Παρασκευή 21 Απριλίου 2017

ΑΠΟ ΤΟ 17,7% ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ 2016 Στο 13,5% του ΑΕΠ η δαπάνη για συντάξεις

ΑΠΟ ΤΟ 17,7% ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ 2016

Στο 13,5% του ΑΕΠ η δαπάνη για συντάξεις

Στο 13,5% του ΑΕΠ η δαπάνη για συντάξεις
Τα νέα μέτρα περικοπής των παλαιών συντάξεων (της προσωπικής διαφοράς) για μείωση των πρωτογενών δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης κατά 1,0% από το 2019 και αύξησης των εσόδων κατά 1,0% του ΑΕΠ (με μείωση του ποσού που αφαιρείται από το φόρο) από το 2020, δεν αναμένεται να έχουν ουσιαστική δημοσιονομική επίπτωση. Αυτό υποστηρίζει η Stochasis στο τελευταίο μηνιαίο δελτίο «Μακροοικονομικές Στοχεύσεις - Κλαδικές Προβλέψεις», όπου παρουσιάζονται οι εκτιμήσεις της για τις εξελίξεις στην Ελληνική οικονομία στις περιόδους 2017-2020 και 2021-2030. Δεδομένου ότι η Stochasis προβλέπει ότι το Πρωτογενές Πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης το 2018 θα υπερβεί (με βάση το ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας και τα μέτρα που ήδη εφαρμόζονται) το 4,5% του ΑΕΠ το 2018 και το 2019, τα ανωτέρω μέτρα θα μπορούν να αντισταθμιστούν με αντίμετρα ίδιου ύψους. Θα μπορούσαν επομένως να χρησιμοποιηθούν για την εκλογίκευση της φορολογικής επιβάρυνσης των συνεπών φορολογουμένων, που έχει διογκωθεί δυσανάλογα τα τελευταία δύο έτη, καθώς και των συντάξεων των ασφαλισμένων με άνω των 35 ετών ασφάλισης που μειώθηκαν υπέρμετρα με το ν. 4387/2016. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία εκτιμά ότι η δαπάνη της χώρας για συντάξεις, ακόμη και χωρίς τα ανωτέρω μέτρα, θα είναι μειωμένη το 2022 στο 13,5% του ΑΕΠ, από το 17,7% του ΑΕΠ το 2016.

Σε αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Stochasis, Βασίλη Ρεγκούζα, οι εκτιμήσεις της Stochasis για μέση ετήσια αύξηση του ΑΕΠ κατά 2,8% στην περίοδο 2017-2020 βασίζονται: α) Στην αναπτυξιακή πορεία των βασικών τομέων της οικονομίας που ήδη είναι σε εξέλιξη από το 2014. β) Στη βελτίωση του οικονομικού κλίματος και ιδιαίτερα της επιχειρηματικής και της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, παρά την οπισθοδρόμηση του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου 2017 λόγω της σημαντικής καθυστέρησης των διαβουλεύσεων για τη 2η Αξιολόγηση. γ) Στην αρνητική επίπτωση του αντιαναπτυξιακού-δημοσιονομικού πακέτου των 5,4 δισ. ευρώ του Ιουνίου 2016.

Δεν υπάρχουν σχόλια: