλεόραση (άρθρο 54 του ν. 4389/2016, ΚΑΕ 1393) και την επιβολή τέλους συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας (άρθρο 55 του ν.4389/2016, ΚΑΕ 1394), τα οποία ανήλθαν σε 1,97 εκ. € και 7,59 εκ. €, αντίστοιχα, τον Απρίλιο του 2017. Επισημαίνεται ότι τα συγκεκριμένα τέλη επιβάλλονται επί μηνιαίων λογαριασμών σύνδεσης που εκδίδονται από 01.06.2016 και από 01.01.2017, αντίστοιχα.


Έσοδα από φόρους κατανάλωσης που εισπράττονται από τα Τελωνεία

Τα έσοδα από τους φόρους κατανάλωσης που εισπράττονται από τα Τελωνεία (ΚΑΕ 1400) μειώθηκαν κατά 13,05% και διαμορφώθηκαν σε 509,69 εκ. € τον Απρίλιο του 2017 έναντι 586,22 εκ. € τον Απρίλιο του 2016.
Επισημαίνεται ότι η συνεισφορά της συγκεκριμένης κατηγορίας εσόδων στα συνολικά έσοδα από έμμεσους φόρους είναι αρκετά υψηλή (ποσοστό συμμετοχής 25,44%) κατά τον μήνα Απρίλιο του 2017.

Σημαντικές, σχετικά, μεταβολές σε απόλυτο μέγεθος παρουσίασαν τα έσοδα από:
• τον Ε.Φ.Κ. εισαγόμενου από τρίτες χώρες diesel (KAE 1433), τα οποία αυξήθηκαν κατά 20,79 εκ. € και διαμορφώθηκαν σε 26,84 εκ. €. Η εν λόγω αύξηση οφείλεται εν μέρει στην αύξηση των συντελεστών Ε.Φ.Κ. στο πετρέλαιο εσωτερικής καύσης από 01.01.2017 (άρθρο 60 του ν. 4389/2016),
• τον φόρο κατανάλωσης που επιβλήθηκε από 1/1/2017 στον καφέ από τρίτες χώρες (άρθρο 58 του ν. 4389/2016_ΚΑΕ 1445), τα οποία ανήλθαν σε 1,9 εκ. €,
• τον φόρο κατανάλωσης που επιβλήθηκε από 1/1/2017 στο ηλεκτρονικό τσιγάρο (άρθρο 58 του ν.4389/2016_ΚΑΕ 1446 και 1476), τα οποία ανήλθαν στις 950,85 χιλ. €,
• τον Ε.Φ.Κ. εγχωρίων και ΕΕ βενζινών (ΚΑΕ 1462), τα οποία μειώθηκαν κατά 27,53 εκ. € (ήτοι κατά 14,18%) και διαμορφώθηκαν σε 166,58 εκ. €,
• τον Ε.Φ.Κ. εγχωρίων και ΕΕ diesel (ΚΑΕ 1463), τα οποία εμφάνισαν μείωση κατά 20,99 εκ. € (δηλαδή κατά 18,34%) και διαμορφώθηκαν στα 93,46 εκ. €.
• τον Ε.Φ.Κ. στην ηλεκτρική ενέργεια (άρθ.15, ν.3833/10_ΚΑΕ 1465), τα οποία μειώθηκαν κατά 11,46 εκ. € (δηλαδή κατά 84,51%) και διαμορφώθηκαν σε 2,1 εκ. €. Η εν λόγω μείωση οφείλεται στην επιστροφή 12,58 εκ. € στο πλαίσιο της απαλλαγής από τον ΕΦΚ της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για χημική αναγωγή, ηλεκτρολυτική και μεταλλουργική κατεργασία (Απόφαση ΓΓΔΕ ΔΕΦΚΦ Α 1029710 ΕΞ 2016 (ΦΕΚ Β' 743/21-03-2016)),
• τον Ε.Φ.Κ. στο εγχώριο και ΕΕ φυσικό αέριο (ΚΑΕ 1466), τα οποία μειώθηκαν κατά 11,16 εκ. € (δηλαδή κατά 72,38%) και διαμορφώθηκαν σε 4,26 εκ. €. Αυτή η μεταβολή ερμηνεύεται εν μέρει από την απαλλαγή που προβλέφθηκε από τον Ε.Φ.Κ. του φυσικού αερίου, που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (παρ. 1 του άρθρου 61 του ν. 4389/2016) από 01.06.2016, καθώς και τη μείωση των συντελεστών Ε.Φ.Κ. για τους οικιακούς και μεγάλους εταιρικούς καταναλωτές (παρ. 2 του άρθρου 61 του ν. 4389/2016) από 01.01.2017,
• τον Ε.Φ.Κ. στα προϊόντα καπνού (ΚΑΕ 1471), τα οποία παρουσίασαν μείωση κατά 43,07 εκ. € (δηλαδή κατά 24,95%) και συγκεκριμένα διαμορφώθηκαν σε 129,54 εκ. €.


Δείτε την έκθεση ή κατεβάστε την από εδώ



https://www.taxheaven.gr