Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Δεν θα γίνονται κατασχέσεις για οφειλές κάτω από 500 ευρώ- Άτυπες οδηγίες της ΑΑΔΕ

Δεν θα γίνονται κατασχέσεις για οφειλές κάτω από 500 ευρώ- Άτυπες οδηγίες της ΑΑΔΕ

Δεν θα γίνονται κατασχέσεις για οφειλές κάτω από 500 ευρώ- Άτυπες οδηγίες της ΑΑΔΕ

"Άτυπες" οδηγίες έχουν δοθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στα δικαστικά τμήματα των εφοριών να μην ενεργοποιούν τις κατασχέσεις για οφειλές κάτω από 500 ευρώ σε καμία περίπτωση, είτε βρίσκονται στα χέρια και τους τραπεζικούς λογαριασμούς των οφειλετών, είτε στα χέρια τρίτων.
Και αυτό, παρότι αυτά προβλέπονται και ισχύουν με βάση τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) και τον Κώδικα Φορολογικών Διαδικασιών (ΚΦΔ), όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.


Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη και τις κατασχέσεις

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τα ληξιπρόθεσμα χρέη και τις κατασχέσεις

Έναν επικαιροποιημένο οδηγό ερωτήσεων και απαντήσεων με πληροφορίες για φορολογικά θέματα δημοσιοποίησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία που αφορούν χιλιάδες φορολογούμενους είναι οι κατασχέσεις (τρέχοντα όρια ακατάσχετων ορίων για μισθούς- συντάξεις και τραπεζικές καταθέσεις κλπ) λόγω ληξιπρόθεσμων χρεών. Διότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, τον Ιούνιο, 3.805.423 φορολογούμενοι είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και για 1.608.263 φορολογούμενους από το σύνολο αυτό, υπάρχει η δυνατότητα επιβολής αναγκαστικών μέτρων είσπραξης, ενώ για 951.114 φυσικά και νομικά πρόσωπα έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία από τη Φορολογική Διοίκηση.
1. Ποια μέτρα εκτέλεσης λαμβάνονται για το μη ρυθμισμένο χρέος;
Για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε νομοθετική ρύθμιση, μπορεί να ληφθούν, κατά την κρίση του προϊσταμένου της αρμόδιας για την επιδίωξη της οφειλής υπηρεσίας, τα μέτρα που προβλέπονται στο άρθρο 9 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) και είναι: α) κατάσχεση κινητών, είτε στα χέρια του οφειλέτη, είτε κινητών και απαιτήσεων, γενικώς, του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτου, β) κατάσχεση ακινήτων. Εκτός των ανωτέρω είναι δυνατή, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η λήψη σε βάρος του οφειλέτη του Δημοσίου, διοικητικών, ασφαλιστικών και δικαστικών μέτρων.
2. Ποιες είναι οι συνέπειες της κατάσχεσης ακινήτου;
Από την ημέρα επίδοσης στον οφειλέτη αντιγράφου της έκθεσης κατάσχεσης, αυτός στερείται του δικαιώματος ελεύθερης διάθεσης του ακινήτου και των συστατικών στοιχείων του ακινήτου, ακόμη και εάν αυτά δεν περιγράφονται στην έκθεση κατάσχεσης, ή εάν ήταν παρών ο οφειλέτης κατά την κατάσχεση, από τότε.
3. Η έκθεση κατάσχεσης σημαίνει και πλειστηριασμό;
Όχι.
4. Πότε υποχρεούται ο προϊστάμενος της εφορίας να εκδώσει πρόγραμμα πλειστηριασμού;
Εφόσον ο οφειλέτης δεν έχει εντάξει τις οφειλές του σε πρόγραμμα ρύθμισης, μετά από την παρέλευση 40 ημερών και το αργότερο σε 4 μήνες από την κατάσχεση ορίζει ημερομηνία πλειστηριασμού το αργότερο σε 5 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης του προγράμματος. Εάν δεν διενεργηθεί ο πλειστηριασμός την ορισθείσα με το πρόγραμμα ημέρα, εκδίδει νέο πρόγραμμα, το αργότερο εντός έτους από την ημέρα που ο πλειστηριασμός δεν διενεργήθηκε ή ανεστάλη και ορίζει νέα ημερομηνία κατά τα ανωτέρω. Οι ως άνω προθεσμίες δεν τηρούνται εφόσον συντρέχει σπουδαίος λόγος που αναφέρεται σε αιτιολογημένη έκθεση του προϊσταμένου της εφορίας.
