Δευτέρα 23 Μαΐου 2016

Ειδική Επιτροπή για τα ΙΧ: Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα δοθούν εν καιρώ!

Ειδική Επιτροπή για τα ΙΧ: Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα δοθούν εν καιρώ!

Ειδική Επιτροπή για τα ΙΧ: Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα δοθούν εν καιρώ!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

Κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα να πει πως θα ξεκινήσουν οι εκτελωνισμοί καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από την 1η Ιουνίου όποτε και θα τεθεί σε ισχύ το νέο φορολογικό καθεστώς.

Τελωνειακοί, εκτελωνιστές και εμπορίες αυτοκινήτων αναζητούν τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων αλλά κανείς δεν τις έχει δει αλλά ούτε μπορούν να κατατεθούν μέχρι την 1η Ιουνίου καθώς αφορούν σε εκατομμύρια μοντέλα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους και το κάθε ένα από αυτά έχει μοναδική Αξία Λιανικής η οποία διαμορφώνεται από τον εξοπλισμό αλλά και τον κυβισμό του κινητήρα.

Στην Ελλάδα ωστόσο η Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί για να εξετάσει την φορολογία των αυτοκινήτων από μηδενική βάση φαίνεται πως έχει τη λύση για όλα και σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr όταν ερωτήθηκαν από τελωνειακούς, εκτελωνιστές αλλά και εμπόρους αυτοκινήτων που θα βρεθούν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα οι απαντήσεις που έδωσαν ήταν πραγματικά απίστευτες!

Ειδικότερα το ένα μέλος της Ειδικής Επιτροπής αποκρίθηκε πως: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα δοθούν εν καιρώ!»

'Αλλο μέλος της Ειδικής Επιτροπής απάντησε κάτι διαφορετικό: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα είναι κατά προσέγγιση!»

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η πρώτη απάντηση του στελέχους της Ειδικής Επιτροπής «απαγορεύει» τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων την 1η Ιουνίου μέχρι κάποιος να ανακαλύψει τις Αξίες Λιανικής προ Φόρων των οχημάτων που έχουν εισαχθεί. Επίσης τόσο εκτελωνιστές όσο και οι έμποροι αυτοκινήτων αφήνουν να εννοηθεί πως με το συγκεκριμένο σύστημα κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί πως οι Αξίες Λιανικής προ Φορών που θα δοθούν θα είναι οι πραγματικές και πως κάποιες εισαγωγικές εταιρείες μπορεί να προσκομίσουν αυξημένες τιμές ώστε να κάνουν απαγορευτικές τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την δεύτερη απάντηση από το άλλο μέλος της Ειδικής Επιτροπής που ανέφερε ότι οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων θα είναι κατά προσέγγιση τα στελέχη της αγοράς επισημαίνουν πως η Αξία ενός μοντέλου με μικρό εξοπλισμό σε σχέση με ένα ίδιο με πλούσιο εξοπλισμό μπορεί να διαφέρουν έως και δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Επομένως η κατά προσέγγιση των Αξιών Λιανικής προ Φόρων δεν έχουν καμία απολύτως σχέση με τις πραγματικές τιμές.

Πάντως σύμφωνα με τις απαντήσεις των μελών της Ειδικής Επιτροπής για την φορολογία των αυτοκινήτων επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ του Enikonomia που έκανε λόγο για «Κίνδυνος Black Out στα τελωνεία της χώρας την 1η Ιουνίου!»...


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ

Κίνδυνος «Black Out» στα τελωνεία της χώρας την 1η Ιουνίου!

Κίνδυνος «Black Out» στα τελωνεία της χώρας την 1η Ιουνίου!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr


Χάος έχει προκαλέσει στα τελωνεία όλη της χώρας ο νέος τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης στα καινούρια και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αλλά και φορτηγά καθώς δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων με αποτέλεσμα να εγκυμονεί ο κίνδυνος «Black Out» στα τελωνεία όλης της χώρας!

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα Τελωνεία δεν είναι σε θέση να εκτελωνίσουν κανένα αυτοκίνητο από την 1η Ιουνίου, όποτε και θα τεθεί σε ισχύ η νέα νομοθεσία, καθώς δεν υπάρχουν πουθενά οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων που θα πρέπει να κατατεθούν για κάθε ένα μοντέλο ξεχωριστά.

Eκτελωνιστές μιλώντας στο Enikonomia.gr σχετικά με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης επισημαίνουν πως στα καινούρια αυτοκίνητα είναι πιθανό να επιτευχθεί ο εκτελωνισμός καθώς οι εισαγωγικές εταιρείες θα καταθέσουν τους τιμοκαταλόγους στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οπότε να μπορεί να υπολογιστεί ο φόρος. Στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα όμως ο τρόπος υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης θα είναι ακατόρθωτος καθώς δεν υπάρχουν οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων για αυτοκίνητα 5ετίας ή 8ετίας με αποτέλεσμα να μην μπορούν να εκτελωνιστούν σύμφωνα με το νέο καθεστώς.

Παράλληλα οι εκτελωνιστές αφήνουν και αιχμές για το νέο σύστημα τονίζοντας ότι: «Κανείς δεν μπορεί να διαβεβαιώσει πως οι Λιανικές Αξίες προ Φόρων που θα καταθέσουν στην Υπηρεσία Αξιών του Τελωνείου οι εισαγωγικές εταιρείες θα είναι οι πραγματικές καθώς μπορούν να αυξήσουν τις τιμές στα παλιά αυτοκίνητα και να κάνουν ασύμφορο το κόστος εκτελωνισμού τους».

Επίσης οι τελωνειακοί αδυνατούν να εκτελωνίσουν αυτοκίνητα με τον νέο τρόπο υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης αναφέροντας στο Enikonomia.gr ότι: «Οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων είναι μοναδικές για το κάθε αυτοκίνητο και αλλάζουν ανάλογα με τον εξοπλισμό. Παράλληλα υπάρχουν ίδια μοντέλα που εκπέμπουν διαφορετικούς ρύπους οπότε αλλάζουν και οι συντελεστές απομείωσης ή αύξησης του Τέλους Ταξινόμησης. Επίσης δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα αυτοκινούμενα οχήματα τα οποία είναι "χτισμένα" επάνω σε καρότσες επαγγελματικών οχημάτων αλλά εξαιτίας του βάρους οι ρύποι που εκπέμπουν είναι πολύ υψηλότεροι. Παράλληλα στα επαγγελματικά αυτοκίνητα άνω των 3,5 τόνων υπάρχει τεράστιο θέμα καθώς εισάγονται ως αμαξώματα (καρότσες) πάνω στις οποίες "χτίζονται" φορτηγά ψυγεία, γερανοφόρα, κ.ά. και δεν υπάρχουν Αξίες Λιανικής προ Φόρων!».

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr την ερχόμενη εβδομάδα το οικονομικό επιτελείο ετοιμάζεται να καταθέσει τροπολογίες σχετικά με τον εκτελωνισμό των αυτοκινήτων ώστε να αποφευχθεί το Black Out στα τελωνεία της χώρας οι οποίες θα περιλαμβάνουν ένα μέσο όρο Αξιών Λιανικής προ Φόρων μέχρι να υλοποιηθεί η βάση δεδομένων που θα περιλαμβάνει όλα τα μοντέλα που εισάγονται στην Ελλάδα.

Τώρα για μοντέλα που δεν έχουν εισαχθεί ποτέ στην χώρα μας ακόμη δεν αποφασιστεί πως θα υπολογίζεται το Τέλος Ταξινόμησης καθώς δεν υπάρχουν καθόλου Αξίες Λιανικής προ Φόρων από τις εισαγωγικές εταιρείες.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ

Φορολογική ασυλία για τα βουλευτικά «εταιρικά» αυτοκίνητα!

Φορολογική ασυλία για τα βουλευτικά «εταιρικά» αυτοκίνητα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr
Η αύξηση της φορολογίας από το 30% στο 80% του ετήσιου μισθώματος στα εταιρικά αυτοκίνητα έχει προκαλέσει σοκ στα στελέχη των επιχειρήσεων αλλά και στις εταιρείες χρονομίσθωσης.
Ωστόσο σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr τα βουλευτικά αυτοκίνητα, τα οποία αποτελούν προϊόν χρονομίσθωσης, φαίνεται πως εξαιρούνται από την φοροκαταιγίδα που θα πλήξει την αγορά.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ΚΥΑ 129/2534/20.1.2010, η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 13 του νόμου 4172/2013 δεν καταλαμβάνει τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης εξαιρούνται τόσο οι βουλευτές όσο και άλλοι φορείς του Δημοσίου που χρονομισθώνουν αυτοκίνητα από τη φορολογία.
Δηλαδή τη στιγμή που οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων θα καταγράψουν το 80% του ετήσιου μισθώματος ως έσοδα, οι βουλευτές και άλλοι Γενικοί Γραμματείς και στελέχη Φορέων του Δημοσίου χρήζουν ασυλίας!
Όπως ανέφεραν στο Enikonomia.gr στελέχη από λογιστικά γραφεία η εν λόγω διάταξη εξαιρεί τους βουλευτές από τη φορολόγηση των «εταιρικών» αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν έχοντας μάλιστα μεριμνήσει να καλύπτουν και τα έξοδα καυσίμων μέσω ειδικού επιδόματος.

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε την ΚΥΑ (στο τέλος της παραγράφου 2) που εξαιρεί από φόρους τα «εταιρικά» αυτοκίνητα του Δημοσίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: