Παρασκευή 26 Αυγούστου 2016

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Αλλα κόλπα... φοροδιαφυγής

Αλλα κόλπα... φοροδιαφυγής

Η τεχνολογία στην υπηρεσία των φοροφυγάδων αλλά και των ελεγκτών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, που εντόπισαν ένα ακόμα κόλπο κλοπής ΦΠΑ με μη έκδοση αποδείξεων, αυτή τη φορά στα ΚΤΕΛ Κέρκυρας.
Στο αναψυκτήριο εντόπισαν μηχανισμό μη έκδοσης αποδείξεων, με πειραγμένο λογισμικό στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του καταστήματος.
Ο καταστηματάρχης έκοβε «κανονικά» αποδείξεις στην ταμειακή μηχανή και τις έδινε «κανονικά» στους πελάτες.
Οι αποδείξεις όμως, μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή με το πειραγμένο λογισμικό έμπαιναν σε κατάσταση «αναμονής» και στο τέλος της ημέρας απλώς εξαφανίζονταν. 
Στο «Ζ», στο απολογιστικό δελτίο της ταμειακής που βγαίνει στο τέλος της ημέρας, μέσω του λογισμικού ο καταστηματάρχης είχε τη δυνατότητα να σβήνει όλες τις αποδείξεις σε αναμονή.
Ο πελάτης, πάντως, είχε φύγει με την… απόδειξη ανά χείρας, η οποία ωστόσο ουδεμία αξία είχε.
Ενας μη έμπειρος ελεγκτής θα μπορούσε να θεωρήσει ότι όλα δουλεύουν ρολόι ως προς τις φορολογικές υποχρεώσεις, πλην όμως η κομπίνα ξεσκεπάστηκε. 
Στον καταστηματάρχη επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ για παραβίαση διαδικασιών, 2.500 ευρώ για μη επίδειξη βιβλίων και 250 ευρώ για μη έκδοση αποδείξεων, καθώς διαπιστώθηκε ότι μέσα σε μία μέρα δεν είχε εκδώσει 100 αποδείξεις.
Παράλληλα ενεργοποιήθηκαν και οι διατάξεις για 48ωρο λουκέτο. 
Η αποκάλυψη του νέου «κόλπου» αποδεικνύει αν μη τι άλλο την ευρηματικότητα και τον… εκσυγχρονισμό.
Πριν από μερικά χρόνια ένα από τα διαδεδομένα κόλπα κλοπής ΦΠΑ και συρρίκνωσης του τζίρου των καταστημάτων ήταν αυτό με τις ταμειακές-μαϊμού.
Μηχανές οι οποίες φαίνονταν κανονικές, έβγαζαν αποδείξεις, πλην όμως δεν είχαν δηλωθεί στην Εφορία.
Ο καταναλωτής έπαιρνε απόδειξη, χωρίς να γνωρίζει ότι δεν είχε καμία πρακτική αξία, αλλά σαφώς ικανοποιημένος που είχε συναλλαγές με νομοταγή επιχειρηματία, αγνοώντας ότι τον είχε εξαπατήσει μπροστά στα μάτια του. 
Η νέα μόδα θέλει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή να παίζει τον ρόλο του… ψεύτη.
Ο καταστηματάρχης εκδίδει μια «κανονική» απόδειξη από την ταμειακή μηχανή του. Η έκδοση της απόδειξης περνά από τον ηλεκτρονικό υπολογιστή του, στον οποίο με ένα ειδικό λογισμικό η απόδειξη μπαίνει «σε αναμονή». 
Στο τέλος της ημέρας, με το «Ζ» για να βγουν οι συγκεντρωτικές ημερήσιες πωλήσεις, οι αποδείξεις σε αναμονή σβήνονται.
Για παράδειγμα, ένας καταστηματάρχης, αν έχει χτυπήσει 1.000 αποδείξεις αξίας 10.000 ευρώ, έχει βάλει τις 900 σε αναμονή και σβήνοντάς τες στο τέλος της ημέρας δείχνει να έχει τζίρο 1.000 ευρώ, περιορίζοντας τον ΦΠΑ στο ένα δέκατο και αντίστοιχα τη φορολογική του υποχρέωση ως προς τα κέρδη του.
Οι πελάτες, ανυποψίαστοι, θεωρούν ότι έχουν πάρει κανονικές αποδείξεις, οι οποίες στην πραγματικότητα είναι άχρηστες – κανείς δεν ελέγχει την απίστευτη χαρτούρα που μαζεύουν οι φορολογούμενοι.
Ωστόσο το πρόβλημα είναι ότι για κάθε απόδειξη που δεν εκδίδουν οι επιτήδειοι επιχειρηματίες, οι υπόλοιποι καλούνται να πληρώσουν πρόσθετους φόρους. 

