Δευτέρα 24 Αυγούστου 2015

Αντί σχολίου η εβδομαδιαία ανασκόπηση 17/8 έως 22/8/2015

Αντί σχολίου η εβδομαδιαία ανασκόπηση 17/8 έως 22/8/2015 


Όπως αναφέραμε και στο τελευταίο σχόλιο της Δευτέρας, η αγαπημένη σας στήλη θα επανέλθει στις αρχές Σεπτεμβρίου λόγω διακοπών.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα σας λείψει η ενημέρωση. "Αντί Σχολίου" λοιπόν, σας παραθέτουμε τα σημαντικότερα θέματα της εβδομάδος που πέρασε, χωρίς τους δικούς μας σχολιασμούς.(Μπορεί και να μην τους αποφύγουμε όμως)
Εβδομάδα Αυγούστου πάντως δεν θύμιζε καθόλου η εβδομάδα που πέρασε. Δείτε αναλυτικά γιατί.

← ●●●● § ●●●● →
 Δηλώσεις εισοδήματος και παρατάσεις

Την εβδομάδα που πέρασε ανακοινώθηκαν οι  εξής παρατάσεις :
Δηλώσεις Νομικών προσώπων έως 28.8.2015[ΠΟΛ.1183/20.8.2015 Τροποποίηση της αριθ. ΠΟΛ.1130/25.06.2015 (ΦΕΚ Β΄1257) απόφασης της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομικών σχετικά με την παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του Ν. 4172/2013]
Δηλώσεις φυσικών προσώπων έως 30.8.2015[ΠΟΛ.1184/21.8.2015 Παράταση της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 φυσικών προσώπων του άρθρου 3 του Ν.4172/2013.]
 Δηλώσεις νομικών προσώπων  με έναρξη εργασιών εντός του έτους 2013 και λήξη της υπερδωδεκάμηνης χρήσης εντός του έτους 2014, έως 28.8.2015

 
Παράταση υποβολής και για τις δηλώσεις υπερδωδεκάμηνης χρήσης


Τέλος, δείτε το πάντα ενημερωμένο άρθρο του κόμβου με όλες τις τελευταίες αλλαγές για να γνωρίζετε τι ισχύει σε όλα τα αντικείμενα.

← ●●●● § ●●●● →
 

Άρθρα του κόμβου
← ●●●● § ●●●● →
Εκλογές
← ●●●● § ●●●● →
Το πρόγραμμα στήριξης και η δανειακή συμφωνία με τον ESM
← ●●●● § ●●●● →
Νόμος 4336/2015 (ή αλλιώς τρίτο μνημόνιο)
α) ισχύς
Η ισχύ των διατάξεων του νόμου 4336/2015 αρχίζει από την 19η Αυγούστου 2015, ημερομηνία κατά την οποία υπογράφηκε η δανειακή σύμβαση. [Από 19/8 η ισχύς των διατάξεων του νόμου4336/2015]
β) ΦΠΑ
Ανακοίνωση της ΓΓΔΕ σχετικά με το ΦΠΑ Διευκρινίσεις σχετικά με θέματα του Φ.Π.Α. μετά το ν. 4336/2015
Στην ανακοίνωση αναφέρεται :
Στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% υπάγονται εφεξής τόσο το μοσχαρίσιο κρέας, όσο και όλα ανεξαιρέτως τα είδη κρέατος από ζώα και πτηνά, τα παρασκευάσματα και τα προϊόντα ανάμειξης αυτών των κρεάτων, ανεξάρτητα από τον τρόπο που παρασκευάζονται, συντηρούνται, διατηρούνται ή παρουσιάζονται προς πώληση, με την προϋπόθεση ότι είναι κατάλληλα για τη διατροφή του ανθρώπου.

Αναφορικά με την απαλλαγή των υπηρεσιών εκπαίδευσης και των στενά συνδεόμενων με την εκπαίδευση παραδόσεων αγαθών και παροχών υπηρεσιών, με τις νέες διατάξεις της περ. ιβ΄ της παρ. 1 του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000), οι οποίες ισχύουν από 20.07.2015, η απαλλαγή περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που οι εν λόγω πράξεις πραγματοποιούνται από οργανισμούς δημόσιου δικαίου.

Όσον αφορά στους οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου, η απαλλαγή αυτή ισχύει υπό τον όρο ότι οι εν λόγω οργανισμοί:

i. δεν έχουν ως σκοπό τη συστηματική επιδίωξη του κέρδους, τα ενδεχόμενα δε κέρδη τους δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διανέμονται, αλλά να διατίθενται για τη διατήρηση ή τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών,

ii. η διοίκηση και διαχείριση των εν λόγω οργανισμών πρέπει να ασκείται ουσιαστικά χωρίς μισθό, από πρόσωπα που δεν έχουν, είτε αυτά τα ίδια είτε μέσω τρίτων προσώπων, άμεσο ή έμμεσο συμφέρον από τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης των σχετικών δραστηριοτήτων,

iii. οι τιμές τους πρέπει να είναι κατώτερες από αυτές που καθορίζονται για ανάλογες πράξεις εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες υπόκεινται στο ΦΠΑ,

iv. η απαλλαγή δεν πρέπει να δημιουργεί κίνδυνο στρέβλωσης των όρων του ανταγωνισμού.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται αθροιστικά, ενώ δεν εξετάζεται η πλήρωσή τους στην περίπτωση της προσχολικής εκπαίδευσης, η οποία εξακολουθεί να απαλλάσσεται, ανεξάρτητα αν παρέχεται από οργανισμούς δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου (βρεφονηπιακούς σταθμούς, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία).

Προσοχή!!! σε αντίθεση με την διάταξη νόμου η ανακοίνωση του ΥΠ.ΟΙΚ. αναφέρει ότι  εως 31.08.2015 οι ιδιωτικοί φορείς των οποίων η εκπαιδευτική δραστηριότητα πλέον δεν απαλλάσσεται οφείλουν να υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για την υπαγωγή τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.
Περαιτέρω διευκρινίσεις θα δοθούν με σχετική εγκύκλιο της Γ.Γ.Δ.Ε. η οποία θα εκδοθεί άμεσα.

Για το ίδιο θέμα δείτε επίσης :  Οι αλλαγές του συντελεστή Φ.Π.Α. στα κρέατα με το νόμο 4336/2015 και από πότε θα ισχύσουν

γ) Υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα - Ρύθμιση οφειλών και προς το Δημόσιο με τον νόμο Κατσέλη. - Ταχείας Διευθέτησης Μικρο-οφειλών μέχρι 20.000 ευρώ

  • Αριθ. πρωτ.: 7698/20.8.2015 Ερμηνευτική Εγκύκλιος στο ν. 3869/2010 «Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις» (Α'130) , όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 1 έως 4 του Κεφαλαίου Α της υποπαραγράφου Α4 της παραγράφου Α' του Μέρους Β' του ν. 4336/2015 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» (Α' 94)

Σύμφωνα με την ερμηνευτική εγκύκλιο που εξέδωσε το υπ.Οικονομικών για τον ν. 3869/2010 «Ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων και άλλες διατάξεις» (Α'130) , όπως τροποποιήθηκε με τα άρθρα 1 έως 4 του Κεφαλαίου Α της υποπαραγράφου Α4 της παραγράφου Α' του Μέρους Β' του ν. 4336/2015 «Συνταξιοδοτικές διατάξεις - Κύρωση του Σχεδίου Σύμβασης Οικονομικής Ενίσχυσης από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας και ρυθμίσεις για την υλοποίηση της Συμφωνίας Χρηματοδότησης» (Α' 94), ορίζονται μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα :

Με την παρ. 1 του άρθρου 1 με την οποία αντικαθίσταται το άρθρο 1 του ν. 3869/2010.:

διευκρινίζεται ότι στις ρυθμίσεις του νόμου υπάγονται όλα τα φυσικά πρόσωπα που δε διαθέτουν πτωχευτική ικανότητα, δηλαδή, μισθωτοί, άνεργοι, ελεύθεροι επαγγελματίες, και πρώην έμποροι που, κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης υπαγωγής έχουν χάσει την πτωχευτική ικανότητα και δεν τελούν υπό πτώχευση. Τα παραπάνω πρόσωπα πρέπει να τελούν σε γενική και μόνιμη αδυναμία εξυπηρέτησης των οφειλών τους.
Επιπλέον διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του ν. 3869/2010 και σε ρύθμιση βεβαιωμένων οφειλών προς το Δημόσιο, τη Φορολογική Διοίκηση, τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α' και Β' βαθμού και τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Σε περίπτωση προηγούμενης υπαγωγής των οφειλών προς το Δημόσιο σε άλλο ρυθμιστικό πλαίσιο, ο οφειλέτης επιλέγει εάν επιθυμεί να το διατηρήσει ή να υπαχθεί στις διατάξεις του ν.3869/2010, αλλά σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατή η παράλληλη χρήση άλλου θεσμικού πλαισίου διευθέτησης οφειλών. Εξαιρούνται της ρύθμισης, οφειλές αιτία των οποίων είναι τυχόν αδίκημα οφειλόμενο σε δόλο, βαριά αμέλεια (αδικοπραξία) ή σε χρηματικές ποινές ή διοικητικά πρόστιμα. Συνεπώς, δεν είναι δυνατή η ρύθμιση οφειλών που προέρχονται από μη απόδοση Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) καθώς η μη απόδοσή τους αποτελεί αδίκημα.

Επιπλέον, οι παραπάνω οφειλές δεν πρέπει να έχουν δημιουργηθεί κατά το τελευταίο έτος πριν την υποβολή αίτησης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 3869/2010. Οι οφειλές προς το Δημόσιο πρέπει υποχρεωτικά να συντρέχουν με οφειλές προς ιδιώτες.


Με τις παρ. 11 με την οποία προστίθεται παράγραφος 3 στο άρθρο 5 του ν. 3869/2010 και με την παρ. 17 με την οποία αντικαθίσταται το εδ. α' της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3869/2010:

Εισάγεται το κριτήριο των ευλόγων δαπανών διαβίωσης του οφειλέτη και της οικογένειάς του, όπως εκάστοτε προσδιορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία ΕΛΣΤΑΤ, ως εξαιρούμενες από το εισόδημα του οφειλέτη και της οικογένειάς του, προκειμένου να καθοριστούν οι μηνιαίες καταβολές προς του πιστωτές του, τόσο με την προσωρινή διαταγή όσο και με την οριστική δικαστική απόφαση. Ταυτόχρονα όμως προβλέπεται ότι, σε κάθε στάδιο, το τυχόν υπερβαίνον τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, αποδίδεται στους πιστωτές του οφειλέτη, μέσω των μηνιαίων καταβολών.


Με την παρ. 12 του άρθρου 1 με την οποία προστίθεται παρ. στο 4 στο άρθρο 5 του ν. 3869/2010:

Προσδιορίζεται με σαφήνεια η υποχρέωση του οφειλέτη να τηρεί τις υποχρεώσεις του και να καταβάλει μηνιαίως το καθορισμένο ποσό, ενώ σε περίπτωση μη καταβολής τριών (3) δόσεων στο ίδιο έτος, παύει η αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων.

Με την παρ. 13 του άρθρου 1 με την οποία προστίθεται άρθρο 5α στο ν. 3869/2010Προβλέπεται διαδικασία Ταχείας Διευθέτησης Μικρο-οφειλών.

Η διάταξη αφορά υπερχρεωμένα φυσικά πρόσωπα της παρ. 1 του ν. 3869/2010 για τα οποία συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις, κατά το χρόνο υποβολής αίτησης υπαγωγής:

α. Το σύνολο των οφειλών τους δεν υπερβαίνει τις είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ
β. Έχουν μηδενικό εισόδημα
γ. Δε διαθέτουν ακίνητη περιουσία
δ. Δεν έχουν μεταβιβάσει ή εκποιήσει ακίνητη περιουσία τον τελευταίο χρόνο
ε. Το σύνολο της λοιπής περιουσίας τους, συμπεριλαμβανομένων τυχών καταθέσεων δεν υπερβαίνει τα χίλια (1.000) ευρώ
στ. Υπήρξαν συνεργάσιμοι δανειολήπτες, όπως η έννοια προσδιορίζεται στον Κώδικα Δεοντολογίας των Τραπεζών.

Ειδικά η τελευταία προϋπόθεση θα λαμβάνεται υπόψη για αιτήσεις που θα υποβληθούν από το έτος 2016 και έπειτα, δεδομένου ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας Τραπεζών τέθηκε τυπικά σε ισχύ από το έτος 2015 αλλά τίθεται σε εφαρμογή σταδιακά.

Για οφειλέτες που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις, προβλέπεται :
- άμεση διαγραφή οφειλών.
- περίοδος επιτήρησης δεκαοκτώ (18) μηνών κατά την οποία εάν υπάρξει οποιαδήποτε μεταβολή της περιουσιακής τους κατάστασης οφείλουν να ενημερώσουν τους πιστωτές τους και το δικαστήριο. Επίσης, κατά την περίοδο επιτήρησης οι πιστωτές νομιμοποιούνται να ενημερώσουν το δικαστήριο για οποιαδήποτε μεταβολή της περιουσιακής κατάστασης του οφειλέτη περιέλθει σε γνώση τους.
- σε περίπτωση μεταβολής της περιουσιακής κατάστασης, οι οφειλέτες νομιμοποιούνται να ζητήσουν μεταρρύθμιση της δικαστικής απόφασης, έτσι ώστε να μπορούν να εφαρμοστούν οι λοιπές διατάξεις του ν. 3869/2010, προτείνοντας σχέδιο αποπληρωμής.
- τυχόν απόκρυψη περιουσιακής μεταβολής από τον οφειλέτη, κατά την περίοδο επιτήρησης, επιφέρει άρση διαγραφής και τις προβλεπόμενες στο ν. 3869/2010 κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης της υποχρέωσης ειλικρίνειας.


δ) Πρόστιμα ΚΤΕΟ
ε) Φορολογία πλοίων
ε) ΚΕΔΕ
ζ) Ρυθμίσεις οφειλών

← ●●●● § ●●●● →
Εν.Φ.Ι.Α.
Προσοχή!!!,  η απόφαση αυτή αφορά τις διαδικασίες χορήγησης απαλλαγών των άρθρων 3 και 5 καθώς και τις εκπτώσεις του άρθρου 7 οι οποίες δεν γίνονται κεντρικά από την ΔΗΛΕΔ. Συνεπώς δεν ισχύει για όλες τις περιπτώσεις παρά μόνο για αυτές που διαπιστώνεται ότι δεν έχουν χορηγηθεί αυτόματα από το σύστημα σύμφωνα με την πληροφόρηση που έχει η ΔΗΛΕΔ.

Διαδικασία χορήγησης απαλλαγών ή εκπτώσεων των άρθρων 3 έως και 5 πλην της περίπτωσης ε της παραγράφου 2 της ενότητας Β του άρθρου 4 του Ν. 4223/2013

Για την απαλλαγή ακινήτων ή εμπραγμάτων σε αυτά δικαιωμάτων από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. στις περιπτώσεις κατά τις οποίες ακίνητο έχει υπαχθεί σε φόρο, ενώ απαλλάσσεται, απαιτείται η υποβολή αίτησης στον αρμόδιο προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. (Απαιτείται και αίτηση την οποία μπορείτε να δείτε στην απόφαση)

Εφόσον η αίτηση γίνει αποδεκτή εκδίδεται νέα δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α.

Διαδικασία χορήγησης των προβλεπόμενων από τις διατάξεις του άρθρου 7 και της περίπτωσης ε της παραγράφου 2 της ενότητας Β του άρθρου 4 του Ν. 4223/2013 εκπτώσεων
Για τη χορήγηση των εκπτώσεων, που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 4223/2013 και της περίπτωσης ε της παραγράφου 2 της ενότητας Β του άρθρου 4 του Ν.4223/2013, απαιτείται η υποβολή αίτησης στον αρμόδιο προϊστάμενο Δ.Ο.Υ.

Εφόσον η αίτηση γίνει αποδεκτή, εκδίδεται απόφαση του αρμόδιου προϊσταμένου Δ.Ο.Υ. και στη συνέχεια νέα δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. και αναρτάται ηλεκτρονικά στο λογαριασμό του φορολογουμένου στο ΟΠΣ Περιουσιολόγιο στο TAXISnet.

Διαδικασία διόρθωσης φορολογητέας αξίας ακινήτου

Σε περιπτώσεις αμφισβήτησης της φορολογητέας αξίας ακινήτων ή των εμπραγμάτων σε αυτά δικαιωμάτων, όπως έχει προσδιοριστεί στη δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. - πράξη προσδιορισμού φόρου, και εφόσον τα περιγραφικά στοιχεία του ακινήτου είναι ορθά, ο φορολογούμενος δύναται να υποβάλει στον αρμόδιο προϊστάμενο Δ.Ο.Υ. αίτηση (υπόδειγμα 6 στην απόφαση)

Εφόσον η αίτηση γίνει αποδεκτή, εκδίδεται κατά περίπτωση νέα δήλωση ΕΝ.Φ.Ι.Α. και αναρτάται στο λογαριασμό του φορολογουμένου στο ΟΠΣ Περιουσιολόγιο στο TAXISnet.

Για λοιπές λεπτομέρειες και για τα υποδείγματα δείτε την σχετική απόφαση εδώ.
← ●●●● § ●●●● →
Ενημέρωση Εφοριακών
← ●●●● § ●●●● →
Σημαντικές αποφάσεις  ΓΕΜΗ
Σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.1, περ. ζ', η' και θ' του ν. 3419/2005 στο Γ.Ε.ΜΗ εγγράφονται υποχρεωτικά:
«ζ. Οι αλλοδαπές εταιρίες που αναφέρονται στο άρθρο 1 της Οδηγίας 68/151 ΕΟΚ (ΕΕΕΚ L. 65), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 της Οδηγίας 2003/58/ΕΚ (ΕΕΕΚ L. 221) και έχουν έδρα σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.), ως προς τα υποκαταστήματα ή πρακτορεία που διατηρούν στην ημεδαπή.»
«η. Οι αλλοδαπές εταιρείες που έχουν έδρα σε τρίτη χώρα και νομική μορφή ανάλογη με εκείνη των αλλοδαπών εταιριών που αναφέρεται στην περίπτωση ζ', ως προς τα υποκαταστήματα ή πρακτορεία που διατηρούν στην ημεδαπή.»
«θ. Άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που έχουν την κύρια εγκατάσταση ή την έδρα τους στην αλλοδαπή και δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις ζ' και η', ως προς τα υποκαταστήματα ή πρακτορεία μέσω των οποίων ασκούν εμπορία στην ημεδαπή.»

Λαμβάνοντας υπ' όψιν ότι η νομική μορφή των Μ.Κ.Ο ποικίλει ανάλογα με τη χώρα προέλευσης τους και τους ειδικότερους σκοπούς που εξυπηρετούν, θα πρέπει να εξετασθεί εάν η συγκεκριμένη ΜΚΟ υπάγεται σε κάποια από τις ανωτέρω περιπτώσεις. Σε περίπτωση θετικής απάντησης, το υποκατάστημά της στην Ελλάδα εγγράφεται υποχρεωτικά στο Γ.Ε.ΜΗ..

Γενικά πάντως για τις Μ.Κ.Ο., εάν δεχθούμε ότι συνήθως πρόκειται για νομικές οντότητες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, οι οποίες δεν έχουν κάποια από τις ανωτέρω αναφερόμενες νομικές μορφές και δεν ασκούν εμπορία, τότε έχει εφαρμογή το άρθρο 1 παρ. 2 περ. γ του ν. 3419/2005 σύμφωνα με το οποίο «τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων που ασκούν ή προτίθενται να ασκήσουν οικονομική ή επαγγελματική δραστηριότητα, χωρίς να έχουν καταστεί έμποροι από την άσκηση της δραστηριότητας αυτής» και μια ΜΚΟ ή το υποκατάστημά της στην Ελλάδα μπορεί να εγγραφεί προαιρετικά στο Γ.Ε.ΜΗ.
Η μετατροπή της Ομόρρυθμης εταιρείας με την επωνυμία «.......................... Ο.Ε.», σε Ετερόρρυθμη Εταιρεία παρότι δεν επιτρέπεται ρητά από διάταξη νόμου, εν τούτοις, δύναται να πραγματοποιηθεί εφαρμοζομένης της διάταξης του άρθρου 265 του Ν.4072/2012 με την είσοδο στην εταιρεία των κληρονόμων του ομορρύθμου εταίρου εφόσον κατ' αρχήν το καταστατικό της προβλέπει τη δυνατότητα συνέχισής της εταιρείας σε περίπτωση θανάτου εταίρου από τους κληρονόμους του, και δεδομένου ότι βάσει της ως άνω διάταξης οι κληρονόμοι έχουν δικαίωμα να ζητήσουν να λάβουν τη θέση ετερορρύθμου εταίρου. Ωστόσο, καθώς δεν νοείται η λειτουργία προσωπικής εταιρείας χωρίς την ύπαρξη ομορρύθμου εταίρου, θα πρέπει παράλληλα να εισέλθει στην εταιρεία κάποιος ομόρρυθμος εταίρος, ή κάποιος εκ των υφισταμένων εταίρων να μετατραπεί σε ομόρρυθμο..

Η σχετική προθεσμία για την άσκηση από τους κληρονόμους αυτού του δικαιώματος τους είναι τριάντα ημέρες από την αποδοχή της κληρονομιάς ή από την απώλεια του δικαιώματος για την αποποίηση της.

Σχετικά με την δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων περί κληρονομικού δικαίου και τις διατάξεις περί λειτουργίας κληρονομικού φαρμακείου, σας ενημερώνουμε ότι το Εποπτικό Συμβούλιο του ΓΕΜΗ μεριμνά για την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων του νόμου 3419/2005 «Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.) και Εκσυγχρονισμός της Επιμελητηριακής Νομοθεσίας» από όλα τα Επιμελητήρια της χώρας και τις Υπηρεσίες Μιας Στάσης και κατα συνέπεια δεν είναι αρμόδιο να επιλαμβάνεται ζητημάτων που αφορούν στην νομοθεσία περί κληρονομικού φαρμακείου.


Σε συνέχεια των με ΑΠ Κ2-1493/11.4.2014 (ΑΔΑ: ΒΙΗ2Φ-Υ2Ε) και 68293/24.6.2015 (ΑΔΑ Ω20Δ465ΦΟΟ-3ΝΡ) εγκυκλίων μας σχετικά με την διαδικασία λύσης - εκκαθάρισης και διαγραφής ενός νομικού προσώπου από το ΓΕΜΗ, και επειδή η Υπηρεσία μας γίνεται καθημερινά δέκτης ερωτημάτων σχετικά με τις συνέπειες τυχόν καθυστερήσεων στη διαδικασία καταχώρισης των εν λόγω νομικών γεγονότων στο ΓΕΜΗ και στη συνέχεια στο φορολογικό μητρώο, θέτουμε υπόψη σας τα εξής: 

Όπως ορίζεται στην περίπτωση ε. της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 3419/2005 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, η καταχώριση στο ΓΕΜΗ της απόφασης των εταίρων ή μετόχων μιας εταιρείας για τη θέση της τελευταίας σε λύση και εκκαθάριση έχει συστατικό χαρακτήρα, με άλλα λόγια τα εν λόγω γεγονότα αποκτούν νομική υπόσταση μόνο μετά την καταχώριση τους στο ΓΕΜΗ. Συνεπώς, αν μια εταιρεία τεθεί σε λύση και εκκαθάριση με απόφαση της συνέλευσης των μετόχων ή των εταίρων της που λαμβάνεται στις 15-12-200Χ και η εν λόγω απόφαση καταχωριστεί στο ΓΕΜΗ στις 31-5-200Χ+1, ως ημερομηνία έναρξης εκκαθάρισης λογίζεται η 31-5-200Χ+1 (ημερομηνία καταχώρισης στο ΓΕΜΗ) κι όχι η 15-12-200Χ (ημερομηνία της απόφασης των εταίρων/μετόχων).

Επιπλέον, η ημερομηνία έκδοσης της ανακοίνωσης της καταχώρισης στο ΓΕΜΗ της απόφασης για θέση σε λύση-εκκαθάριση δεν έχει έννομα αποτελέσματα ως προς την επέλευση του νομικού γεγονότος. Στο ανωτέρω παράδειγμα της εταιρείας όπου η απόφαση της συνέλευσης των μετόχων ή των εταίρων της για λύση και εκκαθάριση λήφθηκε στις 15-12-200Χ και καταχωρίστηκε στο ΓΕΜΗ στις 31-5-200Χ+1, αν η σχετική ανακοίνωση για την καταχώριση εκδοθεί στις 10-1-200Χ+2, ως ημερομηνία έναρξης εκκαθάρισης λογίζεται η 31-5-200Χ+1 (ημερομηνία καταχώρισης στο ΓΕΜΗ) και όχι η 15-12-200Χ (ημερομηνία της απόφασης των εταίρων/μετόχων) ούτε η 10-1- 200Χ+2 (ημερομηνία ανακοίνωσης περί της καταχώρισης).

Στην πράξη έχει παρατηρηθεί ότι η χρονική υστέρηση ανάμεσα στη λήψη της απόφασης των εταίρων για τη θέση μιας εταιρείας σε καθεστώς λύσης και εκκαθάρισης, στην καταχώριση της απόφασης αυτής στο ΓΕΜΗ και στην έκδοση της σχετικής ανακοίνωσης είναι συχνά μεγάλη. Οι διαφοροποιήσεις αυτές δημιουργούν πολλά προβλήματα στις υπόχρεες εταιρείες καθώς καθιστούν δυσχερείς τις δηλώσεις σχετικά με το γεγονός της λύσης σε άλλες εμπλεκόμενες Δημόσιες Υπηρεσίες, και κυρίως στις Δ.Ο.Υ., και τις επιβαρύνουν με επιπλέον κόστη όπως π.χ. αυτό της σύνταξης και καταχώρισης «ενδιάμεσων» οικονομικών καταστάσεων για το χρονικό διάστημα ανάμεσα στην απόφαση των εταίρων και την καταχώριση αυτής στο ΓΕΜΗ. Έτσι, στο παράδειγμα που αναφέρεται ανωτέρω, για την εταιρεία η οποία αποφάσισε τη λύση της στις 15-12-200Χ αλλά η σχετική καταχώριση έγινε στις 31-5-200Χ+1, πρέπει: 

1. ο ισολογισμός έναρξης εκκαθάρισης να έχει ημερομηνία 31-5-200Χ+1,

2. για το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα (από 15-12-200Χ έως 31-5-200Χ+1) να καταρτιστούν κανονικές οικονομικές καταστάσεις, οι οποίες υπάγονται στις ίδιες διατάξεις δημοσιότητας με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, και μάλιστα η όλη διαδικασία πρέπει να γίνει εις διπλούν, μία φορά για τη χρήση 1-1-200Χ έως 31-12-200Χ και μία για το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα 1-1-200Χ+1 έως 31-5-200Χ+1

3. να γίνουν και όλες οι παρεπόμενες δηλώσεις όπως πχ συγκεντρωτική ΦΠΑ κά. Μολονότι μάλιστα έχει γίνει αποδεκτό ότι η ημερομηνία ανακοίνωσης (στο παράδειγμά μας 10-1-200Χ+2) έχει έννομες συνέπειες μόνο για τον υπολογισμό του εμπροθέσμου της αίτησης καταχώρισης στο φορολογικό μητρώο προκειμένου για την επιβολή ή μη σχετικών προστίμων από τις Δ.Ο.Υ., η χρονική απόσταση μεταξύ καταχώρισης και ανακοίνωσης μπορεί να προκαλέσει άλλα προβλήματα ως προς την εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων των υπό εκκαθάριση εταιρειών, δεδομένου ότι πλέον (κατόπιν και των σχετικών ΠΟΛ του αρμοδίου Υπουργείου Οικονομικών) η εικόνα μιας εταιρείας στο φορολογικό μητρώο δε μπορεί να επικαιροποιηθεί χωρίς την ανακοίνωση από το ΓΕΜΗ ακόμα και αν η καταχώριση στο ΓΕΜΗ έχει γίνει και το νομικό γεγονός έχει επέλθει.

← ●●●● § ●●●● →
Capital controls  (Περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων)
← ●●●● § ●●●● →
Φοροδιαφυγή
← ●●●● § ●●●● →
Έλεγχοι στα πρατήρια
← ●●●● § ●●●● →
Πόθεν έσχες

Μην  αγνοήσετε την συγκεκριμένη απόφαση. Δείτε τις σημαντικότερες αλλαγές και τι ισχύσει για το 2014 σχετικά με την δήλωση πόθεν έσχες.Με τα άρθρα 222-230 του ν.4281/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις» τροποποιήθηκε ο ν.3213/2003 «Δήλωση και έλεγχος περιουσιακής κατάστασης βουλευτών, δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων, ιδιοκτητών μέσων μαζικής ενημέρωσης και άλλων κατηγοριών προσώπων».

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 1 περ. λ και μδ του νόμου 3213/2003 όπως τροποποιήθηκε από τις προαναφερόμενες διατάξεις, υπόχρεοι δήλωσης περιουσιακής κατάστασης στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης είναι εφεξής, αρχής γενομένης για το οικονομικό έτος 2015 (χρήση 2014):

α) Τα μέλη όλων των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου (άρθρο 1 παρ. 1 περ. λ).

β) Οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων οποιασδήποτε υπηρεσίας Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων του Δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α' και Β' βαθμού, καθώς και οι υπάλληλοι των φορέων αυτών που ασκούν οποιαδήποτε ελεγκτικά καθήκοντα (άρθρο 1 παρ. 1 περ. λ).

γ) Οι προϊστάμενοι διευθύνσεων των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (άρθρο 1 παρ. 1 περ. μδ).

Διευκρινίζεται ότι στις προαναφερόμενες κατηγορίες υπάγονται:

- όλα τα μέλη των Σωμάτων Επιθεώρησης και Ελέγχου του Δημοσίου που ασκούν καθήκοντα Γενικού Επιθεωρητή, Βοηθού Γενικού Επιθεωρητή ή Αναπληρωτή Γενικού Επιθεωρητή ή Προϊστάμενου Επιθεωρητή ή Επιθεωρητή-Ελεγκτή ή Βοηθού Επιθεωρητή- Ελεγκτή, εκτός όσων υποβάλλουν εκ της ιδιότητάς τους δήλωση περιουσιακής κατάστασης σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία σε άλλη αρχή.

- όλοι οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι των οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου μονάδων Επιθεώρησης, Εσωτερικού Ελέγχου ή Εσωτερικών Υποθέσεων και κάθε άλλης οργανικής μονάδας του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α' και Β' βαθμού που έχουν ως αρμοδιότητα την επιθεώρηση ή τον εσωτερικό έλεγχο των υπηρεσιών του φορέα στον οποίο υπάγονται, όπως πχ. διευθύνσεις ή τμήματα εσωτερικού ελέγχου ή εσωτερικών υποθέσεων των υπουργείων, των αποκεντρωμένων διοικήσεων, των περιφερειών, των δήμων, διευθύνσεις επιθεώρησης νπδδ, κλπ.

- όλοι οι προϊστάμενοι των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.) του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, συμπεριλαμβανομένου του Ειδικού Λογιστηρίου στο ΥΠΕΘΑ, οι οποίες λειτουργούν σε επίπεδο διεύθυνσης ή τμήματος. Κατόπιν της οργανωτικής αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών και της μετατροπής ορισμένων εκ των Υ.Δ.Ε. από μονάδες επιπέδου διεύθυνσης σε μονάδες επιπέδου τμήματος, είναι αυτονόητο ότι υπόχρεοι είναι και οι προϊστάμενοι των μονάδων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι στις προαναφερόμενες κατηγορίες δεν υπάγεται το υπόχρεο κατά το νόμο δήλωσης περιουσιακής κατάστασης προσωπικό:

- της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας,

-της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής,

- του Σ.Δ.Ο.Ε.

καθόσον οι παραπάνω κατηγορίες υπόχρεων υπάγονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 1 περ. κζ, λβ του νόμου 3213/2003, στην αρμοδιότητα της Επιτροπής του άρθρου 3Α του ίδιου νόμου.

Επίσης δεν υπάγονται :

- Το προσωπικό των Ανεξάρτητων και Ρυθμιστικών Αρχών που ασκεί ελεγκτικά καθήκοντα

- Οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι των οργανικών μονάδων οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου του δημοσίου, των Ν.Π.Δ.Δ. και των Ο.Τ.Α. Α' και Β' βαθμού που ασκούν κατά λόγο αρμοδιότητας έλεγχο της κείμενης νομοθεσίας.

- Οι προϊστάμενοι και οι υπάλληλοι οργανικών μονάδων οποιουδήποτε οργανωτικού επιπέδου που έχουν ως κύρια αρμοδιότητα τον σχεδιασμό, τον προγραμματισμό δράσης, την ιεράρχηση εργασιών, τη διοικητική και οικονομική υποστήριξη - π.χ. Διευθύνσεις Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ελέγχων, Τμήματα Διοικητικής Υποστήριξης, Πληροφορικής, Προγραμματισμού, κ.λπ.

- Οι στρατιωτικοί προϊστάμενοι και υφιστάμενοι, των ελεγκτικών σωμάτων, των μονάδων επιθεώρησης, ελέγχου, ελέγχου οικονομικής μέριμνας, των ελεγκτηρίων δαπανών, κλπ που λειτουργούν στα Γενικά Επιτελεία του ΥΠΕΘΑ.


Ημερομηνία υποβολής δήλωσης


Η δήλωση περιουσιακής κατάστασης περιέχει λεπτομερώς τα υπάρχοντα στην ημεδαπή και την αλλοδαπή περιουσιακά στοιχεία των υπόχρεων, των συζύγων και των ανήλικων τέκνων και αφορά σε:

α) αρχική δήλωση που υποβάλλεται από τους υπόχρεους μέσα σε ενενήντα (90) ημέρες από την απόκτηση της ιδιότητάς τους και περιέχει τα υφιστάμενα κατά το χρόνο υποβολής της περιουσιακά στοιχεία

β) ετήσια δήλωση που υποβάλλεται το αργότερο τρεις (3) μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, και περιέχει τις μεταβολές που επήλθαν στην περιουσιακή κατάσταση κατά το χρονικό διάστημα έως τις 31 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους.



ΕΝΤΥΠΟ ΔΗΛΩΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΗΛΩΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ - ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΒΟΛΗ

Η δήλωση περιουσιακής κατάστασης και η δήλωση οικονομικών συμφερόντων συντάσσονται σε ειδικά έντυπα, το περιεχόμενο των οποίων θα καθοριστεί με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Με όμοιες αποφάσεις ορίζεται ότι οι δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω ενιαίας ειδικής εφαρμογής και προσδιορίζεται ο κατά περίπτωση υπεύθυνος διαχειριστής.

Ευθύς μετά την έκδοση των προαναφερομένων ΚΥΑ, οι αρμόδιες υπηρεσίες διοίκησης/διοικητικού/προσωπικού των φορέων στους οποίους υπάγονται οι υπόχρεοι δήλωσης στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης θα ενημερωθούν με νεότερο έγγραφό του για τη διαδικασία και τον τρόπο υποβολής των δηλώσεων.

Διευκρινίζεται ότι λόγω της επικείμενης έκδοσης των ΚΥΑ, οι υπόχρεοι αρχικής δήλωσης θα υποβάλλουν δήλωση στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης με τους υπόχρεους ετήσιας δήλωσης κατά τα παραπάνω.
← ●●●● § ●●●● →
Ειδήσεις για εργατικά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά θέματα
 
← ●●●● § ●●●● →
Αποφάσεις για εργατικά ασφαλιστικά θέματα
← ●●●● § ●●●● →
Λοιπές ειδήσεις
← ●●●● § ●●●● →
Claw back.
Με την απόφαση αυτή καθορίζεται ο ο προϋπολογισμός της φαρμακευτικής δαπάνης για το 2016,2017 και το 2018.Αναλυτικά Ο προϋπολογισμός της φαρμακευτικής δαπάνης του ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να υπερβεί το ποσό των 1.945.000.000,00€, συμπεριλαμβανομένου του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, για το σύνολο του 2016, το ποσό των 1.945.000.000,00 €, για το σύνολο του έτους 2017 και ομοίως το ποσό των 1.945.000.000,00 €, για το σύνολο του έτους 2018. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνεται και η δαπάνη για την φαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων πολιτών και των οικονομικά αδυνάτων, καθώς και η δαπάνη για τα εμβόλια, τους ορούς και τα παράγωγα αίματος. Το ανωτέρω ποσό κατανέμεται σε μηνιαία βάση ανάλογα με τον στόχο, τις διαχρονικές τάσεις και την αναμενόμενη χρονική απόδοση των μέτρων και διοικητικών παρεμβάσεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί για τον έλεγχο της φαρμακευτικής δαπάνης, ώστε ενδεχόμενες υπερβάσεις να κατανέμονται αναλογικά στο σύνολο του έτους. Κάθε μήνα υπολογίζεται η διαμόρφωση της δαπάνης σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο και τυχόν υπερβάλλον ποσό υπολογίζεται και απαιτείται από τις φαρμακευτικές εταιρείες ή τους κατόχους αδείας κυκλοφορίας (ΚΑΚ) σε εξαμηνιαία βάση.
Για λοιπές λεπτομέρειες δείτε την απόφαση εδώ
← ●●●● § ●●●● →

Με την απόφαση αυτή κοινοποιείται η  οικ. 20622/17.6.2015 (ΦΕΚ Β'/23.06.2015) ΚΥΑ Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών για ενημέρωση, η οποία εκδόθηκε κατ' εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 79 του ν.4316/2014 (ΦΕΚ Α'270/24.12.2014) «Ίδρυση παρατηρητηρίου άνοιας, βελτίωση περιγεννητικής φροντίδας, ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις».
 

← ●●●● § ●●●● →


Με την απόφαση αυτή κοινοποιείται  η με αρ. πρωτ. οικ. 21816/26.06.2015 (ΦΕΚ1437Β'/10.07.2015) ΚΥΑ των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών για ενημέρωση, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο των διατάξεων της παρ. 5 του πρώτου άρθρου της από 30.04.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων εφαρμογής των νόμων 3864/20104021/2011,4046/20124051/2012 και 4071/2012» (ΦΕΚ Α'103) που κυρώθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν.4079/2012 (ΦΕΚ Α'180), όπως ισχύει (η πρώτη ΚΥΑ 47497/18.12.2012 -ΦΕΚ Β3389- εκδόθηκε στις 18.12.2012).

Υπενθυμίζεται ότι με τις σχετικές διατάξεις ρυθμίζονται οφειλές των Δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο. Ειδικότερα, οι ανωτέρω υπαχθείσες κύριες οφειλές συμψηφίζονται, με τα συνολικά προβλεπόμενα στο άρθρο 27 του ν. 3756/2009 (Α'53) έσοδά τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 2 της από 31.12.2011 ΠΝΠ (Α' 268) που κυρώθηκε με το άρθρο δεύτεροτου ν.4047/2012 (Α'31) ή αποπληρώνονται από τα έσοδα του δανείου που προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.4038/2012 (Α'14) ή από άλλους πόρους, με ταυτόχρονη απαλλαγή πρόσθετων φόρων, προστίμων, επιβαρύνσεων, καθώς και προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής.

← ●●●● § ●●●● →
Με την απόφαση αυτή δίνονται οδηγίες  οδηγίες, σε συνέχεια της εγκ. ΠΟΛ.1170/25.6.2014, σχετικά με την νομιμότητα απαλλαγής από ΦΠΑ της παράδοσης αγαθών που εξάγονται εκτός του τελωνειακού εδάφους της Ε.Ε με τήρηση διατυπώσεων εξαγωγής σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε.

Διευκρινίζεται επίσης ότι εξαγωγείς εγκατεστημένοι στη χώρα μας έχουν τη δυνατότητα υποβολής της διασάφησης εξαγωγής σε τελωνείο άλλου Κράτους Μέλους της Ε.Ε εφόσον συντρέχουν οι παραπάνω αναφερόμενες προϋποθέσεις, δηλαδή τα προς εξαγωγή εμπορεύματα συσκευάζονται σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε ή φορτώνονται σε τελικό μέσο μεταφοράς σε άλλο Κράτος Μέλος της Ε.Ε.

Όσον αφορά την φορολογική από πλευράς ΦΠΑ μεταχείριση των αγαθών που αποτελούν αντικείμενο πώλησης προς εξαγωγή, βάσει των διατάξεων του άρθρου 24 του Ν. 2859/2000«Κώδικας ΦΠΑ» σε συνδυασμό με την αριθ. ΠΟΛ.1262/2.8.1993 Α.Υ.Ο και την αριθ. πρωτ. Δ19Α 5013811 ΕΞ 3.6.2014 Δ.Υ.Ο, η παράδοση αγαθών που εξάγονται από εγκατεστημένο στη χώρα μας πωλητή απαλλάσσεται από ΦΠΑ εφόσον προκύπτει από τα πραγματικά περιστατικά κάθε υπόθεσης εξαγωγής και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά:
- η πραγματοποίηση της συναλλαγής και
- η έξοδος των αγαθών από το έδαφος της Ε.Ε., ανεξάρτητα από το Κράτος Μέλος που κατατέθηκε η Διασάφηση εξαγωγής, εφόσον αυτό προβλέπεται από τις ανωτέρω διατάξεις της τελωνειακής νομοθεσίας.

Για την απαλλαγή από το φόρο προστιθεμένης αξίας, τα δικαιολογητικά που απαιτούνται προς υποστήριξη των ανωτέρω κατά τις κείμενες διατάξεις είναι :
- το τιμολόγιο πώλησης,
- τυχόν αποδεικτικά τράπεζας,
- το ηλεκτρονικό μήνυμα ΙΕ599 «Γνωστοποίηση Ολοκλήρωσης Εξαγωγής» ή οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό εξόδου των αγαθών από το τελωνειακό έδαφος της Ε.Ε, το οποίο παρέχεται από τις τελωνειακές αρχές κάθε Κράτους Μέλους.

Σε περίπτωση που η διασάφηση εξαγωγής υποβάλλεται σε άλλο Κράτος Μέλος, δικαιολογητικό εξόδου των αγαθών από το τελωνειακό έδαφος της Ε.Ε αποτελεί το ηλεκτρονικό μήνυμα ΙΕ 599 «Γνωστοποίηση Ολοκλήρωσης Εξαγωγής» - «Export Notification» ή οποιοδήποτε άλλο αποδεικτικό εξόδου των αγαθών από το τελωνειακό έδαφος της Ε.Ε παρέχεται από άλλο Κράτος Μέλος.

Για λοιπές λεπτομέρειες και διευκρινίσεις επί των ανωτέρω θεμάτων δείτε την απόφαση εδώ

← ●●●● § ●●●● →

Με την απόφαση αυτή καθιερώνετε η  υποχρεωτικής ηλεκτρονικής υποβολής των υποστηρικτικών της διασάφησης εξαγωγής εγγράφων και ο καθορισμός του τρόπου τήρησης και φύλαξης αυτών.
← ●●●● § ●●●● →
Με την απόφαση αυτή καθορίζεται η συνέχιση της αναστολής των σχετικών με τον τρόπο καταβολής των κερδών στους παίκτες, διατάξεων της με αριθμό 129/2/7.11.2014 (Β 3162) απόφασης της Ε.Ε.Ε.Π., για όλο το χρονικό διάστημα ισχύος των περιορισμών στις αναλήψεις μετρητών και στην κίνηση κεφαλαίων.

Εξαιρετικά και για το χρονικό διάστημα ισχύος των περιορισμών στις αναλήψεις μετρητών και στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν με την από 18 Ιουλίου 2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 84), το όριο καταβολής κερδών κερδοφόρων δελτίων/λαχνών, της ΟΠΑΠ Α.Ε. και της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ Α.Ε., σε μετρητά, από τα σημεία πώλησης (πρακτορεία) και από τα ταμεία του Ομίλου ΟΠΑΠ Α.Ε., να ανέλθει, προ φόρων, στο ποσό των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Στην περίπτωση που ο κομιστής του κερδοφόρου δελτίου/λαχνού επιθυμεί τη λήψη βεβαίωσης κερδών, για ποσό διακοσίων ευρώ (200,00) προ φόρων και άνω, να εκδίδεται από την ΟΠΑΠ Α.Ε. και την ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΑΧΕΙΑ Α.Ε. ονομαστική τραπεζική εντολή.

Για κέρδη ποσού εκατόν ενενήντα εννέα ευρώ και ενενήντα εννέα λεπτά (199.99) ευρώ και κάτω, προ φόρων, να μην εκδίδεται βεβαίωση κέρδους και για κέρδη ποσού χιλίων πεντακοσίων ευρώ και ένα λεπτό (1.500,01) και άνω, να εκδίδεται υποχρεωτικά ονομαστική τραπεζική εντολή.

Η απόφαση αυτή παύει να ισχύει αυτοδίκαια από την παύση ισχύος των περιορισμών στις αναλήψεις μετρητών και στην κίνηση κεφαλαίων που επιβλήθηκαν με την από 18 Ιουλίου 2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α΄ 84).
 

← ●●●● § ●●●● →


Για τις περιπτώσεις αδειών δόμησης που εκδίδονται βάσει του ν. 4030/2011 (Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις), η αρχική θεώρηση της Άδειας Δόμησης για χορήγηση εργοταξιακής παροχής θα γίνεται ταυτόχρονα με την έκδοσή της, η δε διάρκεια της εργοταξιακής παροχής θα είναι η ίδια με την διάρκεια της Άδειας Δόμησης, όπως προβλέπεται στη παρ. 9 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 7533/ΦΕΚ 251 Β'/13- 02-2012.

Αν η Άδεια Δόμησης παραταθεί για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, η εργοταξιακή παροχή παρατείνεται για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα, μετά από σχετική θεώρηση της Άδειας Δόμησης από την αρμόδια ΥΔΟΜ.
 
← ●●●● § ●●●● →
 Λοιπές αποφάσεις
← ●●●● § ●●●● →
Φορολογικές υποχρεώσεις που έρχονται μέχρι το τέλος Αυγούστου






http://taxheaven.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: