Σάββατο 14 Μαΐου 2016

Κατρούγκαλος: Το ΕΚΑΣ καταργείται... Το ξαναβλέπουμε από το 2018 - ΒΙΝΤΕΟ

Κατρούγκαλος: Το ΕΚΑΣ καταργείται... Το ξαναβλέπουμε από το 2018 - ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2016 - 09:50
Τελευταία δημοσίευση: 16:49Οικονομία
Κατρούγκαλος: Το ΕΚΑΣ καταργείται... Το ξαναβλέπουμε από το 2018 - ΒΙΝΤΕΟ
«Η κατάργηση του ΕΚΑΣ είναι κλιμακωτή, ακριβώς γιατί θα επιδιώξουμε να υπάρχουν υποκατάστατα του ΕΚΑΣ», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, Γιώργος Κατρούγκαλος, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΪ και πρόσθεσε:
«Να ξεκαθαρίσω από την αρχή ότι το ΕΚΑΣ ήταν μια προνοιακή παροχή, μια παροχή δηλαδή που δεν αντιστοιχούσε σε εισφορές και μάλιστα δινόταν μετά από έλεγχο εισοδημάτων. Εμείς θελήσαμε τον ρόλο που επιτελεί το ΕΚΑΣ να τον παίξει στο μέλλον η εθνική σύνταξη».
Ερωτηθείς σχετικά με το πότε θα ξαναπάρει κάποιος τα χρήματα που χάνει από το ΕΚΑΣ, ο κ. Κατρούγκαλος απάντησε:
«Το 2018 θα ξαναπάρει ένα μεγάλο κομμάτι από αυτό που έχασε…» διευκρινίζοντας παράλληλα ότι τότε θα επανυπολογιστούν όλες οι συντάξεις, ώστε να δοθούν περισσότερα χρήματα στους χαμηλοσυνταξιούχους.
Δείτε το βίντεο:
Διαβάστε επίσης:

Κατρούγκαλος: Έκανα το χρέος μου, είμαι περήφανος – ΒΙΝΤΕΟ

Περισσότερο… αυτόματο θέλει τον «κόφτη» η ΕΕ

NYT: Χωρίς ελάφρυνση χρέους η ελληνική οικονομία δεν πρόκειται να ανακάμψει ποτέ

Κατρούγκαλος: Έκανα το χρέος μου, είμαι περήφανος – ΒΙΝΤΕΟ

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2016 - 09:13
Τελευταία δημοσίευση: 09:13Οικονομία
Κατρούγκαλος: Έκανα το χρέος μου, είμαι περήφανος – ΒΙΝΤΕΟ
«Περήφανος» για την ασφαλιστική μεταρρύθμιση δηλώνει ο υπουργός Εργασίας,Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΪ, ανέφερε συγκεκριμένα:
«Ήταν για εμένα το μεγάλο στοίχημα: Πως μια υποχρέωση που μας ήρθε απ’ τομνημόνιο και έχει όλα αυτά τα κακά πράγματα -όπως τη μείωση της δαπάνης κατά 1%, το κόψιμο του ΕΚΑΣ- πώς θα μπορούσα αυτά να τα εφαρμόσω όπως ήταν στο μνημόνιο, οπότε πράγματι θα ήταν το τελειωτικό χτύπημα στην κοινωνική ασφάλιση…; Εγώ προσπάθησα όλα αυτά να τα ενσωματώσω σε μία πολύ μεγαλύτερης στόχευσης μεταρρύθμιση που θα κάλυπτε και κάτι που το έχει ανάγκη ο τόπος εδώ και δεκαετίες: Το να ξαναφτιάξουμε το συνταξιοδοτικό μας σύστημα από την αρχή, να προστατεύει τους πιο αδύναμους και να έχει κανόνες ισότητας. Και ακριβώς επειδή το πέτυχα αυτό, και επειδή βασικές αρχές της αριστεράς είναι η ισονομία και η κοινωνική δικαιοσύνη, πιστεύω ότι έκανα το χρέος μου. Και πράγματι είμαι περήφανος γι’ αυτή τη μεταρρύθμιση».
Δείτε το βίντεο:
Διαβάστε επίσης:

Το ΔΝΤ επιμένει σε ισχυρότερα μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους

Κόντρα on air Ζαχαριάδη – Γεωργιάδη για τις ιδιωτικοποιήσεις - ΒΙΝΤΕΟ

Παππάς στη WSJ: Όχι άλλες αναβολές για το χρέος



Πώς θα προστατευθείτε από τις κατασχέσεις της εφορίας στους τραπεζικούς λογαριασμούς

Πώς θα προστατευθείτε από τις κατασχέσεις της εφορίας στους τραπεζικούς λογαριασμούς

Πώς θα προστατευθείτε από τις κατασχέσεις της εφορίας στους τραπεζικούς λογαριασμούς

Αυτόματα κατάσχονται πλέον από τις τράπεζες για λογαριασμό της Εφορίας τα ποσά που κατατίθενται στους τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου οι οποίοι δεν έχουν τακτοποιήσει τα χρέη τους. Ταυτόχρονα, όσοι πολίτες χρωστούν στο Δημόσιο μεγάλα ποσά οφειλών κινδυνεύουν πλέον να βρεθούν αντιμέτωποι ακόμη και με κατασχέσεις της πρώτης τους κατοικίας, καθώς αυτή δεν προστατεύεται έναντι των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης που μπορεί να επιβάλει το Δημόσιο.
Μόνο «όπλο» για τους οφειλέτες είναι να δηλώσουν ένα τραπεζικό λογαριασμό ως ακατάσχετο στο taxisnet για να προστατεύσουν ποσά μέχρι 1.250 ευρώ μηνιαίως.
Για να δηλώσετε τον ακατάσχετο λογαριασμό πρέπει να μεταβείτε στην ειδική εφαρμογή του taxisnet στη διεύθυνση https://www1.gsis.gr/webtax/accountdecl/year2014/accountdecl/index.jsp και για να εισέλθετε χρησιμοποιήστε τους κωδικούς του λογαριασμού σας στο taxisnet.
Αναλυτικά, δείτε τι ισχύει για τις κατασχέσεις της εφορίας.
Η άρση των απαγορεύσεων των κατασχέσεων και των πλειστηριασμών, την οποία αποφάσισε η κυβέρνηση από την 1η Νοεμβρίου, έχει ως αποτέλεσμα να έχουν ενεργοποιηθεί σε βάρος εκατοντάδων χιλιάδων οφειλετών του Δημοσίου όλα τα κατασχετήρια που είχαν αποσταλεί ηλεκτρονικά από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. προς τις τράπεζες. Έτσι, όσα χρηματικά ποσά κατατίθενται από την 1η-11-2015 σε τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου δεσμεύονται πλέον αυτόματα από τις τράπεζες και κατάσχονται υπέρ του Δημοσίου, εκτός εάν οι λογαριασμοί στους οποίους πιστώνονται τα ποσά έχουν ήδη δηλωθεί από τους δικαιούχους τους ως «ακατάσχετοι», στο σύστημα ΤΑΧΙSNET.
Επιπλέον, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, σε περίπτωση αρχικής οφειλής προς το Δημόσιο οποιουδήποτε ύψους άνω των 500 ευρώ, η οποία έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη, η αρμόδια Δ.Ο.Υ. έχει τυπικά το δικαίωμα να διατάξει ακόμη και την κατάσχεση της πρώτης κατοικίας του οφειλέτη, αφού για το ακίνητο αυτό δεν προβλέπεται καμία προστασία από το νόμο. Συνήθως όμως το μέτρο αυτό λαμβάνεται για οφειλές ύψους πολύ μεγαλύτερου των 500 ευρώ.
Προκειμένου οι οφειλέτες του Δημοσίου να γνωρίζουν επακριβώς τι μπορούν πλέον να περιμένουν, υπενθυμίζουμε ότι οι ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ΚΕΔΕ) προβλέπουν, αναλυτικά, τα εξής για το μέτρο των κατασχέσεων:
1) Για την είσπραξη των ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο που δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση μπορεί να ληφθούν μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης, κατά την κρίση του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. ή άλλης υπηρεσίας που είναι αρμόδια για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής. Τα μέτρα αυτά προβλέπονται στο άρθρο 9 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων και είναι:
α) κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων στα χέρια του οφειλέτη, δηλαδή Ι.Χ. αυτοκινήτων, δικύκλων, σκαφών αναψυχής κ.λπ.
β) κατάσχεση κινητών περιουσιακών στοιχείων και χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη που βρίσκονται στα χέρια τρίτων, δηλαδή μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, εφάπαξ βοηθημάτων, απαιτήσεων από πελάτες κ.λπ.,
γ) κατάσχεση ακινήτων περιουσιακών στοιχείων.
2) Σε περίπτωση κατά την οποία επιλέγεται να ληφθεί το μέτρο της κατάσχεσης ακινήτου ή κινητού περιουσιακού στοιχείου, η Φορολογική Διοίκηση πριν από τη διενέργεια οποιασδήποτε πράξης αναγκαστικής εκτέλεσης πρέπει να κοινοποιήσει στον οφειλέτη ατομική ειδοποίηση με την οποία του υπενθυμίζει την υποχρέωση καταβολής της οφειλής και των συσσωρευμένων τόκων υπερημερίας και προστίμων και του δίνει χρονικό περιθώριο 30 ημερών για την ολοσχερή εξόφληση του χρέους ή την υπαγωγή του σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής.
3) Η κατάσχεση χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη στα χέρια τρίτων, δηλαδή η κατάσχεση μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, εφάπαξ βοηθημάτων, απαιτήσεων από πελάτες κ.λπ., γίνεται χωρίς καμία προειδοποίηση του οφειλέτη.
4) Για κάθε οφειλέτη του Δημοσίου ισχύει ακατάσχετο όριο 1.250 ευρώ όσον αφορά στα ποσά των καταθέσεών του σε έναν λογαριασμό που έχει ανοίξει σε ένα μόνο τραπεζικό ίδρυμα. Ωστόσο, για να ισχύσει το ακατάσχετο αυτό όριο, ο οφειλέτης θα πρέπει να γνωστοποιήσει στο υπουργείο Οικονομικών τον συγκεκριμένο τραπεζικό λογαριασμό του, υποβάλλοντας ηλεκτρονικά σχετική δήλωση στο σύστημα ΤAXISNET. Εφόσον ο οφειλέτης έχει τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο πιστώνονται κάθε μήνα ποσά μισθών ή συντάξεων ή άλλων ασφαλιστικών βοηθημάτων οφείλει να γνωστοποιήσει αυτό το λογαριασμό στο υπουργείο Οικονομικών, ώστε να μην κατάσχονται από αυτόν υπόλοιπα χαμηλότερα των 1.250 ευρώ.
5) Το ακατάσχετο όριο μηνιαίου μισθού, μηνιαίας σύνταξης ή οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού βοηθήματος ανέρχεται στο ποσό των 1.000 ευρώ. Δηλαδή, η Φορολογική Διοίκηση δεν μπορεί να ζητήσει κατάσχεση μισθού, σύνταξης ή οποιουδήποτε άλλου ασφαλιστικού βοηθήματος στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου, εφόσον το ποσό αυτό δεν υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ το μήνα. Σε περίπτωση μηνιαίου μισθού ή μηνιαίας σύνταξης ή άλλου μηνιαίου ασφαλιστικού βοηθήματος που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ αλλά δεν ξεπερνά τα 1.500 ευρώ, επιτρέπεται η κατάσχεση στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου ποσοστού 50% του τμήματος πάνω από τα 1.000 και μέχρι τα 1.500 ευρώ, ενώ αν το ποσό υπερβαίνει τα 1.500 ευρώ το μήνα επιτρέπεται η κατάσχεση στα χέρια του εργοδότη ή του ασφαλιστικού ταμείου του συνόλου του υπερβάλλοντος των 1.500 ευρώ ποσού. Αν δηλαδή κάποιος οφειλέτης του Δημοσίου εισπράττει μισθό 1.600 ευρώ το μήνα, η Εφορία μπορεί να του κατάσχει κάθε μήνα στα χέρια του εργοδότη το 100% του ποσού άνω των 1.500 ευρώ, δηλαδή 100 ευρώ, συν το 50% της διαφοράς μεταξύ 1.000 και 1.500 ευρώ, ήτοι άλλα 250 ευρώ.
6) Δεν επιτρέπεται η κατάσχεση ακινήτων και κινητών περιουσιακών στοιχείων οφειλετών του Δημοσίου, στις περιπτώσεις που τα ληξιπρόθεσμα χρέη τους προς το Δημόσιο δεν υπερβαίνουν τα 500 ευρώ. Στο όριο των 500 ευρώ δεν περιλαμβάνονται οι προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, οι τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής ή και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής.
Για όσους οφείλουν μέχρι 500 ευρώ, το μόνο μέτρο αναγκαστικής εκτέλεσης που μπορεί να ληφθεί είναι η κατάσχεση οικονομικών απαιτήσεων στα χέρια τρίτων (καταθέσεων, μισθών, συντάξεων, ενοικίων, επιδοτήσεων, αποζημιώσεων και λοιπών εσόδων ή εισοδημάτων).
7) Επιτρέπονται οι κατασχέσεις ποσών από καταθέσεις με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής αποστολής των κατασχετηρίων προς τις τράπεζες, ακόμη και για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο από 0,01 έως και 50 ευρώ. Αντιθέτως δεν επιτρέπονται κατασχέσεις καταθέσεων με έντυπα κατασχετήρια ούτε κατασχέσεις οποιωνδήποτε άλλων οικονομικών απαιτήσεων στα χέρια τρίτων σε περιπτώσεις οφειλετών που χρωστούν μέχρι 50 ευρώ.
utt� �?�

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις του Ιουνίου

Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις του Ιουνίου

Πρώτη καταχώρηση: 14/05/2016 - 19:49
Τελευταία δημοσίευση: 19:49Οικονομία
Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις του Ιουνίου
Με αγωνία περιμένουν τις συντάξεις του Ιουνίου οι δικαιούχοι αυτόν τον μήνα, μετά από όλες τις φήμες ότι η κυβέρνηση αναζητά ρευστό για να τις καταβάλλει. Όπως έχουν προγραμματίσει όμως οι αρμόδιοι φορείς:
ΙΚΑ και Δημόσιο θα καταβάλουν τις συντάξεις Ιουνίου 2016 στις 30 Μαΐου, ημέρα Δευτέρα.
ΟΑΕΕ και ΟΓΑ θα καταβάλλουν τις συντάξεις την 1η Ιουνίου 2016, ημέρα Τετάρτη.

Πηγή: enikonomia.gr

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Γ. Δραγασάκης: Από πού θα προέλθουν και πού θα πάνε τα 9-12 δις ευρώ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Γ. Δραγασάκης: Από πού θα προέλθουν και πού θα πάνε τα 9-12 δις ευρώ

Γ. Δραγασάκης: Από πού θα προέλθουν και πού θα πάνε τα 9-12 δις ευρώ

Αν και είναι νωρίς για να κηρυχθεί το τέλος της κρίσης, η επιτυχής συμφωνία και η ολοκλήρωση της αξιολόγησης θα σηματοδοτήσει μια νέα αρχή για τη χώρα και την οικονομία της, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης. Αυτό ισχυρίζεται ο Γιάννης Δραγασάκης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα "Ναυτεμπορική", επαναλαμβάνοντας ότι αναμένεται να πέσουν 9-12 δις ευρώ στην πραγματική οικονομία φέτος.
Ο κ. Δραγασάκης σημειώνει, επίσης, πως στον σχεδιασμό του κυβερνητικού έργου για την επόμενη μέρα κεντρική θέση κατέχουν οι επενδύσεις, η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και η στήριξη του κοινωνικού κράτους. Αυτό θα στηριχθεί σε μεγάλο βαθμό στο "ζεστό χρήμα", στο οποίο περιλαμβάνονται  οι πόροι του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 6,7 δισ. ευρώ, η εξόφληση υποχρεώσεων του Δημοσίου προς ιδιώτες, αλλά και η συμμετοχή στο τρέχον πρόγραμμα της ΕΚΤ για αγορά κρατικών ομολόγων των χωρώνπ-μελών της ευρωζώνης.
Ειδικά όσον αφορά στην ποσοτική χαλάρωση, κατά τα λεγόμενα του αντιπροέδρου της κυβέρνησης, η Ελλάδα μπορεί άμεσα να επωφεληθεί 2,4 δισ. ευρώ, ενώ μετά την 21η Ιουλίου -που θα έχουν αποπληρωθεί ομόλογα ύψους 2,3 δισ. ευρώ που κατέχει το ευρωσύστημα- το ποσό θα διευρυνθεί σε 3,7 δισ. ευρώ. Ταυτόχρονα, τονίζει πως οι τράπεζες θα επωφεληθούν από την επαναφορά του waiver.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, μιλάει για ένα "επενδυτικό σοκ" που χρειάζεται η Ελλάδα, έπειτα από μια παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, που θα προέλθει αφενός από την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, αφετέρου από την "εργαλειοθήκη της ανάπτυξης" που περιλαμβάνει τον νέο αναπτυξιακό νόμο, νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, απλούστευση διαδικασιών και μελέτες εκσυγχρονισμού και ανασυγκρότησης επιλεγμένων κλάδων.
Παράλληλα, ο κ. Δραγασάκης αποκαλύπτει την ανάπτυξη ενός πλέγματος πέντε νομοσχεδίων κατά της φοροδιαφυγής και του "μαύρου" χρήματος, τα οποία θα αφορούν την καθιέρωση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, τον νόμο για το πόθεν έσχες, τον νόμο για το πολιτικό χρήμα, τον νόμο για τους μάρτυρες του δημοσίου συμφέροντος (θα μπορούν να καταθέτουν υπό καθεστώς προστασίας για οικονομικά εγκλήματα) και την αναθεώρηση του νόμου για την "ποινική συνδιαλλαγή", που θα δίνει την ευχέρεια σε κάποιον που κατηγορείται για οικονομικό έγκλημα να επιστρέφει χρήματα που έχει αποκομίσει και να αντιμετωπίζει ελαφρότερες ποινές.
Αναφερόμενος στο δημόσιο χρέος, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, αφού αποδέχεται πως πλέον δεν είναι εφικτό το "κούρεμα", καταγράφει τα πέντε κριτήρια που θα πρέπει να πληροί η λύση που αναζητείται στους κόλπους των δανειστών.
Σχετικά με τις πρόωρες εκλογές, αναφέρει πως "δεν μας απασχόλησε ποτέ" και πως "η παρούσα κυβέρνηση έχει εντολή τετραετίας".

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ Βόμβα από Ντομπρόσβσκις: Εμείς θέλαμε μειώσεις δαπανών, η κυβέρνηση επέλεξε να επιβάλει φόρους

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ

Βόμβα από Ντομπρόσβσκις: Εμείς θέλαμε μειώσεις δαπανών, η κυβέρνηση επέλεξε να επιβάλει φόρους

Βόμβα από Ντομπρόσβσκις: Εμείς θέλαμε μειώσεις δαπανών, η κυβέρνηση επέλεξε να επιβάλει φόρους

Φωτιές ανάβει μια δήλωση του Β. Ντομπρόσβσκις για τις διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση. Οπως τονίσε:
«Κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεών μας με την ελληνική κυβέρνηση, τονίζαμε ότι οι μειώσεις δαπανών θα επηρέαζαν λιγότερο την ανάπτυξη από τις αυξήσεις φόρων, τις οποίες επέλεξε η ελληνική κυβέρνηση και είχαμε μια σειρά από μελέτες που υποστήριζαν αυτό το επιχείρημα. Στο τέλος όμως οι ελληνικές αρχές πρέπει να αποφασίσουν τα μέτρα. Η ελληνική κυβέρνηση είχε ισχυρή προτίμηση  στο να αυξηθούν οι φόροι και όχι να μειωθούν οι δαπάνες».
Αυτό δηλώνει στην «Καθημερινή» ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, εξιστορώντας το πώς φτάσαμε στο νέο σκληρό πακέτο μέτρων.
Ο ίδιος σημειώνει πως τα μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για το χρέος δεν θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το Eurogroup της 24ης Μαΐου, ωστόσο επισημαίνει πως οι ευρωπαϊκοί θεσμοί αποσυνδέουν τη συμφωνία για το χρέος από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Διευκρινίζει πάντως πως για να διασφαλιστεί η συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα, απαιτεί έναν οδικό χάρτη για την ελάφρυνση του χρέους.
Ο κ.Ντομπρόβσκις σημειώνει πως η οικονομική αστάθεια που προκλήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2015 είχε αρνητικό αντίκτυπο στην ελληνική οικονομία. «Τώρα βλέπουμε ότι η δημοσιονομική προσαρμογή που απαιτείται είναι πολύ μεγαλύτερη από ότι αν έκλεινε επιτυχώς η δεύτερη αξιολόγηση», όπως τονίζει.

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ Χαράτσι 5% σε όλα τα σταθερά τηλέφωνα! - Η απίστευτη πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΕΙΣ

Χαράτσι 5% σε όλα τα σταθερά τηλέφωνα! - Η απίστευτη πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

Χαράτσι 5% σε όλα τα σταθερά τηλέφωνα! - Η απίστευτη πρόταση που προκαλεί αντιδράσεις

Νέο σενάριο – φωτιά για επιβάρυνση σε όλους τους πολίτες. Συγκεκριμένα, υπάρχει πρόταση για φόρο ακόμη και στην σταθερή τηλεφωνία, δηλαδή σε όλες τις οικογένειες που διαθέτουν τηλεφωνική γραμμή.
Σύμφωνα με την Αγορά, στην πρόταση που παρουσίασε η κυβέρνηση στους δανειστές γίνεται λόγος για την επιβολή φόρου 5% σε κάθε σύνδεση με πρόσβαση σε υπηρεσίες φωνής ή και ευρυζωνικής σύνδεσης (internet), με τα προσδοκώμενα έσοδα να ανέρχονται σε 65 εκατομμύρια ευρώ.
Η πρόταση αυτή συναντά τις αντιδράσεις των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών, που ζητούν να μην εφαρμοστεί το μέτρο. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ, το τελικό κόστος για τον καταναλωτή θα είναι κατά πολύ υψηλότερο του 5%, καθώς πάνω στην αύξηση από το νέο τέλος θα επιβληθεί και ο ΦΠΑ!
Στη φορολογική λαίλαπα της έμμεσης φορολόγησης, η οποία πλήττει το σύνολο των φορολογουμένων, ανεξαρτήτως εισοδήματος, σημαίνοντα ρόλο θα διαδραματίσει και η αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%. Ούτε λίγο ούτε πολύ, το προσδωκόμενο δημοσιονομικό αποτέλεσμα από αυτή την πηγή ανέρχεται σε 437 εκατομύρια ευρώ, με τον... αστερίσκο πως δεν θα περιοριστεί δραστικά η κατανάλωση.

18 από τις 28 χώρες της ΕΕ έχουν επιβάλει τον έλεγχο στις μικρές επιχειρήσεις

18 από τις 28 χώρες της ΕΕ έχουν επιβάλει τον έλεγχο στις μικρές επιχειρήσεις


Έρευνα της ΕΛΤΕ για τα όρια υπαγωγής των  επιχειρήσεων σε υποχρεωτικό έλεγχο
Έρευνα σχετικά με τα όρια υπαγωγής των επιχειρήσεων στον υποχρεωτικό έλεγχο των οικονομικών τους καταστάσεων από ορκωτούς  ελεγκτές λογιστές σύμφωνα με την Οδηγία 34/2013 παρουσιάστηκε στο  17ο  συνέδριο του ΣΟΕΛ  που έλαβε  χώρα στις 11 Μαΐου 2016.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που παρουσίασε ο Α΄ Αντιπρόεδρος της ΕΛΤΕ κ. Γιαννόπουλος Παναγιώτης,  ο αριθμός των κρατών μελών της Ε.Ε. που έχουν επιβάλει υποχρεωτικό έλεγχο στις μικρές επιχειρήσεις, μετά την ενσωμάτωση της Οδηγίας,  ανέρχεται σε ποσοστό  64 %. 













































http://taxheaven.gr

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

Το καλοκαίρι των φόρων φέρνει «παγετώνα» στην οικονομία

Το καλοκαίρι των φόρων φέρνει «παγετώνα» στην οικονομία

Το επόμενο 12μηνο θα πρέπει να πληρωθούν πρόσθετα μέτρα τουλάχιστον 4 δισ € και ως το τέλος του έτους να καταβληθούν φόροι 30 δισ. Πότε αρχίζει η τέλεια καταιγίδα.
to-kalokairi-twn-forwn-fernei-pagetwna-stin-oikonomia
 
Με καταιγιστικό ρυθμό θα αρχίσουν να υλοποιούνται τα μέτρα που ψηφίστηκαν την προηγούμενη Κυριακή. Από τη στιγμή μάλιστα που θα συμπέσουν χρονικά με αυτά που θα ψηφιστούν την επόμενη εβδομάδα αλλά και αυτά που ψηφίστηκαν πέρυσι τον Αύγουστο αλλά θα ενεργοποιηθούν τώρα, εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για την …τέλεια καταιγίδα. Δύο νούμερα είναι αποκαλυπτικά: μέσα στο επόμενο 12μηνο θα πρέπει να πληρωθούν πρόσθετα μέτρα τουλάχιστον 4 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ οι φόροι που θα πρέπει να καταβληθούν από τις αρχές Ιουνίου και μέχρι το τέλος του έτους, είναι πιθανό να ξεπεράσουν ακόμη και τα 30 δισ. ευρώ.
 Ο… χορός των επιβαρύνσεων πρακτικά θα ξεκινήσει από την 1η Ιουνίου ημερομηνία κατά την οποία αυξάνονται οι ειδικοί φόροι κατανάλωσης σε όλα τα καύσιμα. Οι ανατιμήσεις ξεκινούν από τα 5 λεπτά ανά λίτρο (αμόλυβδη) και φτάνουν έως τα 10 λεπτά (πετρέλαιο κίνησης). Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στη μπύρα ενώ καταργείται το ειδικό καθεστώς (έκπτωση 50%) στις εταιρείες οινοπνευματωδών που εδρεύουν στα Δωδεκάνησα. Από την 1η Ιουνίου αυξάνεται επίσης ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα τσιγάρα και στον καπνό. Σαν να μην έφταναν αυτά, μέσα στον μήνα θα ξεκινήσει και το ηλεκτρονικό κυνήγι για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων κάτι που θα φέρει παράβολα 150 ευρώ σε τουλάχιστον μισό εκατομμύριο οδηγούς.  
Είναι πολύ πιθανό ότι την ίδια ημερομηνία θα γίνουν και οιπροσαρμογές στους μισθούς και στις συντάξεις λόγω της αύξησης της παρακράτησης. Ειδικά για τους συνταξιούχους, μπορεί να η προσαρμογή να μην γίνει από τις συντάξεις Ιουνίου λόγω του περιορισμένου χρονικού διαστήματος (σ.σ οι συντάξεις του Ιουνίου προπληρώνονται τις τελευταίες ημέρες του Μαίου) αλλά από τις συντάξεις Ιουλίου. Σε κάθε περίπτωση, θα χαθούν περίπου 10-20 ευρώ από τον μηνιαίο μισθό ή τη σύνταξη σε εκατομμύρια άτομα. Τέλος Ιουνίου θα πληρώσουν και οι αγρότες την πρώτη αύξηση τωνασφαλιστικών εισφορών η οποία δεν θα είναι μικρή καθώς ο συντελεστής θα αυξηθεί από το 7% στο 10%.
Μέσα στον Ιούλιο, θα προχωρήσει και η περικοπή του ΕΚΑΣ (θα χαθούν ακόμη και 115 ευρώ τον μήνα από χιλιάδες δικαιούχους) αλλά και η περικοπή των επικουρικών συντάξεων που θα κυμανθεί από 10% έως και 50%. Οι άτυχοι των επικουρικών, θα ξεπεράσουν τα 200.000 άτομα.
Τέλος Ιουλίου, θα πληρωθεί η πρώτη δόση της φορολογίας εισοδήματος για τα εισοδήματα του 2015. Και εκεί θα φανεί τι σημαίνει η αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης για τα υψηλά εισοδήματα αλλά και η αύξηση των συντελεστών προκαταβολής φόρου για όλες τις επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα. Ειδικά οι εταιρείες –για τις οποίες δεν έχει ξεκινήσει καν η διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων- θα αντιμετωπίσουν και την αύξηση του συντελεστή από το 26% στο 29% (ΑΕ, ΕΠΕ, ΙΚΕ κλπ). 
Τι άλλο θα γίνει τον Ιούλιο; Αυξάνεται ο ΦΠΑ στο 24%. Από την 1η Ιουλίου επιβάλλεται φόρος 5% στις ευρυζωνικές συνδέσεις και 10% στη συνδρομητική τηλεόραση.
Τον Σεπτέμβριο, θα γίνει η λεγόμενη «διεύρυνση της βάσης του ΕΝΦΙΑ». Πρακτικά περιμένουμε να νομοθετηθεί η μείωση του αφορολογήτου που υπάρχει σήμερα  για τον συμπληρωματικό φόρο ακινήτων ενώ το πιθανότερο είναι ότι τα εκκαθαριστικά δεν θα αποσταλούν πριν τον Αύγουστο. Η μείωση του αφορολογήτου και ηαύξηση των συντελεστών θα γίνει υποτίθεται για να καλυφθεί το κενό από τη μείωση των αντικειμενικών αξιών. Ωστόσο, κάποιοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με περισσότερο φόρο χωρίς να κερδίζουν παράλληλα από τη μείωση των αντικειμενικών αξιών. 

ΠΟΛ.1059/2016 Καταβολή ποσού κατ' άρθ. 93 ΚΔΔ για το παραδεκτό έφεσης

ΠΟΛ.1059/2016
Καταβολή ποσού κατ' άρθ. 93 ΚΔΔ για το παραδεκτό έφεσης

Αθήνα, 9 Μαΐου 2016

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Ι. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ
ΤΜΗΜΑ Α'

Τηλέφωνο : 210 3605159

ΙΙ. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΛΕΓΧΩΝ
ΤΜΗΜΑ Β'

Τηλέφωνο : 210 3375204
Ταχ. Δ/νση : Καρ. Σερβίας 10
Ταχ. Κωδ. : 101 84 Αθήνα

ΠΟΛ 1059/2016

ΘΕΜΑ: Καταβολή ποσού κατ' άρθ. 93 ΚΔΔ για το παραδεκτό έφεσης

Σχετ.: ΠΟΛ.1192/8.9.2011

Μετά από ερωτήματα που υποβλήθηκαν αναφορικά με την καταβολή του ποσοστού του 50% του κύριου φόρου ή προστίμου, όπως αυτό έχει οριστεί πρωτοδίκως, ως προϋπόθεση του παραδεκτού της έφεσης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 93 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας (ν.2717/1999, ΦΕΚ Α' 97- Κ.Δ.Δ.), και το συνακόλουθο τρόπο υπολογισμού και πίστωσης αυτού σας παρέχουμε οδηγίες για την ομοιόμορφη εφαρμογή των σχετικών διατάξεων:

Ι. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 93 του Κ.Δ.Δ., όπως προστέθηκε με το άρθρο 22 του ν. 3900/2010 (ΦΕΚ Α' 213) «Προκειμένου για χρηματικού αντικειμένου φορολογικές και τελωνειακές εν γένει διαφορές, ο εκκαλών οφείλει να καταβάλει μέχρι την ημερομηνία της αρχικής δικασίμου, με ποινή απαραδέκτου της έφεσης, ποσοστό 50% του οφειλόμενου, σύμφωνα με την πρωτόδικη απόφαση, κύριου φόρου, δασμού, ή τέλους εν γένει, εκτός αν έχει χορηγηθεί αναστολή σύμφωνα με το άρθρο 209Α. Το καταβλητέο ποσό υπολογίζεται από την αρμόδια φορολογική ή τελωνειακή αρχή, η οποία συντάσσει ατελώς, μετά από αίτηση του εκκαλούντος, ειδικό σημείωμα, με το οποίο βεβαιώνεται και η καταβολή του.»

ΙΙ. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 53 «Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής» του ν. 4174/2013 (ΦΕΚ Α'170, Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας - ΚΦΔ), όπως ισχύει, « 1. Αν οποιοδήποτε ποσό φόρου δεν καταβληθεί εντός της νόμιμης προθεσμίας, ο φορολογούμενος υποχρεούται να καταβάλει τόκους επί του εν λόγω ποσού φόρου για τη χρονική περίοδο από την επόμενη μέρα της λήξης της νόμιμης προθεσμίας...»

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 57 του ΚΦΔ «Αν οποιοδήποτε ποσό φόρου δεν καταβληθεί το αργότερο εντός δύο (2) μηνών από την παρέλευση της νόμιμης προθεσμίας καταβολής, υπολογίζεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) του φόρου που δεν καταβλήθηκε εμπρόθεσμα. Μετά την πάροδο ενός έτους από τη λήξη της νόμιμης προθεσμίας καταβολής το παραπάνω πρόστιμο ανέρχεται σε είκοσι τοις εκατό (20%) του φόρου. Μετά την πάροδο δύο (2) ετών ανέρχεται σε τριάντα τοιςεκατό (30%) του φόρου......».

III. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 «Σειρά εξόφλησης» του ΚΦΔ, «1. Οι καταβολές χρηματικών ποσών έναντι συγκεκριμένου φόρου εξοφλούν την υποχρέωση του φορολογούμενου με την ακόλουθη σειρά: α) έξοδα είσπραξης, β) τόκος επί του φόρου, γ) πρόστιμα που σχετίζονται με το φόρο, δ) το αρχικό ποσό του φόρου.».

Σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 12 και 15 του άρθρου 72 (πρώην) 66 του ΚΦΔ,όπως ισχύει, «12. Οι διατάξεις του άρθρου 44 παράγραφος 1 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας ισχύουν από 1.1.2018. Μέχρι και την 31.12.2017, κατά την εκάστοτε καταβολή φόρου, εισπράττονται υποχρεωτικά επί του καταβαλλόμενου ποσού, οι αναλογούντες τόκοι και πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης καταβολής», «15. Μέχρι την 31.12.2017 ο τόκος του πρώτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 53 υπολογίζεται σε μηνιαία βάση κατά την είσπραξη για ολόκληρο το μήνα».

IV. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 «Τόκοι και πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής»του ν.δ. 356/1974 (ΦΕΚ Α'90, Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, Κ.Ε.Δ.Ε.) «1. Για οποιοδήποτε ποσό χρέους γίνεται ληξιπρόθεσμο, ο οφειλέτης υποχρεούται να καταβάλει τόκους και πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής κατ' ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 53 και 57 του Κ.Φ.Δ. (ν. 4174/2013), όπως ισχύει. Προκειμένου περί δημοσίων εσόδων, που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ως άνω Κώδικα, πλην των τελωνειακών, το χρονικό διάστημα των δύο (2) μηνών από την παρέλευση της νόμιμης προθεσμίας καταβολής αυξάνεται σε έξι (6) μήνες. Πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής, σύμφωνα με τις διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων, δεν επιβάλλεται στις περιπτώσεις των οφειλών, οι οποίες προέρχονται από επιβολή προστίμων σύμφωνα με οποιαδήποτε διάταξη της κείμενης νομοθεσίας. 2. Η πίστωση χρηματικών ποσών έναντι συγκεκριμένης οφειλής αποσβένει την υποχρέωση του οφειλέτη με την ακόλουθη σειρά: α) έξοδα είσπραξης, β) τόκοι γ) πρόστιμο και δ) αρχικό ποσό της οφειλής.»

V. Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις για την εφαρμογή του Κ.Ε.Δ.Ε. και ειδικότερα με τις παρ. 3, 4 και 5 του άρθρου 8 του ν.4224/2013 (ΦΕΚ Α'288), όπως ισχύει, «3. Για τις απαιτήσεις οι οποίες έχουν καταχωριστεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2013, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974, όπως ισχύει έως την ανωτέρω ημερομηνία, ως προς τον υπολογισμό και το ανώτατο όριο των προσαυξήσεων...», «4. Μέχρι τις 31.12.2017 ο τόκος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 6, όπως αυτό αντικαθίσταται με τον παρόντα νόμο, υπολογίζεται μηνιαία κατά την είσπραξη για ολόκληρο το μήνα» και «5. Ειδικά οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974, όπως αντικαθίσταται με τον παρόντα νόμο, ισχύουν από 1ης Ιανουαρίου 2018. Μέχρι την ημερομηνία αυτή, κατά την εκάστοτε είσπραξη του δημοσίου εσόδου, εισπράττονται υποχρεωτικά επί του καταβαλλόμενου ποσού της οφειλής, οι αναλογούντες τόκοι και το πρόστιμο λόγω εκπρόθεσμης καταβολής».

VI. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4321/2015 (ΦΕΚ Α'32), «1. Τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής του άρθρου 57 του ν. 4174/2013 (Α' 170) και του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974 (Α' 90) καταργούνται. 2. Η κατάργηση των προστίμων της προηγούμενης παραγράφου καταλαμβάνει οφειλές που καταχωρίζονται στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης από τη δημοσίευση του παρόντος.»

VII. Σημειώνεται ότι στις διατάξεις του άρθ. 93 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, δεν υφίσταται πρόβλεψη για απαλλαγή από τους τυχόν τόκους, προσαυξήσεις, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που επιβαρύνουν την βεβαιωμένη οφειλή.

Συνεπώς, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις, κατά την εκάστοτε είσπραξη μετά την παρέλευση της νόμιμης προθεσμίας καταβολής, βεβαιωμένου στη Φορολογική Διοίκηση ποσού φόρου, προστίμου κτλ, μη εξαιρουμένης της περίπτωσης του άρθ. 93 του ΚΔΔ, συνεισπράττονται υποχρεωτικά οι αναλογούσες σε αυτό προσαυξήσεις, τόκοι ή πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής κατά περίπτωση. 

Από τις ως άνω διατάξεις προκύπτει ότι η καταβολή στο πλαίσιο της παρ. 3 του άρθρου 93 του ΚΔΔ προκειμένου να ασκηθεί έφεση, (50% του κύριου φόρου, προστίμου κτλ όπως έχει προσδιοριστεί με την πρωτόδικη απόφαση), αφορά στον προσδιορισμό του προς καταβολή ποσού (50 % του κύριου φόρου) και όχι στον τρόπο πίστωσης αυτού, ο οποίος πρέπει να πραγματοποιείται κατ' αναλογία, σε όλα τα συμβεβαιούμενα ποσά και στις κατά Κ.Ε.Δ.Ε./Κ.Φ.Δ. προσαυξήσεις/τόκους/πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής.

Κατόπιν των ανωτέρω, εφόσον ο φορολογούμενος έχει καταβάλει το προσδιορισθέν προς καταβολή ποσό (κύριου φόρου), ανεξαρτήτως του τρόπου πίστωσης αυτού στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων, λαμβάνει το κατά το άρθρο 93 Κ.Διοικητικής Δικονομίας ειδικό σημείωμα. 



Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
Γεώργιος Πιτσιλής

Ακριβές αντίγραφο
Ο Προϊστάμενος του Αυτοτελούς τμήματος Διοίκησης

ΠΟΛ.1053/2016 Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έτους 2016 και διαδικασία υποβολής αυτής

ΠΟΛ.1053/2016
Τύπος και περιεχόμενο της δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έτους 2016 και διαδικασία υποβολής αυτής

ΠΟΛ 1053/2016

(ΦΕΚ Β' 1329/11-05-2016)

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις των άρθρων 15 έως 17 του N. 3091/2002 (330 Α΄), όπως ισχύουν.

2. Τις διατάξεις του N. 4174/2013 (170 Α΄) και ειδικότερα της παραγράφου 2 του άρθρου 18, με τις οποίες εξουσιοδοτείται ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων να ορίζει τη μορφή των φορολογικών δηλώσεων, τις πληροφορίες και τα στοιχεία που πρέπει να αναγράφονται σε αυτές καθώς και τον τρόπο υποβολής τους.

3. Τις διατάξεις του άρθρου 15 του N. 4223/2013 (287 Α΄), για την προθεσμία καταβολής του ειδικού φόρου επί των ακινήτων.

4. Τις διατάξεις των άρθρων 10 και 68 του Κώδικα Διατάξεων Φορολογίας Κληρονομιών, Δωρεών κ.λπ., ο οποίος κυρώθηκε με το πρώτο άρθρο του Ν. 2961/2001 (266 Α΄), όπως ισχύουν.

5. Τις διατάξεις των άρθρων 41 και 41Α του Ν. 1249/1982 (43 Α΄) και τις κατ' εξουσιοδότηση αυτών εκδοθείσες αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών, για τον καθορισμό του τύπου και του περιεχομένου των φύλλων υπολογισμού αξίας ακινήτων και τον καθορισμό και την αναπροσαρμογή των τιμών εκκίνησης και των συντελεστών αυξομείωσης της φορολογητέας αξίας των ακινήτων.

6. Την αριθ. Δ6Α 1036682 ΕΞ 2014/25.2.2014 (478 και 558 Β΄) απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου περί μεταβίβασης αρμοδιοτήτων και εξουσιοδότησης υπογραφής «Με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων» σε όργανα της Φορολογικής Διοίκησης, όπως ισχύει.

7. Την πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου 1/20.1.2016 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 18/20.1.2016 του «Τεύχους Υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων και Οργάνων Διοίκησης Φορέων του Δημοσίου και Ευρύτερου Δημοσίου Τομέα» για την επιλογή και διορισμό Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.

8. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:

1. Για το έτος 2016, ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης ειδικού φόρου επί των ακινήτων έχει ως το συνημμένο υπόδειγμα, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

2. Η αρχική δήλωση ειδικού φόρου επί ακινήτων έτους 2016 υποβάλλεται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου από το υπόχρεο νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, όπως αυτά ορίζονται στηνπαράγραφο 3 του άρθρου 17 του Ν. 3091/2002, το οποίο απαιτείται να είναι ενεργός χρήστης των υπηρεσιών του Taxisnet.

3. Οι τροποποιητικές δηλώσεις ειδικού φόρου επί ακινήτων του ιδίου έτους, υποβάλλονται χειρόγραφα στον αρμόδιο Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. με υποχρεωτική συνυποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 26 Απριλίου 2016

Ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΙΤΣΙΛΗΣ








http://www.taxheaven.gr

«Τσουνάμι» αυξήσεων σε εκατοντάδες προϊόντα και υπηρεσίες

«Τσουνάμι» αυξήσεων σε εκατοντάδες προϊόντα και υπηρεσίες

«Τσουνάμι» αυξήσεων σε εκατοντάδες προϊόντα και υπηρεσίες

Ανατιμήσεις-φωτιά σε εκατοντάδες προϊόντα ευρείας κατανάλωσης καθώς και σε υπηρεσίες αυξημένης ζήτησης θα προκαλέσει η νέα φοροκαταιγίδα που αναμένεται να ξεσπάσει από τον Ιούνιο, με την επιβολή των αυξήσεων στους έμμεσους φόρους.

Σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση, το αργότερο μέχρι τις 20 Μαΐου θα πρέπει να έχει κατατεθεί και να έχει ψηφιστεί από την ελληνική Βουλή ένα ακόμη νομοσχέδιο στο οποίο, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, θα περιληφθούν οι ακόλουθες παρεμβάσεις:

1. Αυξήσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης που επιβάλλονται στην βενζίνη, το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, στο υγραέριο, στην κηροζίνη και το φυσικό αέριο από την 1η Ιουνίου.
Η αύξηση του ΕΦΚ στα καύσιμα θα αποδώσει περίπου 200 εκατ. ευρώ γεγονός που σημαίνει ότι οι τιμές των καυσίμων θα αυξηθούν από 0,08 έως 0,10 ευρώ ενώ αν συνυπολογιστεί και η αύξηση του ΦΠΑ τότε οι αυξήσεις των τιμών υπολογίζονται κατά 0,10 έως 0,12 ευρώ.

2. Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην μπίρα και κατάργηση του ειδικού καθεστώτος έκπτωσης 50% στον ΕΦΚ για τις εταιρείες οινοπνευματωδών ποτών που εδρεύουν στα Δωδεκάνησα, από την 1η Ιουνίου.
Από την αύξηση των συγκεκριμένων φόρων εκτιμάται ότι θα εισπραχθούν επιπλέον 100 εκατ. ευρώ.

3. Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα τσιγάρα και τα λοιπά προϊόντα καπνού από την 1η Ιουνίου. Το μέτρο εκτιμάται ότι θα αποδώσει περίπου 100 εκατ. ευρώ.

4. Εφαρμογή νέων συντελεστών του Τέλους Ταξινόμησης για τα αυτοκίνητα με βάση της Αξία Λιανικής από την 1η Ιουνίου.

5. Αύξηση του βασικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24% από την 1η Ιουλίου. Από την αύξηση του ΦΠΑ το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι θα εισπράξει 500 εκατ. ευρώ.

6. Επιβολή φόρου 10% στην συνδρομητική τηλεόραση από την 1η Ιουλίου ενώ αποφασίστηκε να μην επιβληθεί ειδικό Τέλος στο Διαδίκτυο.

7. Επιβολή φόρου στα επενδυτικά οχήματα (εταιρείες επενδύσεων Real Estate, portofolio management companies, κ.λπ.) από την 1η Ιουλίου.

8. Επιβολή ειδικού φόρου κατανάλωσης 15%-30% στον καφέ και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα από την 1η Ιανουαρίου 2017.

9. Επιβολή Τέλους ανά διανυκτέρευση στα ξενοδοχεία δύο αστεριών και άνω αλλά και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια από το την 1η Ιανουαρίου 2017. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Τέλος θα ανέρχεται σε 1 ευρώ ανά διανυκτέρευση για ξενοδοχεία πάνω από δύο αστέρια και εξετάζεται το ενδεχόμενο να είναι μικρότερο (πιθανότατα 0,50 ευρώ το «κλειδί») στα ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Έμμεσοι φόροι παντού και μειώσεις μισθών στο Δημόσιο

Έμμεσοι φόροι παντού και μειώσεις μισθών στο Δημόσιο

Φόροι σε καύσιμα, ποτά, καπνό, ηλεκτρονικά τσιγάρα, ξενοδοχεία, επενδυτικές εταιρείες και μειώσεις μισθών στο Δημόσιο περιλαμβάνει το πακέτο της συμφωνίας που θα παρουσιαστεί στο Eurogroup της Δευτέρας ως έκθεση συμμόρφωσης της Ελλάδας στα μέτρα που προβλέπει η πρώτη αξιολόγηση.
Tο πρακτορείο Bloomberg δημοσίευσε την έκθεση συμμόρφωσης (compliance report) της Ελλάδας στα μέτρα της πρώτης αξιολόγησης, την οποία έστειλε η Κομισιόν στους υπουργούς οικονομικών της Ευρωζώνης, στην οποία τονίζει ότι το ελληνικό πρόγραμμα είναι γενικά «εντός τροχιάς».
Η έκθεση αναφέρεται αρχικά στην συμφωνία που υπήρξε για τα «κόκκινα δάνεια», ότι δηλαδή συμφωνήθηκε η πώληση εξυπηρετούμενων και μη δανείων από 1/1/2018, με εξαίρεση δάνεια πρώτης κατοικίας με αντικειμενική αξία μέχρι 140.000 ευρώ, τα οποία όμως θα απελευθερωθούν από την 1 Ιανουαρίου του 2018.
Σε ό,τι αφορά στα δημοσιονομικά μέτρα, εκτός από την παρεμβάσεις σε ασφαλιστικό και φορολογικό που αναμένεται να ψηφιστούν σήμερα, το τηλεγράφημα αναφέρει ότι το πακέτο των έμμεσων φόρων θα αρχίσει να εφαρμόζεται από φέτος με την υιοθέτηση συμπληρωματικού προϋπολογισμού.
Το κείμενο αποτελεί ουσιαστικά την έκθεση συμμόρφωσης της Ελλάδας στα μέτρα της πρώτης αξιολόγησης και αναφέρει ότι το δημοσιονομικό κενό του 3% του ΑΕΠ (5,4 δισ. ευρώ )- που ήταν και το ζητούμενο της αξιολόγησης- καλύφθηκε με μέτρα 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ) από άμεση φορολογία, 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ) από αλλαγές στο ασφαλιστικό .
Το τρίτο 1% του ΑΕΠ καλύφθηκε με επιμέρους παρεμβάσεις ως εξής:
-0,2% του ΑΕΠ (360 εκατ. ευρώ) από την αύξηση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%, με άμεση επίπτωση σε τυποποιημένα τρόφιμα καύσιμα εισιτήρια συγκοινωνιών και κόμιστρα ταξί και μια σειρά άλλων προϊόντων και υπηρεσιών.
-0,2% του ΑΕΠ ( 360 εκατ. ευρώ ) από την μείωση του μισθολογικού κονδυλίου στο δημόσιο, χωρίς όμως να τονίζει από που θα προκύψει αυτή η εξοικονόμηση.
-0,6 % του ΑΕΠ ( 1,06 δισ. ευρώ ) από αυξήσεις έμμεσων φόρων και τελών
Στα μέτρα που αφορούν αυξήσεις έμμεσων φόρων και τελών περιλαμβάνονται:
1. Η αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης σε βενζίνη, πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης φυσικό αέριο, υγραέριο και κηροζίνη.
2. Η κατάργηση της έκπτωσης 50% του Ειδικού φόρου κατανάλωσης στα αλκοολούχα ποτά που ισχύει για τα Δωδεκάνησα.
3. Η αύξηση του ΕΦΚ σε τσιγάρα και προϊόντα καπνού.
4. Η θέσπιση ΕΦΚ για τα ηλεκτρονικά τσιγάρα.
5. Η επιβολή τέλους διανυκτέρευσης για ξενοδοχεία άνω των δύο αστέρων και ενοικιαζόμενα δωμάτια με πιστοποίηση πάνω από δύο «κλειδιά».
6. Η επιβολή ενός μόνιμου φόρου 35% επί των μεικτών κερδών από την εκμετάλλευση των παιχνιδιών του ΟΠΑΠ σε αντικατάσταση του μέτρου της επιβολής πέντε λεπτών στην στήλη για τα τυχερά παιχνίδια του οργανισμού.
7. Η επιβολή ενός τέλους 5% για του συνδρομητές ευρυζωνικών υπηρεσιών διαδικτύου και 10% για την συνδρομητική τηλεόραση.
8. Η αύξηση της φορολογίας στα UCITS αιρίες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία και τις εταιρίες διαχείρισης χαρτοφυλακίου.