Οι νέες προτεραιότητες στους ελέγχους

Εφορία Ηλιούπολης
Η υψηλή πιθανότητα είσπραξης θα αποτελέσει ισχυρό κριτήριο στη διενέργεια φοροελέγχων, καθώς το ζητούμενο είναι να γεμίσουν τα ταμεία και όχι απλώς να βεβαιώνονται υψηλά ποσά φόρων και προστίμων.
Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές που έδωσε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Γ. Πιτσιλής, προτεραιότητα στους ελέγχους παίρνουν οι... φρέσκες υποθέσεις, οι ελεύθεροι επαγγελματίες αλλά και όσοι έχουν λάβει μεγάλες επιστροφές φόρου. 
Μέχρι το τέλος του έτους θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί 4.000 πλήρεις φορολογικοί έλεγχοι και 18.000 μερικοί έλεγχοι από τον Κέντρο Ελέγχου Φορολογούμενων Μεγάλου Πλούτου, το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και τις ΔΥΟ.
Για τον λόγο αυτό, εντός του επόμενου δεκαήμερου οι προϊστάμενοι των ελεγκτικών κέντρων θα πρέπει να φτιάξουν τις νέες λίστες των φορολογικών υποθέσεων που παίρνουν προτεραιότητα για έλεγχο ώς το τέλος του 2016.
Οπως έχει γίνει ήδη γνωστό, από τον Σεπτέμβριο οι έλεγχοι επικεντρώνονται στους ελεύθερους επαγγελματίες - μετά το θερινό μπαράζ ελέγχων σε εστιατόρια, μπαρ και κέντρα διασκέδασης. 
Ειδικότερα, οι υποθέσεις που μπαίνουν σχεδόν αυτόματα στις λίστες προτεραιότητας του επόμενου τετραμήνου, σύμφωνα με την απόφαση του ΓΓΔΕ, σχετίζονται με επιστροφές φόρων, την ανάκτηση αφορολόγητων αποθεματικών αλλά και υποθέσεις όπου έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος αλλά δεν έχουν εκδοθεί οι σχετικές πράξεις ή υποθέσεις με έκδοση αποδείξεων και τήρηση βιβλίων.
Η απόφαση ορίζει ότι οι προϊστάμενοι των ελεγκτικών μηχανισμών θα πρέπει, δίδοντας άμεση προτεραιότητα στην ολοκλήρωσή τους, παράλληλα και ανεξάρτητα από προηγούμενες υποθέσεις προς έλεγχο, να προτάξουν
 Υποθέσεις οι οποίες αφορούν επιστροφές φόρων με ή χωρίς εντολή. Ειδικώς, οι υποθέσεις ελέγχου που αφορούν επιστροφές φόρων προτεραιοποιούνται με βάση τα κριτήρια ανάλυσης κινδύνου. 
 Υποθέσεις για τις οποίες έχει κοινοποιηθεί σημείωμα διαπιστώσεων με τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου και προσωρινός διορθωτικός προσδιορισμός φόρων και προσωρινός προσδιορισμός προστίμων. 
 Υποθέσεις που αφορούν διενέργεια μερικού επιτόπιου ελέγχου διαπίστωσης της εκπλήρωσης των φορολογικών υποχρεώσεων, της τήρησης των βιβλίων και της έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, για φορολογούμενους που ασκούν οποιαδήποτε δραστηριότητα ή διακινούν αγαθά, για τις οποίες εκκρεμεί η σύνταξη εκθέσεων ελέγχου ή/και η έκδοση πράξεων. 
 Υποθέσεις για τις οποίες έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος, έχουν συνταχθεί οι σχετικές εκθέσεις ελέγχου και εκκρεμεί η έκδοση πράξεων.  
 Υποθέσεις που αφορούν διασταυρωτικούς ελέγχους ενδοκοινοτικών συναλλαγών (VIES), επικείμενες υπαγωγές στο άρθρο 99 του Πτωχευτικού Κώδικα, ανακτήσεις των αφορολόγητων αποθεματικών του άρθρου 169 του Ν. 4099/2012 (ΦΕΚ Α' 250/20-12-2012), επαναλήψεις διαδικασίας και προδικαστικούς ελέγχους. 

Οι 12 κωδικοί - «κλειδιά» που πρέπει να προσέξετε στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ


Οι 12 κωδικοί - «κλειδιά» που πρέπει να προσέξετε στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ

  • ( UPD -26/08/2016 09:36 )
  •  Print

Οι 12 κωδικοί - «κλειδιά» που πρέπει να προσέξετε στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ
Προσθήκη σχολίου
Δώδεκα νέους κωδικούς - «κλειδιά» πρέπει να προσέξουν οι περίπου 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ που αναρτώνται τη Δευτέρα στο Taxisnet για να διασταυρώσουν αν τα στοιχεία συμφωνούν με την περιουσία τους. Σε αντίθετη περίπτωση θα κληθούν να υποβάλλουν τροποποιητικές δηλώσεις μέχρι το τέλος Νοεμβρίου με μειωμένο πρόστιμο κατά 50%.
Ειδική προσοχή χρειάζεται για όσους κατέχουν ακίνητα σε περιοχές εκτός σχεδίου αφού φέτος συμπεριλαμβάνεται στον ΕΝΦΙΑ για πρώτη φορά στήλη με την αξία της γης, ανά τετραγωνικό μέτρο με βάση της οποίας θα προκύψει ο φόρος, αλλά και οι φορολογούμενοι με χαμηλά εισοδήματα και αξία γης, οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρία άνω του 80%, για τους οποίους ισχύει έκπτωση 50%-100% σύμφωνα με τους σχετικούς νόμους, όπως αναφέρει η Ημερησία.
Οι κωδικοί - «κλειδιά»
-Στην πάνω δεξιά στήλη αναγράφονται ξεχωριστά τα δικαιώματα για τα ακίνητα αλλά και η αξία της περιουσίας των κτισμάτων και των αγροτεμαχίων
-Στην ίδια στήλη, πριν το ποσό της οφειλής υπάρχει ειδικός κωδικός όπου αναγράφονται οι εκπτώσεις και οι απαλλαγές για τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
-Στον πρώτο πίνακα που εμφανίζονται τα στοιχεία των κτισμάτων και των οικοπέδων έχουν προστεθεί 4 στήλες. Η πρώτη αφορά στον αύξοντα αριθμό των ακινήτων που έχει στην κατοχή του ο ιδιοκτήτης, η δεύτερη φέρει την ένδειξη Αντικειμενικού Προσδιορισμού της Αξίας Ακινήτων, η τρίτη την τιμή ζώνης ανά τετραγωνικό μέτρο για τα κτίσματα και οι επόμενες δύο στήλες τη συνολική τιμή εκκίνησης και την τιμή εκκίνησης του οικοπέδου.
-Τα στοιχεία για την θέση του ακινήτου (νομός, δήμος, οδός ή θέση) έχουν ενοποιηθεί σε μια μόνο στήλη με την ένδειξη: «Διεύθυνση Ακινήτου»
-Στον πίνακα 2 όπου αναγράφονται τα αγροτεμάχια εκτός σχεδίου έχουν προστεθεί νέοι κωδικοί για τον αύξοντα αριθμό, την αρχική βασική αξία ή ειδική βασική αξία κύριου φόρου και την αρχική βασική αξία συμπληρωματικού φόρου. Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει η ακριβής αντικειμενική αξία κάθε αγροτεμαχίου που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του φόρου.
-Στο κάτω μέρος της δήλωσης έχει προστεθεί πίνακας ΣΤ' όπου αναγράφονται τα στοιχεία πληρωμής φόρου όπως η «ταυτότητα οφειλής» που χρησιμοποιείται για την πληρωμή των φόρων, το συνολικό ποσό του φόρου και αναλυτικά οι ημερομηνίες πληρωμής των πέντε δόσεων.
-Υπάρχουν τέλος επισημάνσεις ειδικού περιεχομένου προς τους ιδιοκτήτες για περιπτώσεις όπου τα στοιχεία είναι ελλειπή και ο υπολογισμός του φόρου γίνεται βάσει παραδοχών.

Μικρότερο το πρωτογενές πλεόνασμα στο 7μηνο παρά τη νέα φοροκαταιγίδα!

Μικρότερο το πρωτογενές πλεόνασμα στο 7μηνο παρά τη νέα φοροκαταιγίδα!

  • ( UPD -26/08/2016 14:17 )
  •  Print
Μικρότερο το πρωτογενές πλεόνασμα στο 7μηνο παρά τη νέα φοροκαταιγίδα!
Προσθήκη σχολίου
Η φοροδοτική ικανότητα των Ελλήνων εξαντλείται και η τελευταία φοροκαταιγίδα που έφερε η κυβέρνηση αντί να αυξάνει μειώνει τα έσοδα, όπως φαίνεται απ' το δελτίο εκτέλεσης προϋπολογισμού που κοινοποίησε σήμερα το υπουργείο Οικονομικών και αφορά το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2016.
Είναι μάλιστα ενδεικτικό ότι οι φορολογούμενοι δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν ικανοποιητικά ούτε στην καταβολή της α' δόσης του φόρου εισοδήματος, με αποτέλεσμα να έχει ανοίξει με το... καλημέρα μια "τρύπα" 272 εκατ. ευρώ!
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2016, το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 3.550 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 3.712 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2015 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 874 εκατ. ευρώ.
Το έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 832 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 840 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και στόχου του Προϋπολογισμού 2016 για έλλειμμα 3.486 εκατ. ευρώ.
Έσοδα
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 27.998 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 641 εκατ. ευρώ ή 2,2% έναντι του στόχου.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 25.951 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 401 εκατ. ευρώ ή 1,6% έναντι του στόχου.
Οι φόροι
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016, αύξηση έναντι του στόχου παρατηρήθηκε στις εξής κύριες κατηγορίες εσόδων:
α) Άμεσοι Φόροι ΠΟΕ κατά 127 εκατ. ευρώ ή 12,1%,
β) Λοιποί άμεσοι φόροι κατά 66 εκατ. ευρώ ή 4,3%,
γ) ΦΠΑ καπνού κατά 79 εκατ. ευρώ ή 21,2%,
δ) ΦΠΑ λοιπών κατά 251 εκατ. ευρώ ή 3,6%,
ε) Τέλος ταξινόμησης οχημάτων κατά 38 εκατ. ευρώ ή 58,5%,
στ) Λοιποί ΕΦΚ (καπνού κλπ) κατά 244 εκατ. ευρώ ή 15,2%,
ζ) Έμμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 241 εκατ. ευρώ ή 80,9%,
η) Απολήψεις από την Ε.Ε. κατά 148 εκατ. ευρώ ή 164,0%,
θ) Λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 306 εκατ. ευρώ ή 13,7%
Μειωμένα έναντι του στόχου την ίδια περίοδο ήταν τα έσοδα στις κάτωθι βασικές κατηγορίες:
α) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων κατά 126 εκατ. ευρώ ή 2,8%,
β) Φόρος εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 87 εκατ. ευρώ ή 11,6%,
γ) ΦΠΑ πετρελαιοειδών κατά 160 εκατ. ευρώ ή 15,5%,
δ) ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων κατά 33 εκατ. ευρώ ή 1,4%,
ε) Λοιποί φόροι κατανάλωσης κατά 127 εκατ. ευρώ ή 43,4%,
στ) Λοιποί έμμεσοι φόροι κατά 46 εκατ. ευρώ ή 18,8%,
ζ) Τα έσοδα του προγράμματος ενίσχυσης της ρευστότητας λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης κατά 72 εκατ. ευρώ ή 46,5%,
η) Τα έσοδα από ANFAs & SMPs κατά 225 εκατ. ευρώ, ή 37,5%.
θ) Τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 87 εκατ. ευρώ, ή 61,2%
Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 1.720 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 220 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2016 (1.500 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 2.047 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1.043 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Τα στοιχεία του Ιουλίου
Ειδικότερα, τον Ιούλιο 2016 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5.011 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 776 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 4.991 εκατ. ευρώ, μειωμένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 375 εκατ. ευρώ.
Η μείωση των εσόδων Ιουλίου 2016 οφείλεται κυρίως:
α) στο φόρο εισοδήματος Φυσικών Προσώπων κατά 272 εκατ. ευρώ
β) στο φόρο εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 55 εκατ. ευρώ
γ) στους λοιπούς άμεσους φόρους κατά 45 εκατ. ευρώ
δ) στο ΦΠΑ καπνού κατά 41 εκατ. ευρώ
ε) στους λοιπούς Ε.Φ.Κ. (καπνού κλπ) κατά 160 εκατ. ευρώ
στ) στα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 132 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, αυξημένα έναντι του στόχου ήταν κυρίως τα έσοδα:
α) του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 295 εκατ. ευρώ
β) των φόρων στην περιουσία κατά 42 εκατ. ευρώ
γ) του ΦΠΑ λοιπών κατά 37 εκατ. ευρώ.

Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) για την περίοδο Ιουλίου 2016 ανήλθαν σε 249 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 40 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (209 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για την περίοδο Ιουλίου 2016 ανήλθαν σε 19 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 401 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Δαπάνες 
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2016 ανήλθαν στα 28.830 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 3.295 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (32.126 εκατ. ευρώ).
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 27.125 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 2.395 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 2.003 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 κατά 609 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 390 εκατ. ευρώ για επιχορηγήσεις νοσοκομείων, 122 εκατ. ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, 162 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας και 46 εκατ. ευρώ για εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Οι δαπάνες του ΠΔΕ διαμορφώθηκαν σε 1.705 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 900 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικά για τον μήνα Ιούλιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.834 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 55 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.431 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 72 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 403 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 17 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Μειώση της τραπεζικής χρηματοδότησης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα για τον Ιούλιο

Μειώση της τραπεζικής χρηματοδότησης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα για τον Ιούλιο


ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΕΥΡΩΣΥΣΤΗΜΑ
www.bankofgreece.gr

26/08/2016 Τραπεζική χρηματοδότηση του εγχώριου ιδιωτικού τομέα: Ιούλιος 2016

Tον Ιούλιο του 2016, o ετήσιος ρυθμός μεταβολής της συνολικής χρηματοδότησης του εγχώριου ιδιωτικού τομέα διαμορφώθηκε στο -1,6%, από 2,0% τον προηγούμενο μήνα. Η μηνιαία καθαρή ροή της συνολικής χρηματοδότησης προς τον εγχώριο ιδιωτικό τομέα ήταν αρνητική κατά 638 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 479 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση των επιχειρήσεων

 Η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τις επιχειρήσεις, τον Ιούλιο του 2016, ήταν αρνητική κατά 378 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 566 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -0,4%, από 1,0% τον προηγούμενο μήνα. Ειδικότερα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των μη χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων ήταν μηδενικός, από 0,7% τον προηγούμενο μήνα και η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 231 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 355 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα. Ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της χρηματοδότησης των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των λοιπών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων διαμορφώθηκε στο -4,4% τον Ιούλιο του 2016, από -6,0% τον προηγούμενο μήνα, ενώ η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησής τους ήταν αρνητική κατά 146 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 211 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση των ελεύθερων επαγγελματιών, αγροτών και ατομικών επιχειρήσεων

Tον Ιούλιο του 2016, η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες και ατομικές επιχειρήσεις ήταν αρνητική κατά 34 εκατ. ευρώ, έναντι θετικής καθαρής ροής 10 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα και ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -1,7%, από -1,6% τον προηγούμενο μήνα.

Χρηματοδότηση των ιδιωτών και των ιδιωτικών μη κερδοσκοπικών ιδρυμάτων

 Αρνητική κατά 226 εκατ. ευρώ ήταν η μηνιαία καθαρή ροή της χρηματοδότησης προς τους ιδιώτες και τα ιδιωτικά μη κερδοσκοπικά ιδρύματα τον Ιούλιο του 2016, έναντι αρνητικής καθαρής ροής 97 εκατ. ευρώ τον προηγούμενο μήνα, ενώ ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής διαμορφώθηκε στο -2,8%, από -3,0% τον προηγούμενο μήνα.

Σχετικός σύνδεσμος: Τραπεζική χρηματοδότηση του εγχώριου ιδιωτικού τομέα: Ιούλιος 2016 - Πίνακας 

Σημείωση: Το επόμενο Δελτίο Τύπου για την «Τραπεζική χρηματοδότηση του εγχώριου ιδιωτικού τομέα» με στοιχεία Αυγούστου 2016 θα δημοσιευτεί στις 27 Σεπτεμβρίου 2016.

http://taxheaven.gr

ΥΠΟΙΚ Σημαντική μείωση των εσόδων δείχνουν και τα οριστικά στοιχεία

ΥΠΟΙΚ

Σημαντική μείωση των εσόδων δείχνουν και τα οριστικά στοιχεία

Σημαντική μείωση των εσόδων δείχνουν και τα οριστικά στοιχεία

Σημαντική μείωση των εσόδων τόσο τον Ιούλιο όσο και το επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου που είχε διαφανεί με τα προσωρινά στοιχεία την 16η Αυγούστου επιβεβαίωνουν τα οριστικά στοιχεια για την εκτέλεση του προϋπολογισμού που ανακοίνωσε την Παρασκευή το υπουργείο Οικονομικών.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, μάλιστα, η υστέρηση βάσει των τελικών στοιχείων είναι κατά τι υψηλότερη από αυτή που είχε διαφανεί στις 16 Αυγούστου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2016, παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 832 εκατ. ευρώ έναντι ελλείμματος 840 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και στόχου του Προϋπολογισμού 2016 για έλλειμμα 3.486 εκατ. ευρώ. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 3.550 εκατ. ευρώ, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 3.712 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2015 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 874 εκατ. ευρώ.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 27.998 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 641 εκατ. ευρώ ή 2,2% έναντι του στόχου.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 25.951 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 401 εκατ. ευρώ ή 1,6% έναντι του στόχου.
Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016, αύξηση έναντι του στόχου παρατηρήθηκε στις εξής κύριες κατηγορίες εσόδων:
α) Άμεσοι Φόροι ΠΟΕ κατά 127 εκατ. ευρώ ή 12,1%,
β) Λοιποί άμεσοι φόροι κατά 66 εκατ. ευρώ ή 4,3%,
γ) ΦΠΑ καπνού κατά 79 εκατ. ευρώ ή 21,2%,
δ) ΦΠΑ λοιπών κατά 251 εκατ. ευρώ ή 3,6%,
ε) Τέλος ταξινόμησης οχημάτων κατά 38 εκατ. ευρώ ή 58,5%,
στ) Λοιποί ΕΦΚ (καπνού κλπ) κατά 244 εκατ. ευρώ ή 15,2%,
ζ) Έμμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 241 εκατ. ευρώ ή 80,9%,
η) Απολήψεις από την Ε.Ε. κατά 148 εκατ. ευρώ ή 164,0%,
θ) Λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 306 εκατ. ευρώ ή 13,7%
Μειωμένα έναντι του στόχου την ίδια περίοδο ήταν τα έσοδα στις κάτωθι βασικές κατηγορίες:
α) Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων κατά 126 εκατ. ευρώ ή 2,8%,
β) Φόρος εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 87 εκατ. ευρώ ή 11,6%,
γ) ΦΠΑ πετρελαιοειδών κατά 160 εκατ. ευρώ ή 15,5%,
δ) ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων κατά 33 εκατ. ευρώ ή 1,4%,
ε) Λοιποί φόροι κατανάλωσης κατά 127 εκατ. ευρώ ή 43,4%,
στ) Λοιποί έμμεσοι φόροι κατά 46 εκατ. ευρώ ή 18,8%,
ζ) Τα έσοδα του προγράμματος ενίσχυσης της ρευστότητας λόγω της χρηματοπιστωτικής κρίσης κατά 72 εκατ. ευρώ ή 46,5%,
η) Τα έσοδα από ANFAs & SMPs κατά 225 εκατ. ευρώ, ή 37,5%.
θ) Τα έσοδα αποκρατικοποιήσεων κατά 87 εκατ. ευρώ, ή 61,2%
Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 1.720 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 220 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Προϋπολογισμού 2016 (1.500 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 2.047 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 1.043 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο 2016 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5.011 εκατ. ευρώ μειωμένο κατά 776 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 4.991 εκατ. ευρώ, μειωμένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 375 εκατ. ευρώ.
Η μείωση των εσόδων Ιουλίου 2016 οφείλεται κυρίως:
α) στο φόρο εισοδήματος Φυσικών Προσώπων κατά 272 εκατ. ευρώ
β) στο φόρο εισοδήματος ειδικών κατηγοριών κατά 55 εκατ. ευρώ
γ) στους λοιπούς άμεσους φόρους κατά 45 εκατ. ευρώ
δ) στο ΦΠΑ καπνού κατά 41 εκατ. ευρώ
ε) στους λοιπούς Ε.Φ.Κ. (καπνού κλπ) κατά 160 εκατ. ευρώ
στ) στα λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 132 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, αυξημένα έναντι του στόχου ήταν κυρίως τα έσοδα:
α) του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 295 εκατ. ευρώ
β) των φόρων στην περιουσία κατά 42 εκατ. ευρώ
γ) του ΦΠΑ λοιπών κατά 37 εκατ. ευρώ.
Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) για την περίοδο Ιουλίου 2016 ανήλθαν σε 249 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 40 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (209 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για την περίοδο Ιουλίου 2016 ανήλθαν σε 19 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 401 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2016 ανήλθαν στα 28.830 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 3.295 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (32.126 εκατ. ευρώ).
Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 27.125 εκατ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 2.395 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 2.003 εκατ. ευρώ.
Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 κατά 609 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 390 εκατ. ευρώ για επιχορηγήσεις νοσοκομείων, 122 εκατ. ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, 162 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας και 46 εκατ. ευρώ για εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Οι δαπάνες του ΠΔΕ διαμορφώθηκαν σε 1.705 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 900 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικά για τον μήνα Ιούλιο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.834 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 55 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4.431 εκατ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 72 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 403 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 17 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

Τη Δευτέρα 29/8 θα γίνει η καταβολή επιδομάτων και παροχών του ΟΑΕΔ προς τους δικαιούχους

Τη Δευτέρα 29/8 θα γίνει η καταβολή επιδομάτων και παροχών του ΟΑΕΔ προς τους δικαιούχους


ΟΑΕΔ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
www.oaed.gr

Ανακοίνωση για δικαιούχους παροχών

Ανακοινώνεται ότι λόγω τεχνικού προβλήματος, η αντιμετώπιση του οποίου θα ολοκληρωθεί μέχρι το βράδυ, δεν είναι δυνατή η προγραμματισμένη για σήμερα 26/8 καταβολή επιδομάτων και παροχών του Οργανισμού προς τους δικαιούχους.

Οι πιστώσεις των τραπεζικών λογαριασμών θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 29/8.

Έλεγχοι εργαζομένων για μόλυνση από ελονοσία

Έλεγχοι εργαζομένων για μόλυνση από ελονοσία


Με εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του ΣΕΠΕ καλούνται οι Επιθεωρητές των Περιφερειακών Υπηρεσιών Επιθεώρησης ΑΥΕ να διενεργήσουν άμεσα ελέγχους σε επιχειρήσεις και χώρους εργασίας όπου είναι πιθανό να υπάρχουν εστίες ανάπτυξης κουνουπιών και να ενημερώνουν τους εργοδότες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης και προστασίας της υγείας των εργαζομένων και τους εργαζόμενους για τις προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνουν για την προστασία τους. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στις "επηρεαζόμενες περιοχές". Ενδεικτικές κατηγορίες εργαζόμενων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης είναι: αγρότες, γεωπόνοι, οικοδόμοι, ελαιοχρωματιστές, κηπουροί, δασολόγοι, φύλακες, εργαζόμενοι στην αποκομιδή σκουπιδιών και σε βιολογικούς καθαρισμούς, εργαζόμενοι σε πτηνοτροφεία και φάρμες και γενικά εργαζόμενοι οι οποίοι είναι συνήθως έξω όλη τη νύχτα, όπως είναι οι φύλακες, κ.α. Στη συνέχεια αναφέρονται ενδεικτικές συστάσεις προς εργοδότες και εργαζόμενους, ενώ επισυνάπτονται και δύο σχετικά αρχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ με τίτλο "FAQs elonosia_2015" και "ΦΥΛΛΑΔΙΟ 2012-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ" (γ' και δ' σχετικά): 

Με την ίδια εγκύκλιο παρέχονται οδηγίες προς τους εργοδότες και τους εργαζομένους, σχετικά με τα αναγκαία μέτρα πρόληψης και προστασίας.

Αναλυτικά

Συστάσεις και οδηγίες προς τους εργοδότες

1. Ολοκληρωμένη και συστηματική ενημέρωση προς χους εργαζομένους σχετικά με τις πιθανές πηγές έκθεσης, τον τρόπο μετάδοσης και μόλυνσης από το πλασμώδιο, τις ώρες που τα κουνούπια είναι πιο δραστήρια, τα συμπτώματα της μόλυνσης κ.λ.π.

2. Εφόσον παρέχονται στους εργαζομένους στολές, να περιλαμβάνονται πουκάμισα με μακριά μανίκια και μακριά παντελόνια ως επιλογές. Διαφορετικά να προτρέπονται οι εργαζόμενοι σε εξωτερικούς χώρους να φορούν πουκάμισα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια και κάλτσες.

3. Παροχή εντομοαπωθητικών και ενημέρωση για τη χρήση τους.

4. Λήψη μέτρων για τη μείωση της έκθεσης των εργαζομένων στα κουνούπια:

- Μέριμνα για την εξάλειψη των πηγών στάσιμου νερού σε εξωτερικούς χώρους εργασίας, όσο είναι δυνατό, ώστε να μειωθεί ο πληθυσμός των κουνουπιών:

- Άδειασμα των δοχείων με λιμνάζοντα ύδατα κάθε 4 έως 5 ημέρες, καθώς και αναποδογύρισμα, κάλυψη, ή αποθήκευση δοχείων όπως καλύμματα, κουβάδες, βαρέλια, καροτσάκια, κ.λ.π. που ενδέχεται να λιμνάζουν νερά. Διάνοιξη οπών αποστράγγισης σε δοχεία τα οποία συλλέγουν νερό και δεν μπορούν να αδειάσουν.

- Καθάρισμα των υδρορροών βροχής και αφαίρεση υπολειμμάτων (φύλλα, κλαδιά, σκουπίδια) από χαντάκια και φρεάτια.

- Αποφυγή εργασίας, εάν είναι εφικτό, σε εξωτερικούς χώρους τις ώρες που τα κουνούπια είναι πιο δραστήρια (πιο συχνά από το σούρουπο έως το ξημέρωμα).

Συστάσεις προς τους εργαζομένους

- Χρήση προστατευτικού ρουχισμού, όπως πουκάμισα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια και κάλτσες.

- Χρήση εντομοαπωθητικών, με ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

- Αποφυγή εφαρμογής της αντλίας ή των προϊόντων αεροζόλ απευθείας στο πρόσωπο.

Αντ' αυτού προτείνεται ψεκασμός των προϊόντων πάνω στα χέρια και προσεκτική επάλειψη στο πρόσωπο, αποφεύγοντας τα μάτια και το στόμα. Σε κάθε περίπτωση να ακολουθούνται προσεκτικά οι οδηγίες της ετικέτας.

- Αποφυγή εφαρμογής των εντομοαπωθητικών στο δέρμα που καλύπτεται από ρούχα.

- Ψεκασμό των ενδυμάτων με εντομοαπωθητικά προϊόντα, καθώς τα κουνούπια μπορούν να διεισδύσουν τα λεπτά ρούχα.

- Ανανέωση του εντομοαπωθητικού όταν απαιτείται.

- Πλύσιμο του δέρματος με σαπούνι και νερό μετά το πέρας της εργασίας.

- Πλύσιμο των ρούχων που έχουν ψεκαστεί με εντομοαπωθητικά πριν χρησιμοποιηθούν ξανά.

Παρακαλούμε να ενημερωθούν όλοι οι Επιθεωρητές Εργασίας, Ασφάλειας και Υγείας, με υπογραφή.


Δείτε την απόφαση στο φορολογικό αρχείο του κόμβου


http://taxheaven.gr


Αριθ. πρωτ. οικ.: 20748/24.8.2016
Ενημέρωση εργοδοτών και εργαζομένων για τα μέτρα πρόληψης της ελονοσίας

Αθήνα, 24.08.2016
Αρ. Πρωτ. Οικ.: 20748

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ και
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΣΩΜΑ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ και
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ και
ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Ταχ. Δ/νση: Αγησιλάου 10
Τ.Κ: 10437 ΑΘΗΝΑ
Πληροφορίες: Χρ. Τουφεκούλα Στ. Χαλάτσης
Τηλ.: 210 5289109-190
Fax: 210 5231201
e-mail: kysepetye@ypakp.gr

Θέμα: Ενημέρωση εργοδοτών και εργαζομένων για τα μέτρα πρόληψης της ελονοσίας

Σχετικά: α) Malaria_report_GR_11_08_2016
β) Επηρεαζόμενες_περιοχές_ ελονοσία_8-08-16
γ) "FAQs elonosia_2015" και
δ) "ΦΥΛΛΑΔΙΟ 2012-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ"

Σύμφωνα με τα επιδημιολογικά δεδομένα ελονοσίας που δημοσίευσε πρόσφατα το ΚΕΕΛΠΝΟ, από τις αρχές του 2016 έως τις 11 Αυγούστου 2016 είχαν δηλωθεί 65 κρούσματα ελονοσίας. Η ελονοσία (malaria) είναι λοιμώδης νόσος που προκαλείται από το παράσιτο «πλασμώδιο» της ελονοσίας και μεταδίδεται κυρίως μέσω νυγμού (τσιμπήματος) μολυσμένου κουνουπιού που ανήκει στο γένος Ανωφελές (α' σχετικό).

Παράλληλα από την «Ομάδα Εργασίας για τον καθορισμό των επηρεαζόμενων περιοχών από τα νοσήματα που μεταδίδονται με διαβιβαστές» ορίστηκαν οι Επηρεαζόμενες περιοχές από την ελονοσία στην Ελλάδα- Περίοδος Μετάδοσης 2016 (β' σχετικό).

Σε συνέχεια των προαναφερομένων και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Επιθεώρησης Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία (ΑΥΕ), καλούνται οι Επιθεωρητές των Περιφερειακών Υπηρεσιών Επιθεώρησης ΑΥΕ να διενεργήσουν άμεσα ελέγχους σε επιχειρήσεις και χώρους εργασίας όπου είναι πιθανό να υπάρχουν εστίες ανάπτυξης κουνουπιών και να ενημερώνουν τους εργοδότες σχετικά με τα μέτρα πρόληψης και προστασίας της υγείας των εργαζομένων και τους εργαζόμενους για τις προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνουν για την προστασία τους. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στις "επηρεαζόμενες περιοχές". Ενδεικτικές κατηγορίες εργαζόμενων που διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης είναι: αγρότες, γεωπόνοι, οικοδόμοι, ελαιοχρωματιστές, κηπουροί, δασολόγοι, φύλακες, εργαζόμενοι στην αποκομιδή σκουπιδιών και σε βιολογικούς καθαρισμούς, εργαζόμενοι σε πτηνοτροφεία και φάρμες και γενικά εργαζόμενοι οι οποίοι είναι συνήθως έξω όλη τη νύχτα, όπως είναι οι φύλακες, κ.α. Στη συνέχεια αναφέρονται ενδεικτικές συστάσεις προς εργοδότες και εργαζόμενους, ενώ επισυνάπτονται και δύο σχετικά αρχεία του ΚΕΕΛΠΝΟ με τίτλο "FAQs elonosia_2015" και "ΦΥΛΛΑΔΙΟ 2012-ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ" (γ' και δ' σχετικά): 

Συστάσεις και οδηγίες προς τους εργοδότες

1. Ολοκληρωμένη και συστηματική ενημέρωση προς χους εργαζομένους σχετικά με τις πιθανές πηγές έκθεσης, τον τρόπο μετάδοσης και μόλυνσης από το πλασμώδιο, τις ώρες που τα κουνούπια είναι πιο δραστήρια, τα συμπτώματα της μόλυνσης κ.λ.π.

2. Εφόσον παρέχονται στους εργαζομένους στολές, να περιλαμβάνονται πουκάμισα με μακριά μανίκια και μακριά παντελόνια ως επιλογές. Διαφορετικά να προτρέπονται οι εργαζόμενοι σε εξωτερικούς χώρους να φορούν πουκάμισα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια και κάλτσες.

3. Παροχή εντομοαπωθητικών και ενημέρωση για τη χρήση τους.

4. Λήψη μέτρων για τη μείωση της έκθεσης των εργαζομένων στα κουνούπια:

- Μέριμνα για την εξάλειψη των πηγών στάσιμου νερού σε εξωτερικούς χώρους εργασίας, όσο είναι δυνατό, ώστε να μειωθεί ο πληθυσμός των κουνουπιών:

- Άδειασμα των δοχείων με λιμνάζοντα ύδατα κάθε 4 έως 5 ημέρες, καθώς και αναποδογύρισμα, κάλυψη, ή αποθήκευση δοχείων όπως καλύμματα, κουβάδες, βαρέλια, καροτσάκια, κ.λ.π. που ενδέχεται να λιμνάζουν νερά. Διάνοιξη οπών αποστράγγισης σε δοχεία τα οποία συλλέγουν νερό και δεν μπορούν να αδειάσουν.

- Καθάρισμα των υδρορροών βροχής και αφαίρεση υπολειμμάτων (φύλλα, κλαδιά, σκουπίδια) από χαντάκια και φρεάτια.

- Αποφυγή εργασίας, εάν είναι εφικτό, σε εξωτερικούς χώρους τις ώρες που τα κουνούπια είναι πιο δραστήρια (πιο συχνά από το σούρουπο έως το ξημέρωμα).

Συστάσεις προς τους εργαζομένους

- Χρήση προστατευτικού ρουχισμού, όπως πουκάμισα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια και κάλτσες.

- Χρήση εντομοαπωθητικών, με ιδιαίτερη προσοχή στα εξής:

- Αποφυγή εφαρμογής της αντλίας ή των προϊόντων αεροζόλ απευθείας στο πρόσωπο.

Αντ' αυτού προτείνεται ψεκασμός των προϊόντων πάνω στα χέρια και προσεκτική επάλειψη στο πρόσωπο, αποφεύγοντας τα μάτια και το στόμα. Σε κάθε περίπτωση να ακολουθούνται προσεκτικά οι οδηγίες της ετικέτας.

- Αποφυγή εφαρμογής των εντομοαπωθητικών στο δέρμα που καλύπτεται από ρούχα.

- Ψεκασμό των ενδυμάτων με εντομοαπωθητικά προϊόντα, καθώς τα κουνούπια μπορούν να διεισδύσουν τα λεπτά ρούχα.

- Ανανέωση του εντομοαπωθητικού όταν απαιτείται.

- Πλύσιμο του δέρματος με σαπούνι και νερό μετά το πέρας της εργασίας.

- Πλύσιμο των ρούχων που έχουν ψεκαστεί με εντομοαπωθητικά πριν χρησιμοποιηθούν ξανά.

Παρακαλούμε να ενημερωθούν όλοι οι Επιθεωρητές Εργασίας, Ασφάλειας και Υγείας, με υπογραφή.


Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΟΥΚΟΣ

http://www.taxheaven.gr

Τα φορολογικά μέτρα του τρίτου μνημονίου στήριξαν τα έσοδα

Τα φορολογικά μέτρα του τρίτου μνημονίου στήριξαν τα έσοδα

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Ενα δισ. ευρώ περισσότερους φόρους πληρώσαμε τον Ιούνιο του 2016 σε σύγκριση με τους φόρους του Ιουνίου 2015, γεγονός που οφείλεται όπως προκύπτει από την έκθεση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων στα νέα μέτρα που ψηφίσθηκαν την άνοιξη και τέθηκαν άμεσα σε εφαρμογή.

Από την ανάλυση της έκθεσης προκύπτει ότι κυρίως η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ, καθώς και η αυξημένη παρακράτηση φόρου όπως επίσης και η αυξημένη προκαταβολή φόρου οδήγησαν στην αύξηση των εσόδων τον Ιούνιο του 2016, ενώ αντίθετα πενιχρά παραμένουν τα έσοδα από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο τα συνολικά φορολογικά έσοδα (άμεσοι και έμμεσοι φόροι) ανήλθαν σε 3,59 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 1 δισ. ευρώ (ή 38,86%) έναντι του Ιουνίου του 2015. Η αύξηση αυτή για τον Ιούνιο του 2016 διαμορφώθηκε από την αύξηση των εσόδων από έμμεσους φόρους κατά 739,41 εκατ. ευρώ και παράλληλα την αύξηση των εσόδων από άμεσους φόρους κατά 267,04 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα, τον Ιούνιο πληρώσαμε περισσότερους φόρους εξαιτίας:

1. Της αύξησης των συντελεστών ΦΠΑ. Τα έσοδα από την ανωτέρω πηγή (συνεισφέρουν το 50,31% στα συνολικά έσοδα από έμμεσους φόρους) εμφανίζονται αυξημένα κατά 52,84%, δηλαδή τον Ιούνιο καταβλήθηκαν περισσότεροι φόροι από τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις ύψους 381,31 εκατ. ευρώ. Επίσης, τα έσοδα από τους φόρους κατανάλωσης ήταν αυξημένα την ίδια περίοδο κατά 292,65 εκατ. ευρώ

2. Της αυξημένες παρακράτησης φόρου σε μισθούς και συντάξεις και της αύξησης της προκαταβολής φόρου. Συγκεκριμένα:

– Τα έσοδα από την παρακράτηση φόρου από μισθούς και συντάξεις ανέρχονται σε 461,27 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016 έναντι 401,10 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας αύξηση κατά 15%. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη νέα κλίμακα για τα εισοδήματα που αποκτώνται από το φορολογικό έτος 2016 και επόμενα, η αυξημένη παρακράτηση του φόρου από τους μισθούς και τις συντάξεις τέθηκε σε εφαρμογή από τις 27/5/2016.

– Τα έσοδα από τον φόρο στο εισόδημα με τη μορφή προκαταβολής αυξήθηκαν κατά 252,6%, με το ποσό να ανέρχεται σε 15,57 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016 από 4,42 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του προηγουμένου έτους.

– Τα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων εμφανίζονται αυξημένα κατά 88,5% ή διαφορετικά κατά 241,53 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016 έναντι 128,11 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους. Η διαφορά οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από τη φορολογία στο εισόδημα νομικών προσώπων κερδοσκοπικού χαρακτήρα που εισπράττεται με μορφή προκαταβολής, τα οποία εμφανίζονται αυξημένα κατά 130,8% και συγκεκριμένα διαμορφώθηκαν σε 119,74 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016 έναντι 51,89 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.

Οι επόμενοι μήνες θα είναι ακόμα δυσκολότεροι, καθώς από τον Οκτώβριο του 2016 αυξάνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης από τα 230 ευρώ το χιλιόλιτρο σε 280 ευρώ το χιλιόλιτρο. Το μέτρο αφορά και την κηροζίνη

Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2017 αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης στο υγραέριο, στην αμόλυβδη και στο πετρέλαιο κίνησης. Ειδικά για το πετρέλαιο κίνησης η αύξηση θα είναι αρκετά μεγάλη, δεδομένου ότι υπολογίζονται έσοδα ύψους 302 εκατ. ευρώ. Στα θετικά της απόφασης που θα εκδοθεί είναι η μείωση από τον Ιανουάριο του 2017 του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο φυσικό αέριο. Συγκεκριμένα, μειώνεται το φυσικό αέριο οικιακής χρήσης από 1,5 ευρώ σε 30 λεπτά/Gigajoule.

Εκτός από την αύξηση των εσόδων λόγω της υπερφορολόγησης καταγράφονται στην ίδια περίοδο και αρνητικές επιδόσεις συγκεκριμένων κωδικών εσόδων. Ειδικότερα, τον Ιούνιο καταγράφεται:

• Μείωση των εσόδων από τη φορολογία επί των διανεμόμενων κερδών των ημεδαπών εταιρειών (Α.Ε., ΕΠΕ και συνεταιρισμών, τα οποία ανήλθαν σε 7,07 εκατ. ευρώ έναντι 24,31 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του προηγουμένου έτους, μειωμένα κατά 70,9%.

• Μείωση των εσόδων από τη φορολογία επί των τόκων των καταθέσεων, συμφωνιών επαναγοράς, ομολόγων κ.λπ., τα οποία ανήλθαν σε 27,04 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016 έναντι 47,96 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους, μειωμένα κατά 43,6%.

• Μείωση των εσόδων από τα τέλη συνδρομητών κινητής και καρτοκινητής τηλεφωνίας στα 8,23 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2016 έναντι 17,18 εκατ. ευρώ τον Ιούνιο του 2015.

Έντυπη