5. Η έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού μετά από την πάροδο των νόμιμων προθεσμιών επιφέρει ακυρότητα αυτού;
Όχι.
6. Με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται η αναστολή εκτέλεσης του εκδοθέντος προγράμματος πλειστηριασμού;
Με την ένταξη του οφειλέτη σε πρόγραμμα ρύθμισης των οφειλών του, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις ή με την έκδοση δικαστικής απόφασης περί αναστολής του.
7. Πότε μεταβιβάζεται η κυριότητα πλειστηριασθέντος ακινήτου στον υπερθεματιστή;
Μετά από την μεταγραφή της περίληψης κατακυρωτικής έκθεσης στο οικείο υποθηκοφυλακείο ή κτηματολογικό γραφείο. Έως τότε η κυριότητα παραμένει στον κύριο του ακινήτου.
8. Υποβάλλεται αίτηση ποινικής δίωξης για μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο και από ποιόν;
Ναι, υποβάλλεται υποχρεωτικά από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας της Φορολογικής Διοίκησης που έχει την αρμοδιότητα για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής, προς τον εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας του, εφόσον δεν καταβάλλονται τα βεβαιωμένα στη Φορολογική Διοίκηση χρέη προς το Δημόσιο, τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, τις επιχειρήσεις και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών και υπερβαίνουν το συνολικό ποσόν των 100.000 ευρώ, προερχομένων από κάθε αιτία στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οι κάθε είδους τόκοι, προσαυξήσεις και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής μέχρι την ημερομηνία σύνταξης του πίνακα χρεών.
9. Πότε αναστέλλεται η εκτέλεση της επιβληθείσας ποινής;
Στην περίπτωση που ο οφειλέτης εντάξει τις οφειλές του σε πρόγραμμα ρύθμισης και για όσο χρονικό διάστημα τηρούνται οι όροι αυτής, έως την εξόφληση της οφειλής για την οποία εκδόθηκε η καταδικαστική απόφαση.
10. Μπορεί να κριθεί ατιμώρητη από την αρμόδια εισαγγελική αρχή η πράξη της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο;
Ναι, εάν το ποσό που οφείλεται εξοφληθεί έως την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό.
11. Μετά από την επιβολή από το Δημόσιο ή από οποιονδήποτε τρίτο, κατάσχεσης σε περιουσιακό στοιχείο του οφειλέτη, μπορεί να επιβληθεί άλλη κατάσχεση για άλλες οφειλές προς το Δημόσιο στο ίδιο περιουσιακό στοιχείο;
Ναι.
12. Είναι δυνατή η άρση κατάσχεσης και η εξάλειψη υποθήκης επί ακινήτου για χρέη προς το Δημόσιο;
Ναι, μετά από την εξόφληση ή τη διαγραφή του χρέους για το οποίο επιβλήθηκε το μέτρο ή μετά από την έκδοση απόφασης από το αρμόδιο όργανο με συγκεκριμένους, κατά περίπτωση, όρους αποδέσμευσης.
13. Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό οφειλής προς το Δημόσιο, νομικά πρόσωπα και τρίτους για το οποίο δεν λαμβάνονται αναγκαστικά μέτρα κατά των οφειλετών;
Δεν επιβάλλεται κατάσχεση ακινήτων, καθώς και κατάσχεση κινητών στα χέρια του οφειλέτη, κατά των οφειλετών που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές από κάθε αιτία (για την καταβολή των οποίων ευθύνεται ως πρωτοφειλέτης, συνυπόχρεος, εγγυητής κλπ) συνολικού ποσού 500 ευρώ, πλην του μέτρου της κατάσχεσης στα χέρια τρίτων. Στο ανωτέρω ποσό δεν περιλαμβάνονται οι προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, οι τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής ή και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής του άρθρου 6 του ΚΕΔΕ, καθώς και των άρθρων 53 και 57 του ν. 4174/2013. Αναγκαστικά μέτρα που έχουν επιβληθεί έως και 6/4/2014 (προηγούμενη ημέρα ισχύος των διατάξεων αυτών) για ληξιπρόθεσμες οφειλές κατά το χρόνο επιβολής τους, μικρότερες του ανωτέρω ποσού των 500 ευρώ, αίρονται μόνο εφόσον υποβληθεί αίτηση από τον οφειλέτη.
14. Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό για το οποίο δεν επιτρέπεται η επιβολή κατάσχεσης επί μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων οφειλετών του Δημοσίου;
Δεν χωρεί κατάσχεση μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικά, εφόσον το συνολικό ποσό αυτών, μηνιαίως, αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών είναι μικρότερο των 1.000 ευρώ, στις περιπτώσεις δε που υπερβαίνει το ποσό αυτό, επιτρέπεται η κατάσχεση για τα χρέη προς το Δημόσιο επί του υπερβάλλοντος ποσού των 1.000 ευρώ και έως του ποσού των 1.500 ευρώ, καθώς και επί του συνόλου του υπερβάλλοντος ποσού των 1.500 ευρώ.
15. Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό κατάθεσης σε πιστωτικό ίδρυμα, το οποίο είναι ακατάσχετο;
Καταθέσεις σε πιστωτικά ιδρύματα σε ένα και μοναδικό ατομικό ή κοινό λογαριασμό είναι ακατάσχετες έως του ποσού των 1.250 ευρώ, μηνιαίως για κάθε φυσικό πρόσωπο και σε ένα μόνο πιστωτικό ίδρυμα. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής απαιτείται η υποβολή ηλεκτρονικής δήλωσης στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης, με την οποία γνωστοποιείται από το φυσικό πρόσωπο ένας μοναδικός λογαριασμός. Στην περίπτωση που υπάρχει λογαριασμός περιοδικής πίστωσης μισθών, συντάξεων και ασφαλιστικών βοηθημάτων γνωστοποιείται αποκλειστικά και μόνο ο λογαριασμός αυτός.
16. Είναι δυνατή η άρση επιβληθεισών κατασχέσεων στα χέρια τρίτων;
Ναι, εφόσον: 1. Εξοφληθεί το ποσόν για το οποίο εκδόθηκε το κατασχετήριο στα χέρια τρίτου.
2. Έχει υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης τμηματικής καταβολής οφειλών του άρθρου 51 του ν. 4305/2014, το οποίο τηρείται και συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α) έχει εξοφληθεί ποσοστό 50% της αρχικής βασικής ρυθμιζόμενης οφειλής, β) έχει υποβληθεί σχετική αίτηση από τον οφειλέτη,
γ) έχει εξεταστεί κατά περίπτωση η συνδρομή των προϋποθέσεων υπαγωγής στη ρύθμιση και μη απώλειας αυτής, όπως ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 51 του ν. 4305/2014,
δ) η επιβληθείσα κατάσχεση αφορά αποκλειστικά σε χρέη που έχουν υπαχθεί και εξοφληθεί στο πλαίσιο των διατάξεων της ρύθμισης του ν. 4305/2014 και δεν περιλαμβάνει άλλα χρέη που δεν έχουν εξοφληθεί.
3. Έχει υπαχθεί σε πρόγραμμα ρύθμισης βάσει των διατάξεων των άρθρων 1-17 του ν. 4321/2015 «Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας» και συντρέχουν σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις:
α) έχει εξοφληθεί ποσοστό 25% της αρχικής βασικής ρυθμιζόμενης οφειλής πριν από οποιαδήποτε απαλλαγή, στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται το ποσόν της προκαταβολής του άρθρου 15 του ν. 4321/2015,
β) έχει υποβληθεί σχετική αίτηση από τον οφειλέτη,
γ) έχει εξεταστεί κατά περίπτωση η συνδρομή των προϋποθέσεων υπαγωγής στη ρύθμιση και μη απώλειας αυτής, όπως αναφέρονται στα σχετικά κεφάλαια της αριθ. ΠΟΛ.1080/2015 (Β'628, ΑΔΑ: Β5Ν0Η-ΖΥΠ) απόφασης του υπουργού Οικονομικών «Ειδικά θέματα και λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στη φορολογική διοίκηση του ν. 4321/2015 (Α' 32)»,
δ) η επιβληθείσα κατάσχεση αφορά αποκλειστικά σε χρέη που έχουν υπαχθεί και εξοφληθεί στο πλαίσιο των διατάξεων του ν. 4321/2015 και δεν περιλαμβάνει άλλα χρέη που δεν έχουν εξοφληθεί. Λοιπές επιβληθείσες κατασχέσεις στα χέρια τρίτων για τις οποίες δεν συντρέχουν οι ανωτέρω προϋποθέσεις, δεν αίρονται.


Εφορία: Τελεσίγραφο κατασχέσεων σε 761.000 φορολογουμένους

Εφορία: Τελεσίγραφο κατασχέσεων σε 761.000 φορολογουμένους

Νέο σαρωτικό κύμα κατασχέσεων βρίσκεται προ των πυλών σε μια προσπάθεια των εισπρακτικών μηχανισμών να οδηγήσουν στο ταμείο του Δημοσίου με το ζόρι απλήρωτους φόρους τουλάχιστον 5 δις. ευρώ έως το τέλος του έτους.
Σε περιβάλλον ανελέητης υπερφορολόγησης η απειλή κατασχέσεων μισθών, συντάξεων και τραπεζικών καταθέσεων τρύπωσε από χθες για μία ακόμη φορά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εκατοντάδες χιλιάδων φορολογουμένων οι οποίοι έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με την Εφορία.
Δεκαπέντε ημέρες προθεσμία για την τακτοποίηση των φορολογικών ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων, με τη διακριτική υπενθύμιση της δυνατότητας των προϊσταμένων των ΔΥΟ να προχωρήσουν στη λήξη διοικητικών, αναγκαστικών και διασφαλιστικών μέτρων για την είσπραξη των χρεωστούμενων. Ρυθμίστε την οφειλή ή αλλιώς έρχεται κατάσχεση.
Ραβασάκια ξεκίνησαν από χθες να αποστέλλονται μαζικά σε 761.000 φυσικά πρόσωπα που δεν πλήρωσαν εγκαίρως την πρώτη δόση του φόρου εισοδήματος συνολικού ύψους 340 εκατ. ευρώ, ενώ η ΑΑΔΕ πατάει το γκάζι των κατασχέσεων στο τέρμα με στόχο να εισπραχθούν τουλάχιστον 5 δις. ευρώ από παλιά και φρέσκα χρέη έως το τέλος του έτους.
Με κατασχέσεις και απειλές κατασχέσεων μόνο το πρώτο εξάμηνο εισπράχθηκαν 2,3 δις. ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών. Οι φόροι όμως συνεχίζουν να μένουν απλήρωτοι, με τα ληξιπρόθεσμα να αυξάνονται κατά περίπου 700 εκατ. ευρώ κάθε μήνα.
Αν ο φορολογούμενος δεν ρυθμίσει έγκαιρα την οφειλή του οι κατασχέσεις καραδοκούν απειλώντας ευθέως το όποιο κομπόδεμα έχει παραμείνει εγκλωβισμένο λόγω capital controls στην τράπεζα για ώρα ανάγκης.

Το ραβασάκι είναι τυποποιημένο. Αρχικά οι οφειλέτες ενημερώνονται πως διαπιστώθηκε «μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε στα αρχεία της ΑΑΔΕ στις 19 Αυγούστου ότι εκκρεμούν οφειλές οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες, επειδή δεν καταβάλατε στις προβλεπόμενες προθεσμίες τα ποσά των δόσεων που αντιστοιχούν σε αυτές».

Στη συνέχεια οι φορολογούμενοι καλούνται να μεριμνήσουν για την τακτοποίηση των οφειλών εντός 15 ημερών από την έκδοση της ειδοποίησης και παραπέμπονται στην εφαρμογή του Taxisnet «Προσωποποιημένη Πληροφόρηση» όπου θα αναζητήσουν το ύψος του απλήρωτου χρέους στα «Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης»...

Πηγή: Τα Νέα


Ποιες ρυθμίσεις ισχύουν για βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο

Ποιες ρυθμίσεις ισχύουν για βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο

Τρεις ρυθμίσεις ισχύουν σήμερα σε ό,τι αφορά στην αποπληρωμή σε δόσεις των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την φορολογική διοίκηση.
Πρόκειται:
1) ► Η πάγια ρύθμιση της υποπαραγράφου A2 του 4152/2013
Δόσεις : Σε δύο (2) έως δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες δόσεις και κατ’ εξαίρεση έως είκοσι τέσσερις (24) ισόποσες μηνιαίες δόσεις, εφόσον πρόκειται για οφειλές που βεβαιώνονται από έκτακτη αιτία.
Αίτηση : Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτυακής εφαρμογής στο taxis.
Οι λοιπές λεπτομέρειες καθορίζονται από τις κάτωθι σχετικές αποφάσεις :
  • [Ρυθμίζονται θέματα όπως: Χρέη που υπάγονται στη ρύθμιση, προϋποθέσεις υπαγωγής – Προσκομιζόμενα στοιχεία-πληροφορίες, απώλεια της ρύθμισης, λοιπά στοιχεία της ρύθμισης.]
  • [Ρυθμίζονται θέματα όπως : Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση, δικαιούχοι υποβολής αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση, εξαίρεση από την υπαγωγή στη ρύθμιση, υποβολή αίτησης – καταβολή δόσεων, πάγια εντολή πληρωμής, προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση, αρμόδια Δ.Ο.Υ., ευεργετήματα υπέρ του οφειλέτη, δικαιώματα του Δημοσίου, απώλεια της ρύθμισης, αναστολή παραγραφής, εκπρόθεσμη καταβολή δόσης.]
  • [Με την απόφαση αυτή ρυθμίζονται θέματα όπως, το επιτόκιο της ρύθμισης, η αναστολή προϋποθέσεων υπαγωγής]
Ερωτήσεις - απαντήσεις από τον επικαιροποιημένο οδηγό της ΑΑΔΕ: 

-Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης μπορεί να ενταχθεί κάποιος εκ νέου;

Όχι, εάν απωλεσθούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 43 του ν. 4174/2013 και των υποπαραγράφων Α1 & Α2 της παραγράφου Α΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, δεν μπορεί να υπαχθεί κάποιος εκ νέου σε ρύθμιση με τις ίδιες διατάξεις και για τις ίδιες οφειλές.
- Πώς καταβάλλονται οι δόσεις των ρυθμίσεων;

Η καταβολή των δόσεων των ρυθμίσεων διενεργείται στους φορείς είσπραξης (Τράπεζες, ΕΛΤΑ) με τη χρήση μοναδικού ανά ρυθμισμένη οφειλή κωδικού, της Ταυτότητας Ρυθμισμένης Οφειλής (ΤΡΟ). Ειδικότερα η καταβολή των δόσεων των ρυθμίσεων του ν. 4152/2013 διενεργείται με επιμέλεια του οφειλέτη με πάγια εντολή πληρωμής, εφόσον υποστηρίζεται από τον φορέα είσπραξης.
- Ποιες οι συνέπειες καθυστέρησης μίας δόσης της ρύθμισης;

Για τις ρυθμίσεις του ν. 4152/2013 και του άρθρου 43 του ν. 4174/2013, η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης των ρυθμίσεων του ν. 4152/2013 συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με προσαύξηση 15%.



2) ► H ρύθμιση του άρθρου 43 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας - ΚΦΔ, ( )
Δόσεις : Δυνατότητα καταβολής των οφειλών που ρυθμίζονται σε μηνιαίες δόσεις, έως δώδεκα (12). Κατ' εξαίρεση παρέχεται η δυνατότητα καταβολής σε μηνιαίες δόσεις μέχρι τις εικοσιτέσσερις (24) για οφειλές που βεβαιώνονται και καταβάλλονται εφάπαξ.
Αίτηση : Η αίτηση για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλεται στον αρμόδιο προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ ή της Υπηρεσίας, που είναι αρμόδια για την επιδίωξη είσπραξης της οφειλής. Ο προϊστάμενος της ΔΟΥ είναι επίσης ο αρμόδιος για την έγκριση της ρύθμισης, την εξέταση των δικαιολογητικών, την παρακολούθηση, την τήρηση των όρων, τη διαπίστωση της απώλειας και κάθε άλλη αναγκαία διαδικασία.
Οι λοιπές λεπτομέρειες καθορίζονται από τις κάτωθι σχετικές αποφάσεις [ Με την απόφαση αυτή ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τις οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση, φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλονται για την υπαγωγή, η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, ο τρόπος
  • καταβολής δόσεων, τα αρμόδια όργανα της Διοίκησης, και το ελάχιστο ποσό μηνιαίας δόσης.]
  • [[Με την απόφαση αυτή ρυθμίζονται θέματα όπως : Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση, καθορισμός αυτών που δικαιούνται να υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση, εξαίρεση από την υπαγωγή στη ρύθμιση, διαδικασία υπαγωγής, υποβολή αίτησης - Καταβολή δόσεων, προϋποθέσεις υπαγωγής στη ρύθμιση, Αρμόδια Υπηρεσία, αποτελέσματα υπαγωγής στην ρύθμιση, Ευεργετήματα της ,ρύθμισης, Δικαιώματα του Δημοσίου, ισχύς ρύθμισης, απώλεια της ρύθμισης, αναστολή παραγραφής] 
    [Με την απόφαση αυτή ρυθμίζονται θέματα όπως, το επιτόκιο της ρύθμισης, η αναστολή προϋποθέσεων υπαγωγής]
Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση, ο οφειλέτης μπορεί να απευθυνθεί στην Υπηρεσία ο Προϊστάμενος της οποίας είναι αρμόδιος για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής (κατά περίπτωση Δ.Ο.Υ.,/Τελωνείο, κλπ) προκειμένου να του παρασχεθούν διευκρινίσεις σχετικά με τα συγκεκριμένα στοιχεία της υπόθεσής του εντός του θεσμικού πλαισίου που ορίζεται από τις ως άνω σχετικές διατάξεις καθώς και για τις υφιστάμενες δυνατότητες ρύθμισης των βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών του.
Με την υπαγωγή των οφειλών στις ανωτέρω ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής και για όσο χρονικό διάστημα τηρούνται οι όροι αυτών, αναστέλλεται η συνέχιση της διαδικασίας της αναγκαστικής εκτέλεσης (έκδοσης προγράμματος πλειστηριασμού) και λοιπών μέτρων επί κινητών και ακινήτων, εφόσον η εκτέλεση αφορά μόνο ρυθμισμένα χρέη. Ωστόσο, δεν προβλέπεται αναστολή των κατασχέσεων που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες κατάσχεσης, τα ποσά όμως που αποδίδονται από αυτές θα πιστώνονται σε δόση ή δόσεις της ρύθμισης, εφόσον καταβάλλονται εντός της προθεσμίας αυτών και δεν πιστώνονται σε άλλες ληξιπρόθεσμες μη ρυθμισμένες οφειλές.
Ερωτήσεις - απαντήσεις από τον επικαιροποιημένο οδηγό της ΑΑΔΕ: 

-Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης μπορεί να ενταχθεί κάποιος εκ νέου;

Όχι, εάν απωλεσθούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 43 του ν. 4174/2013 και των υποπαραγράφων Α1 & Α2 της παραγράφου Α΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, δεν μπορεί να υπαχθεί κάποιος εκ νέου σε ρύθμιση με τις ίδιες διατάξεις και για τις ίδιες οφειλές.
- Πώς καταβάλλονται οι δόσεις των ρυθμίσεων;

Η καταβολή των δόσεων των ρυθμίσεων διενεργείται στους φορείς είσπραξης (Τράπεζες, ΕΛΤΑ) με τη χρήση μοναδικού ανά ρυθμισμένη οφειλή κωδικού, της Ταυτότητας Ρυθμισμένης Οφειλής (ΤΡΟ). 
- Ποιες οι συνέπειες καθυστέρησης μίας δόσης της ρύθμισης;

Για τις ρυθμίσεις του ν. 4152/2013 και του άρθρου 43 του ν. 4174/2013, η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης των ρυθμίσεων του ν. 4152/2013 συνεπάγεται την επιβάρυνση αυτής με προσαύξηση 15%.


3) ►Οφειλές μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2012.
Για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι τις 31.12.2012 ισχύει ακόμα και μέχρι την 30η Ιουνίου 2017 η ρύθμιση της «τελευταίας ευκαιρίας» τoυ νόμου 4152/2013
Η ρύθμιση αυτή προβλέπει την εξόφληση των βεβαιωμένων και ληξιπροθέσμων έως την 31.12.2012 οφειλών σε πολλές μηνιαίες δόσεις.

Οι όροι και οι προϋποθέσεις της ρύθμισης επιτρέπουν στους συνεπείς οφειλέτες να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική δυνατότητά τους αλλά και τη δυνατότητα τήρησης του προγράμματος των δόσεων και ταυτόχρονα τους αποτρέπουν να δημιουργήσουν στο μέλλον νέα ληξιπρόθεσμα χρέη ή να μην υποβάλλουν φορολογικές δηλώσεις που από τον νόμο έχουν υποχρέωση. Το ελάχιστο ποσό δόσης (15 ευρώ) αλλά και το ισόποσο αυτής συμβάλλουν στον προγραμματισμό των ταμειακών εκροών του οφειλέτη.

Επιπλέον, στα πλαίσια αντιμετώπισης των πολιτών και των επιχειρήσεων ανάλογα με τη φοροδοτική τους ικανότητα, οι μικροοφειλέτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μόνοι τους το ποσό της μηνιαίας δόσης που δύνανται να καταβάλουν, ενώ για τις μεγαλύτερες οφειλές, απαιτείται, ανάλογα με το ύψος αυτών, προσκόμιση επιχειρηματικού σχεδίου που να αποδεικνύει την οικονομική αδυναμία και τη βιωσιμότητα της ρύθμισης. Επιπρόσθετα, για ακόμη μεγαλύτερες οφειλές απαιτείται και παροχή εγγυήσεων ή εμπραγμάτων ασφαλειών για τη διασφάλιση αυτών, ως προϋπόθεση για την χορήγηση ρύθμισης.

Επίσης η ρύθμιση είναι αρκετά ευέλικτη ώστε ο οφειλέτης που αδυνατεί να ανταποκριθεί στο ύψος της μηνιαίας δόσης του νέου προγράμματος που επέλεξε, να μπορεί να επιλέξει την υπαγωγή του σε ρύθμιση με λιγότερες ή περισσότερες δόσεις με ανάλογη προσαρμογή των υπολειπόμενων προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής.

Μια άλλη ευελιξία της ρύθμισης είναι η δυνατότητα του οφειλέτη που για οποιοδήποτε λόγο δεν υπήχθη στη ρύθμιση μέχρι την 30.07.2013 να υπαχθεί μεταγενέστερα με τους όρους και προϋποθέσεις που θέτουν οι σχετικές διατάξεις και η κατ΄ εξουσιοδότηση εκδοθείσα απόφαση

Ερωτήσεις - απαντήσεις από τον επικαιροποιημένο οδηγό της ΑΑΔΕ: 

-Σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης μπορεί να ενταχθεί κάποιος εκ νέου;

Όχι, εάν απωλεσθούν οι ρυθμίσεις του άρθρου 43 του ν. 4174/2013 και των υποπαραγράφων Α1 & Α2 της παραγράφου Α΄ του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013, δεν μπορεί να υπαχθεί κάποιος εκ νέου σε ρύθμιση με τις ίδιες διατάξεις και για τις ίδιες οφειλές.



4) ►Εξωδικαστικός μηχανισμός οφειλών ν. 4469/2017

Αφήσαμε τελευταία την Ρύθμιση οφειλών μέσω του εξωδικαστικου μηχανισμού, καθώς αποτελεί μια ξεχωριστή διαδικασία η οποία είναι σύνθετη και θέλει αρκετή προσοχή.


Πηγή: Taxheaven

Δεν υπάρχουν σχόλια: