Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014

Απόσυρση ΙΧ και το 2015

Πέμπτη, 06 Νοεμβρίου 2014 14:23

Απόσυρση ΙΧ και το 2015

Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(2 ψήφοι)
Απόσυρση ΙΧ και το 2015
Συνεχίζεται το μέτρο της απόσυρσης για τα καινούρια αυτοκίνητα αλλά ο Σύνδεσμος των Εμπόρων δεν το βάζει κάτω και επιδιώκει συνάντηση με τον ΥΠΕΚΑ...
Γράφει:  

Το «πράσινο» φως άναψε το Υπουργείο Οικονομικών για συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης παλαιών ΙΧ και το 2015 ώστε να τονωθούν οι πωλήσεις των καινούριων αυτοκινήτων ωστόσο ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) φαίνεται πως δεν το βάζει κάτω και είναι αποφασισμένος να συμπεριληφθούν και τα εγχώρια αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στο μέτρο. Σε διαφορετική περίπτωση θα κάνει ότι περνά από το χέρι του ώστε να διορθωθεί μια μεγάλη αδικία.
Μάλιστα από το γραφείο του Υπουργού Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη ενημέρωσαν τα μέλη του ΣΕΕΑΕ πως το θέμα επέκτασης του μέτρου της απόσυρσης και στα εγχώρια αλλά και εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ δεν είναι δικό τους αλλά του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Τους τόνισαν μάλιστα με έμφαση πως αν εισηγηθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος την επέκταση του μέτρου και στα μεταχειρισμένα που πληρούν τις ίδιες οδηγίες ρύπων με τα καινούρια τότε είναι πολύ εύκολο να συμπεριληφθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες του F&M Voice ο ΣΕΕΑΕ ήδη έχει επικοινωνήσει με το Υπουργείο Περιβάλλοντος ώστε να αποστείλουν το υπόμνημά τους και βέβαια να οριστεί άμεσα συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου.
Ωστόσο επειδή το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ εχει υπογραφεί και σύντομα θα κατατεθεί ως τροπολογία τα μέλη του ΣΕΕΑΕ έχουν βασικό στόχο να πραγματοποιηθεί η συνάντηση πριν την κατάθεση της τροπολογίας καθώς διαφορετικά θα κάνουν ότι είναι δυνατό για να σταματήσει να ισχύει το άδικο μέτρο που «επιδοτεί» μόνο τα καινούρια αυτοκίνητα και ειδικότερα 10-20 εισαγωγικές εταιρείες.
Παράλληλα υψηλόβαθμο στέλεχος του Υπουργείου Μεταφορών εξέφρασε την άποψη πως τα αιτήματα του ΣΕΕΑΕ είναι απολύτως δίκαια αλλά ποιος μπορεί να αντιμετωπίσει τους... Εισαγωγείς!
Εμείς να υπενθυμίσουμε πως το μέτρο της απόσυρσης θα συνεχιστεί για 7 συνεχόμενη χρονιά και αποτελεί χρόνο ρεκόρ εφαρμογής του μέτρου σε ολόκληρο τον κόσμο...

Την Δευτέρα η εγκύκλιος για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Την Δευτέρα η εγκύκλιος για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών

Την Δευτέρα η εγκύκλιος για την ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών
Την προσεχή Δευτέρα εκδίδεται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης η ερμηνευτική εγκύκλιος για την εφαρμογή της ρύθμισης για τα ληξιπρόθεσμα χρέη, που πρόσφατα ψήφισε η Βουλή.
Ο υφυπουργός Εργασίας, Βασίλης Κεγκέρογλου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της Φεβρωνίας Πατριανάκου (ΝΔ) και σε ότι αφορά στις οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία, είπε ότι η κατεύθυνση από το υπουργείο θα είναι να προστρέξουν οι ασφαλισμένοι που έχουν χρέη στα ταμεία να ενταχθούν άμεσα στη ρύθμιση, να υποβάλλουν δηλαδή άμεσα την αίτηση, καθώς προϋπόθεση είναι να έχουν πληρώσει τρέχουσες οφειλές.
«Αν όμως αφήσουν να κάνουν την αίτηση τον Μάρτιο, τότε μπορεί να έχουν τρέχουσες οφειλές και άρα να μην μπορέσουν να ενταχθούν στη ρύθμιση», είπε ο κ. Κεγκέρογλου προσθέτοντας ότι η υπαγωγή θα μπορεί να γίνει εντός του Νοεμβρίου.
Η βουλευτής της ΝΔ είχε νωρίτερα επισημάνει ότι σήμερα ασφαλισμένοι, που έχουν οφειλές άνω των 20.000 ευρώ στον ΟΑΕΕ ή άνω των 15.000 ευρώ σε άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς, δεν μπορούν να αιτηθούν συνταξιοδότησης με τη διαδικασία της παρακράτησης και του συμψηφισμού των οφειλομένων, εάν δεν καταβάλουν προηγουμένως εφάπαξ τα ποσά που υπερβαίνουν τα συγκεκριμένα όρια. Σημείωσε δε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις πρόκειται για ασφαλισμένους που λόγω οικονομικής κρίσης δεν μπόρεσαν να καταβάλουν τις εισφορές των τελευταίων και μόνον ετών αλλά έχουν καταβάλει επί σειρά ετών το σύνολο των προβλεπομένων εισφορών.
Ταυτόχρονα όμως η κ. Πατριανάκου μετέφερε στον υφυπουργό Εργασίας το μήνυμα ότι θα υπάρξει τεράστια κοινωνική αντίδραση, εάν με την επικείμενη καταβολή της ενιαίας ενίσχυσης στους αγρότες επιβληθεί παρακράτηση για οφειλές στον ΟΓΑ.
Ο υφυπουργός Εργασίας έσπευσε πάντως να επικαλεστεί ανακοίνωση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ότι θα δοθεί άμεσα η πρώτη δόση της ενιαίας ενίσχυσης χωρίς να αφαιρεθεί ποσό έναντι οφειλών στον ΟΓΑ. Στο σημείο αυτό επισήμανε όμως ότι δεν είναι δυνατό κάποιος, είτε αγρότης είτε ασφαλισμένος άλλου επαγγελματικού κλάδου, να περιμένει επιδότηση 30.000 ευρώ και την ίδια ώρα να μην αναζητηθεί τρόπος να καταβάλλει τις οφειλές του στον ασφαλιστικό του φορέα.
Στο ερώτημα της κ. Πατριανάκου τι θα γίνει με τους ασφαλισμένους του ΟΓΑ που έχουν γεννηθεί το 1948 και το 1949 (σ.σ. για τη συγκεκριμένη κατηγορία δεν υπάρχει πρόβλεψη για συνταξιοδότηση πριν από τη συμπλήρωση του 67ου έτους), ο υφυπουργός Εργασίας είπε ότι κατά τη γνώμη του το πρόβλημα πρέπει να λυθεί με διάταξη που θα εφαρμοστεί από 1.1.2015 έστω και σταδιακά.
Τέλος, στο ερώτημα που έθεσε η κ. Πατριανάκου για τους ανασφάλιστους υπερήλικες που δεν μπορούν να πάρουν σύνταξη, ακόμη και αν εισπράττουν μόλις 20 ευρώ από άλλη χώρα, ο κ. Κεγκέρογλου είπε ότι θα ενταχθούν χωρίς προσκόμματα στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα για το ποσό που απομένει μέχρι τη συμπλήρωσή του.

Στο τραπέζι η μείωση των προστίμων

ΣΕΠΕ

Στο τραπέζι η μείωση των προστίμων

Σε μείωση των προστίμων που επιβάλλουν οι επιθεωρητές εργασίας (από 300 ευρώ έως 50.000 ευρώ ανάλογα με την παράβαση και τον αριθμό των απασχολουμένων στην επιχείρηση) σχεδιάζει να προχωρήσει η ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας διατηρώντας, ωστόσο, ακέραιο το ύψος του προστίμου για κάθε ανασφάλιστα απασχολούμενο (10.550 ευρώ) και τις εκπτώσεις (30% - 80%) οι οποίες παρέχονται σε περίπτωση συμμόρφωσης.
Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Εργασίας, η εκλογίκευση των προστίμων θα γίνει σε συνάρτηση με την καθιέρωση του «λευκού μητρώου» των επιχειρήσεων (όσες δεν παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία και είναι συνεπείς στην καταβολή εισφορών), τα δεδομένα της αγοράς αλλά και την υποχρεωτική ηλεκτρονική υποβολή (στην «Εργάνη») των περισσότερων στοιχείων που ελέγχουν οι επιθεωρητές εργασίας.

ΑΠΟ ΤΟ 2017 ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ Ακόμη δύο χρόνια θα πληρώνουμε φόρους με πλασματικές αντικειμενικές αξίες

ΑΠΟ ΤΟ 2017 ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ

Ακόμη δύο χρόνια θα πληρώνουμε φόρους με πλασματικές αντικειμενικές αξίες


Οι εμπορικές τιμές αφορούν σε νεόδμητες κατοικίες. Τα παλαιότερα ακίνητα έχουν τιμές χαμηλότερες ακόμη και πάνω από 50% σε σχέση με τις αντικειμενικές.
Της Μαρίας Βουργάνα
Η διαδικασία αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών ξεκίνησε, αλλά οι φορολογούμενοι θα πρέπει να περιμένουν ακόμη δύο χρόνια για να εξισωθούν οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων με τις εμπορικές και οι φόροι επί των ακινήτων να υπολογίζονται με βάση τις τιμές αγοράς και όχι τις εξωπραγματικές τιμές.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κ. Χρυσόγονο, η διαδικασία για την επικαιροποίηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στην Ελλάδα με σκοπό την ευθυγράμμιση όλων των αξιών των ακινήτων με τις τιμές της αγοράς έχει ήδη ξεκινήσει και διενεργείται από ομάδα με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας Αβραάμ Γούναρη.
Σύμφωνα με πληροφορίες το νέο αυτόματο σύστημα αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιανουαρίου 2016. Με βάση το σύστημα αυτό, η αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων θα γίνεται αυτόματα χωρίς να απαιτείται η συνδρομή επιτροπών, προκειμένου να αποφανθούν για τις νέες τιμές σε κάθε ζώνη.
Το ηλεκτρονικό σύστημα θα αντλεί στοιχεία από όλη την Ελλάδα, που θα προέρχονται από φορείς όπως την Τράπεζα της Ελλάδος, τις κτηματικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και τα υποθηκοφυλακεία. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία ενιαία πλατφόρμα την οποία θα χρησιμοποιούν πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου (πολεοδομίες, Δήμοι, ΔΕΗ, Επιμελητήρια, Υπουργείο Οικονομικών κ.λπ.) Με βάση τις τιμές που θα υπολογίζονται αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα, θα προσδιορίζονται οι φόροι των ακινήτων, καθώς και τα τέλη που επιβάλλονται κατά περίπτωση. Θα δημιουργηθεί δηλαδή ένας μαθηματικός τύπος με βάση τον οποίο θα προκύπτουν οι τιμές ζώνης και το μόνο που θα αλλάζει είναι ο συντελεστής για τη φορολόγηση των ακινήτων, ανάλογα με τα έσοδα που θέλει να εισπράξει το Δημόσιο. Η επιτροπή που έχει συσταθεί υπό τον κ. Γούναρη αποτελεί το πρώτο βήμα για την αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών, καθώς το χρονοδιάγραμμα στο οποίο έχει δεσμευτεί το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει ακόμη τέσσερα βήματα:
  • Τον Ιανουάριο του 2015 θα συσταθεί μια άλλη ειδική μονάδα επίσης στη ΓΓΔΕ, η οποία θα προχωρήσει στη συλλογή στοιχείων από την αγορά για την προσαρμογή των τιμών ζώνης σε επίπεδα που αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες στην αγορά ακινήτων.
  • Τον Σεπτέμβριο του 2015 η δουλειά της ειδικής μονάδας θα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Οι τιμές ζώνης θα αντανακλούν τις πραγματικές συνθήκες με βάση στοιχεία από τις αγοραπωλησίες.
  • Τον Ιανουάριο του 2016 θα συσταθεί μία ακόμα επιτροπή -υπηρεσία αποτίμησης- και θα αρχίσει να καταγράφεται ένας δείκτης πραγματικών τιμών ακινήτων. Παράλληλα η Φορολογική Διοίκηση θα είναι σε θέση να διασταυρώνει πλήρως όλες τις δηλώσεις ακινήτων όλων των φορολογουμένων με την πραγματική περιουσιακή τους κατάσταση.
  • Τον Ιανουάριο του 2017 ευθυγραμμίζονται οι εμπορικές και οι αντικειμενικές αξίες.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ μεσοσταθμικά οι αντικειμενικές τιμές σήμερα είναι υψηλότερες κατά 15% - 20% από τις εμπορικές τιμές σε πανελλαδικό επίπεδο. Στις ακριβές περιοχές της χώρας οι εμπορικές αξίες σήμερα είναι πολύ χαμηλές και βρίσκονται στο μισό, ή ακόμα και στο 1/4 της αντικειμενικής τιμής
Η εξέλιξη των τιμών των ακινήτων στην περίοδο 1993-2014
Οι αντικειμενικές αξίες παραμένουν σήμερα στα παράλογα ύψη του 2007, όταν η αγορά των ακινήτων γνώριζε «ημέρες δόξας». Την περίοδο 1993 - 2007 υπήρξε έντονη αύξηση των τιμών των ακινήτων. Σύμφωνα με τον δείκτη τιμών της Τράπεζας της Ελλάδας, οι τιμές των ακινήτων στην περιοχή της Αθήνας αυξήθηκαν κατά 308%, στην περιοχή της Θεσσαλονίκης κατά 300% και στις άλλες αστικές περιοχές κατά 210,5%. Βασικός παράγοντας που συνέβαλε στην αύξηση των τιμών των ακινήτων ήταν η πτώση των επιτοκίων και της εύκολης πρόσβασης των ιδιωτών σε τραπεζικό δανεισμό.
Οι τιμές των ακινήτων κορυφώθηκαν κατά τη διάρκεια της διετίας 2007 ? 2008, με τη μεγαλύτερη αύξηση να καταγράφεται στο πρώτο εξάμηνο του 2008. Μετά ξεκίνησε η κατακόρυφη πτώση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ το 2009 οι τιμές των ακινήτων υποχώρησαν κατά 4,3%, το 2010 κατά 4,4%, το 2011 κατά 5,5%, το 2012 κατά 11,8%, το 2013 μειώθηκαν κατά 10,9%, ενώ και κατά το α' εξάμηνο του 2014 η πτώση έφθασε στο 3,1%.
Ετοιμο τον Ιανουάριο του 2016
Το νέο αυτόματο σύστημα αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών υπολογίζεται ότι θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιανουαρίου 2016. Με βάση το σύστημα αυτό, η αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων θα γίνεται αυτόματα χωρίς να απαιτείται η συνδρομή επιτροπών, προκειμένου να αποφανθούν για τις νέες τιμές σε κάθε ζώνη.
Φόροι ακινήτων
Με βάση τις τιμές που θα υπολογίζονται αυτόματα από το ηλεκτρονικό σύστημα, θα προσδιορίζονται οι φόροι των ακινήτων, καθώς και τα τέλη που επιβάλλονται κατά περίπτωση. Θα δημιουργηθεί δηλαδή ένας μαθηματικός τύπος με βάση τον οποίο θα προκύπτουν οι τιμές ζώνης και το μόνο που θα αλλάζει θα είναι ο συντελεστής για τη φορολόγηση των ακινήτων, ανάλογα με τα έσοδα που θέλει να εισπράξει το Δημόσιο.

Τι προβλέπει το σχέδιο για έξοδο από το Μνημόνιο

ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΛΥΣΗ

Τι προβλέπει το σχέδιο για έξοδο από το Μνημόνιο

Τι προβλέπει το σχέδιο για έξοδο από το Μνημόνιο
Του Ανδρέα Πετσίνη και της Ελευθερίας Αρλαπάνου
Η ενδιάμεση λύση, μιας μεταμνημονιακής, «μεταβατικής περιόδου», διάρκειας έξι ? δώδεκα μηνών, με «ενισχυμένη» προληπτική πιστωτική γραμμή, πιο χαλαρή εποπτεία, δέσμευση της Ελλάδας σε περίπου δεκαπέντε μεταρρυθμίσεις, με ρόλο, αλλά πιο περιορισμένο, και του ΔΝΤ στο νέο σχήμα, και ισχύ από τις αρχές του 2015, βρίσκεται, σήμερα, στο «τραπέζι» του Eurogroup.
Οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης, ζυγίζουν, σήμερα τους όρους της νέας συμφωνίας, για μια «συνετή έξοδο» από το Μνημόνιο, σύμφωνα με τον όρο που, πρώτος χρησιμοποίησε, ο Έλληνας υπουργός Οικονομικών. Ο ίδιος χθες τόνισε πως από την αρχή του 2015, «δεν υπάρχει ευρωπαϊκό πρόγραμμα στην Ελλάδα» τονίζοντας πως «όλοι έχουν κίνητρο να πάμε σε μια κατάσταση όπου όλοι είναι νικητές. Και είναι νικητές όταν τα βρούμε. Θα βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση». Εμφανίστηκε δε καθησυχαστικός, ότι η τρόικα θα επανέλθει στην Αθήνα, ίσως και την επόμενη εβδομάδα, για να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση, μετά την οποία εκτίμησε, χθες, πως θα ανοίξει και η συζήτηση για το χρέος. Πάντως, χθες εντάθηκαν οι διαβουλεύσεις, μεταξύ των δύο πλευρών για τον προσδιορισμό της ατζέντας των συζητήσεων ενώ σύμφωνα με πληροφορίες μετά το Eurogroup είναι πιθανόν να οριστεί ημερομηνία επιστροφής της τρόικα αλλά και της άφιξης του Π. Μοσκοβισί στην Αθήνα.
προγραμμα αναπτυξης και μεταρρυθμισεων << «Από το τραπέζι έχουν φύγει οι ακραίες λύσεις» επισημαίνει, μιλώντας στην «Η» κορυφαίος κυβερνητικός παράγοντας, αναφερόμενος στα ενδεχόμενα μιας καθαρής εξόδου, χωρίς δίχτυ ασφαλείας ή στη λήψη νέου δανείου.
Όπως αναφέρει η νέα συμφωνία θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα ορόσημα, δέκα με δεκαπέντε, στο πλαίσιο του νέου, μακροπρόθεσμου, προγράμματος ανάπτυξης και μεταρρυθμίσεων.
Τονίζει δε πως σήμερα στο Eurogroup στόχος είναι να «μπει νερό στο αυλάκι» ή και να κλείσουν καίριες εκκρεμότητες για την ατζέντα της διαπραγμάτευσης με την τρόικα.
Αλλαγές στις συντάξεις 
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, η κυβέρνηση δεν λέει όχι στη μεταρύθμιση στο Δημόσιο, χωρίς όμως να συζητά νέες απολύσεις, βάζοντας «κόκκινη γραμμή» και στις ομαδικές απολύσεις,, ενώ δεν αποκλείει αλλαγές στο συνδικαλιστικό νόμο.
Για το ασφαλιστικό υπογραμμίζει ότι οι μελέτες δείχνουν πως το σύστημα είναι βιώσιμο, μακροπρόθεσμα, απορρίπτοντας μεγάλες, παραμετρικές αλλαγές. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποκλείονται επιμέρους, κινήσεις εξορθολογισμού του συστήματος.
«Δεν μπορεί κάποιος, με πλήρη εργασιακό βίο, 30 ? 35 ετών να παίρνει σύνταξη χαμηλότερη από κάποιον που βγήκε στη σύνταξη με 15 έτη, αλλά αυξάνει τις αποδοχές του μέσω του ΕΚΑΣ» σημειώνει με νόημα.
Το σχέδιο της επόμενης μέρας 
Το περίγραμμα της νέου μεταβατικού μηχανισμού, με παροχή προληπτικής στήριξης από τους Ευρωπαίους, έναντι μεταρρυθμίσεων, από τις αρχές Ιανουαρίου, περιέγραψε χθες, o υπουργός Οικονομικών Γκ. Χαρδούβελης, χωρίς να αποκλείει η χώρα να ξαναβγεί στις διεθνείς αγορές ομολόγων, μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με τους δανειστές. Σύμφωνα με συνέντευξη του υπουργού στο Reuters:
Η Αθήνα διαπραγματεύεται τους όρους μιας μεταβατικής περιόδου διάρκειας 6-12 μηνών μετά την έξοδο από το μνημόνιο στα τέλη του έτους. Όπως τόνισε, «η Ελλάδα θα συνεχίσει να έχει τη στήριξη των Ευρωπαίων εταίρων της - ίσως δεν είναι συνοδηγοί, αλλά θα κάθονται με ασφάλεια στο πίσω κάθισμα - και ένα μαξιλάρι, ώστε στην περίπτωση που συμβεί κάτι αρνητικό να μπορέσει να αντλήσει κεφάλαια», διευκρινίζοντας πως οι οι λεπτομέρειες της εξόδου και η συμφωνία για την πιστωτική γραμμή θα εξεταστούν, σήμερα.
Η πιστωτική γραμμή θα μοιάζει με την ενισχυμένη γραμμή πίστωσης (ECCL) που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέλη της ευρωζώνης από τον ESM, χωρίς όμως τους όρους του μνημονίου, δήλωσε. «Η Ελλάδα περιμένει να αξιολογηθεί βάσει ενός μικρότερου αριθμού διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων - περίπου 10 έως 15 - κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου», σημαντικά μικρότερο έναντι των 800 δράσεων που έχει αναλάβει να ολοκληρώσει η χώρα από τον περασμένο Απρίλιο και έως τα τέλη της τρέχουσας αξιολόγησης. Όπως εκτίμησε το πιθανότερο είναι «όταν θα κλείσει η συμφωνία, να γνωρίζουμε και τις μεταρρυθμίσεις», οι οποίες θα καθοριστούν σε συνεργασία με τους εταίρους, ενώ υπογράμμισε πως στο νέο σχήμα «η μικρο διαχείριση (micro-management) δεν θα υπάρχει υπό την έννοια ότι θα υπάρχουν λίγα μόνο θέματα για να επικεντρωθείς». «Αναμένουμε ότι ο έλεγχος δεν θα είναι τόσο επίσημος, και δεν θα δημιουργεί την ένταση που δημιουργούσε τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια» εκτίμησε ο Έλληνας υπουργός.
Ξεκαθάρισε πως η Ελλάδα επιδιώκει ανάμειξη και του ΔΝΤ, στη μεταμνημονιακή εποχή, πιο περιορισμένης, ως μέτρο ενίσχυσης της εμπιστοσύνης των αγορών. «Θέλουμε το ΔΝΤ να έχει ανάμειξη για να είναι σίγουρες οι αγορές ότι μας επιβλέπουν κατά κάποιο τρόπο. Η ακριβής νέα σχέση με το ΔΝΤ είναι υπό διαπραγμάτευση. Κατά την γνώμη μας, θα θέλαμε η ΕΕ να έχει το πάνω χέρι», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σχετικά με την πρόσβαση στις αγορές, κεντρικό πυλώνα στο νέο σχήμα για την έξοδο από το Μνημόνιο, απέδωσε μεγάλο μέρος της ανόδου των αποδόσεων στις ρευστοποιήσεις επενδυτών σε ομόλογα της ευρωζώνης σε συνδυασμό με την ρηχή ελληνική αγορά, τονίζοντας πως αναμένει πτώση των αποδόσεων. «Αυτό που θα κάνει την διαφορά θα είναι η επίτευξη της συμφωνίας, της συμφωνίας για την επόμενη ημέρα (μετά το μνημόνιο). Συμφωνώντας για το πως θα είναι η επόμενη ημέρα σημαίνει ότι δίνεις μια κατεύθυνση στην αγορά για το που πάει η Ελλάδα?, είπε. Προσδιόρισε δε πως -το πιθανότερο είναι ότι δεν θα βγούμε στην αγορά (ομολόγων) πριν το κλείσιμο της συμφωνίας. Αναμένουμε οι διαφορές αποδόσεων να υποχωρήσουν. Είναι λογικό να βγούμε μετά».
Απέρριψε τις εικασίες ότι η αξιολόγηση από την τρόικα θα καθυστερήσει, τονίζοντας πως πρόκειται για μια διαφορετική αξιολόγηση, διότι γνωρίζουμε πως πρέπει να την ολοκληρώσουμε γρήγορα. «Στις προηγούμενες δεν υπήρχε deadline», είπε, προσθέτοντας ότι μόλις ολοκληρωθεί τότε θα ανοίξει το θέμα της ελάφρυνσης του χρέους.
Ζ. Κλ. Γιούνκερ
Εως το 2015 η Task Force στην Ελλάδα
Ο Ζ. Κλ. Γιούνκερ, ως νέος πρόεδρος της Κομισιόν πρότεινε να παραταθεί η παραμονή της Task Force στην Ελλάδα, μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015.
Η Task Force συγκροτήθηκε το 2011 για να παράσχει τεχνική βοήθεια στη χώρα για την ολοκλήρωση του ελληνικού οικονομικού προγράμματος.

Μεγαλύτερη του αναμενομένου η ύφεση το 2013, στο 3,9%

Μεγαλύτερη του αναμενομένου η ύφεση το 2013, στο 3,9%

elstat.jpg

Το κτίριο της ΕΛΣΤΑΤΗ Ελληνική Στατιστική Αρχή ανακοίνωσε ότι το έλλειμμα για το 2013 διαμορφώθηκε στο 3,9% και όχι στο 3,3% όπως είχε ανακοινωθεί | EUROKINISSI / ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ
Σε αναθεώρηση επί τα χείρω προχώρησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή σχετικά με το ύψος της ύφεσης για το 2013. 
Συγκεκριμένα, το ΑΕΠ μειώθηκε τελικά κατά 3,9% και όχι κατά 3,3%, όπως αρχικά είχε ανακοινώσει στις 10 Οκτωβρίου με τους Εθνικούς Λογαριασμούς.
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το λάθος οφείλεται σε τεχνικό πρόβλημα που είχε ανακύψει σε δύο κλάδους της οικονομίας και συγκεκριμένα στην «έκδοση λοιπού λογισμικού» και στην «παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων».

Θα πληρώνουμε χρέος 380 δισ. μέχρι το 2040

Θα πληρώνουμε χρέος 380 δισ. μέχρι το 2040

43.jpg

Θα πληρώνουμε χρέος 380 δισ. μέχρι το 2040Για πάντα μαζί Ελλάδα - τρόικα, λέει ο Γκ. Χαρδούβελης.
Στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δείχνουν ότι ακόμα και οι αγέννητοι θα καταβάλουν 38.000 ευρώ. Για πάντα μαζί Ελλάδα - τρόικα, λέει ο Γκ. Χαρδούβελης
«Ενα βουνό» δισεκατομμυρίων είναι οι υποχρεώσεις των καταχρεωμένων Ελλήνων φορολογουμένων μέχρι το 2040, οι οποίοι θα πρέπει να πληρώσουν -για παλιά και νέα δάνεια που έλαβε η χώρα μας από τις αγορές και την τρόικα- το ποσόν των 380 δισ. ευρώ!
Το βάρος αυτών των υποχρεώσεων, που αντιστοιχεί σε χρέος 38.000 ευρώ για κάθε Ελληνα πολίτη (ακόμη και τους αγέννητους) προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους που αφορούν τις λήξεις του χρέους (έντοκα, ομόλογα, δάνεια) της κεντρικής διοίκησης.
Μόνο ο «λογαριασμός» για τους τόκους, που φτάνει και ξεπερνά τα 100 δισ. ευρώ, είναι από μόνος του βαρύς και ασήκωτος ασκώντας τρομακτική πίεση στον προϋπολογισμό για την κάλυψη αυτής της δαπάνης.
Προσωρινές ανάσες
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι μετά το «κούρεμα» του χρέους (PSI+) το 2012 και την επαναγορά των ομολόγων στη συνέχεια οι δαπάνες για την αποπληρωμή των τόκων έχουν υποχωρήσει σχεδόν στο μισό. Από τα 13 δισ. ευρώ που καταβάλλονταν σε ετήσια βάση (υπήρχαν και χρονιές που οι δαπάνες για τόκους έφταναν ακόμη και τα 16,3 δισ. ευρώ όπως το 2011), το ποσό υποχώρησε στα 6 δισ. ευρώ φέτος.
Ωστόσο, οι «ανάσες» αυτές από την αναδιάρθρωση του χρέους είναι προσωρινές καθώς μετά το 2020 η ελληνική οικονομία θα έρθει αντιμέτωπη με μία νέα «έκρηξη» στα ποσά των τόκων που πρέπει να πληρώσει, απόρροια του PSI. Μετά το «κούρεμα» εκδόθηκαν 20 διαφορετικά ομόλογα με διάρκεια λήξης από 11 έως και 30 χρόνια. Το πρώτο μετά PSI ελληνικό ομόλογο λήγει το 2023 και το τελευταίο το 2042.
Σε ό,τι αφορά το επιτόκιο, αυτό, από 2% που είναι από τις 24 Φεβρουαρίου του 2012 έως τον Φεβρουάριο του 2015, ανεβαίνει στο 3% έως τον Φεβρουάριο του 2020 και στη συνέχεια στο 3,65% έως τον Φεβρουάριο του 2021 και στο 4,3% από τον Φεβρουάριο του 2021 έως τον Φεβρουάριο του 2042.
Αιχμάλωτη των δανειστών
Από το 2015 θα ξεκινήσει να «τρέχει» και η ρήτρα που υπάρχει με το ΑΕΠ. Σύμφωνα με αυτή εφόσον ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ είναι μεγαλύτερος από τον προβλεπόμενο το επιτόκιο θα αυξάνεται κατά 1%.
Αιχμάλωτη των δανειστών για δεκαετίες θα παραμείνει η χώρα, έως ότου οι Ελληνες φορολογούμενοι αποπληρώσουν το 75% των δανεικών που έλαβαν από την τρόικα και τις αγορές.
Οπως ομολόγησε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης, μιλώντας στο Mega, μόνο αν καταφέρουμε να αποπληρώσουμε το 75% του χρέους μας θα γλιτώσουμε από τη στενή επιτήρηση των δανειστών.
Για να αμβλύνει δε τις εντυπώσεις που προκαλεί η ομολογία από τον ίδιο τον υπουργό Οικονομικών ότι η τρόικα θα είναι… πανταχού παρούσα για πολλά χρόνια ακόμα, ο κ. Χαρδούβελης ανέφερε ότι η σχέση με τους δανειστές θα αλλάξει. Δεν θα έχει τη μορφή της αυστηρής επιτήρησης και των πυκνών επισκέψεων των επιθεωρητών των δανειστών, αλλά θα έχει τον χαρακτήρα μιας πιο χαλαρής παρακολούθησης και αξιολόγησης.
Παράλληλα ο υπουργός έβαλε στις πραγματικές του διαστάσεις και το θέμα της εξόδου από το Μνημόνιο.
Οπως είπε, θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος προσαρμογής 6-12 μηνών «μέχρι η Ελλάδα να βγει εντελώς από το Μνημόνιο». Από κει και πέρα, «θα έχουμε μία νέα σχέση με τους εταίρους», η μορφή της οποίας είναι αυτή τη στιγμή το αντικείμενο της διαπραγμάτευσης με την τρόικα.
Ουσιαστικά η Ελλάδα θα αναγκαστεί να ακολουθεί τη μνημονιακή πολιτική, την οποία θα υπαγορεύουν οι δανειστές ή ακόμη και οι αγορές σε αγαστή συνεργασία μαζί τους, όποτε η χώρα εκδηλώνει τάσεις απελευθέρωσης.
«Συνετή έξοδος»
Ο υπουργός Οικονομικών ανέφερε εξάλλου ότι στο Eurogroup μίλησε για «συνετή έξοδο» από το Μνημόνιο. «Αυτό σημαίνει», όπως εξήγησε, «ότι έχεις ένα δίχτυ ασφαλείας στην άκρη αν το χρειαστείς απέναντι στις αγορές». Πρόσθεσε δε ότι το γεγονός πως οι εταίροι μιλάνε για νέα σχέση «σημαίνει ότι έχουν μπει στο τραπέζι του διαλόγου κι ότι δεν υπάρχουν διαφωνίες περί μίας συνετής εξόδου».
Σχολιάζοντας το πρώτο μνημόνιο, είπε ότι πέτυχε σε κάποιους στόχους αλλά με πολύ μεγάλο κόστος. Σημείωσε ότι έπρεπε να προηγηθούν οι μεταρρυθμίσεις στις αγορές προϊόντων και μετά στην αγορά εργασίας προκειμένου να περιοριστεί η ύφεση.
Πριν από τις 8 Δεκεμβρίου και το κρίσιμο Eurogroup που θα λάβει αποφάσεις για το μέλλον του ελληνικού προγράμματος ο επίτροπος επί των Οικονομικών Π. Μοσκοβισί θα επισκεφθεί την Ελλάδα, όπως και ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Γ. Κατάινεν.

Ανάπτυξη βασισμένη στην ένδεια

Ανάπτυξη βασισμένη στην ένδεια

Οι φθινοπωρινές προβλέψεις της Κομισιόν κάνουν λόγο για μεγέθυνση της ελληνικής οικονομίας το 2014, με κινητήρια δύναμη την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές. Η αισιοδοξία της, ωστόσο, εδράζεται στην πτώση του βιοτικού επιπέδου.
Με τίτλο «η οικονομία επιτέλους ανακάμπτει» στο ειδικό κεφάλαιο για την Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπογραμμίζει, στις φθινοπωρινές προβλέψεις της, ότι ύστερα από 6 χρόνια ύφεσης το 2014 αναμένεται να είναι το σημείο καμπής για τη χώρα μας.
Η πολυπόθητη ανάκαμψη θα έχει κινητήρια δύναμη την ιδιωτική κατανάλωση και τις εξαγωγές, ωστόσο το μέγεθος των θετικών αποτελεσμάτων θα εξαρτηθεί από την επίδραση της εφαρμογής των πολιτικών στις επενδύσεις.
Σε ό,τι αφορά τους ρυθμούς ανάπτυξης, μετά ένα πιο αδύναμο απ’ ό,τι αναμενόταν πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε ενίσχυση της ανάπτυξης το δεύτερο τρίμηνο και η τάση αυτή θα ενισχυθεί περαιτέρω το τρίτο τρίμηνο. Ωστόσο, οι συνεχιζόμενες σφικτές συνθήκες σε ό,τι αφορά την παροχή πιστώσεων αλλά και η χαμηλή απορροφητικότητα πόρων από την Ε.Ε. και την ΕΤΕ εξακολουθούν να είναι ανασταλτικός παράγοντας στην ανάκαμψη των επενδύσεων. Πάντως η ιδιωτική κατανάλωση θα σημειώσει ταχεία αύξηση και οι εξαγωγές θα έχουν θετικές επιδόσεις, με ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα από τον τουρισμό και τη ναυτιλία.
Η υποτίμηση του ευρώ
Η ανάπτυξη θα είναι 0,6% σε πραγματικούς όρους φέτος και θα ενισχυθεί περαιτέρω το 2015. Ωστόσο, η αβεβαιότητα που σχετίζεται με την εφαρμογή των πολιτικών εξακολουθεί να επηρεάζει τις αποφάσεις για επενδύσεις το πρώτο εξάμηνο του 2015. Η αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης θα υποστηριχτεί από τον μειωμένο πληθωρισμό, την αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημα και τη χρήση προληπτικών αποταμιεύσεων.
Το 2015 οι εξαγωγές αναμένεται να σημειώσουν μεγάλη αύξηση, κάτι που θα υποστηριχτεί από την υποτίμηση του ευρώ και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας αλλά και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Αποτέλεσμα θα είναι το πραγματικό ΑΕΠ να αυξηθεί κατά 2,9% το 2015.
Το 2016 το πραγματικό ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί 3,7% καθώς θα υπάρχουν θετικές εξελίξεις στον τομέα των επενδύσεων και τα οφέλη από τις εν εξελίξει διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις θα γίνουν ορατά.
Το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών αναμένεται να φτάσει το 2,8% του 2014, ενώ η βελτίωση θα συνεχιστεί το 2015 στο 2,5% και το 2016 στο 2,2%.
Η ανεργία αναμένεται να μειωθεί στο 26,8% το 2014, κάτι που οφείλεται στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και στις θετικές επιδράσεις από τα προγράμματα στήριξης της απασχόλησης. Η πτωτική πορεία της ανεργίας θα συνεχιστεί το 2015 φτάνοντας το 25% και το 2016 στο 22%, χάρη στην ανάκαμψη των επενδύσεων, στη συνέχιση των προγραμμάτων απασχόλησης και στα οφέλη από τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.
Οι τιμές καταναλωτή αναμένεται να μειωθούν κατά 1% το 2014, χάρη στο μειωμένο κόστος εργασίας και στην εφαρμογή μεταρρυθμίσεων στην αγορά προϊόντων κυρίως με την άρση των στρεβλώσεων και την αύξηση του ανταγωνισμού στους τομείς του λιανικού εμπορίου, της υγείας και της ενέργειας. Καθώς η οικονομική ανάπτυξη θα σημειώνει περαιτέρω αύξηση, οι τιμές θα αυξηθούν κατά 0,3% το 2015 και κατά 1,1% το 2016.
Η ανάπτυξη στην Ελλάδα μπορεί να αποδειχθεί λιγότερο δυναμική απ’ ό,τι προβλέπεται εάν οι αβεβαιότητες στην εφαρμογή των πολιτικών αποδειχθεί να έχουν μεγαλύτερες δυσμενείς επιπτώσεις στην εμπιστοσύνη και στις επενδύσεις ή αν οι γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν μεγαλύτερο αρνητικό αντίκτυπο στην περιοχή.
Στα θετικά θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εξαγωγές μπορεί να υπερβούν τις προσδοκίες όπως και η εμπιστοσύνη των επενδυτών εάν ολοκληρωθεί επιτυχώς η διαδικασία για τα κόκκινα δάνεια και επιβεβαιωθούν τα θετικά αποτελέσματα της ποιότητας των κεφαλαίων των τραπεζών και των τεστ αντοχής των τραπεζών.
Η δημοσιονομική κατάσταση βελτιώνεται, το δημοσιονομικό έλλειμμα έφτασε το 12,2 του ΑΕΠ το 2013 από 8,6% το 2012 λόγω του κόστους από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που έφτασε το 10,4% του ΑΕΠ το 2013 και το 2,9% το 2012. Ωστόσο, παρά τις εξελίξεις αυτές, η δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας βελτιώθηκε σημαντικά το 2013.
Τα μέτρα μιας χρήσης
Το 2014 το έλλειμμα αναμένεται να μειωθεί στο 1,6% του ΑΕΠ χάρη στα μιας χρήσης μέτρα που αφορούσαν το κόστος ενίσχυσης των τραπεζών το 2013 αλλά και στη συνεχιζόμενη βελτίωση σε δημοσιονομικό επίπεδο, όπως είναι η σημαντική μεταρρύθμιση του φόρου εισοδήματος και η σταθεροποίηση των δαπανών. Η πρόβλεψη αυτή έχει βασική προϋπόθεση η κυβέρνηση να κάνει αυστηρούς ελέγχους στις δαπάνες διασφαλίζοντας ότι το πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,5% το 2014 θα επιτευχθεί.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις το 2015 και το 2016 το πρωτογενές πλεόνασμα θα φτάσει το 3% και το 4,5% του ΑΕΠ αντίστοιχα, ως αποτέλεσμα των δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που προβλέπονται στο πρόγραμμα προσαρμογής της Ελλάδας και στο βελτιωμένο οικονομικό περιβάλλον. Αποτέλεσμα αυτού, το έλλειμμα θα κυμανθεί στο 1,3% το 2016.
Η δημοσιονομική προσαρμογή και οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις τα τελευταία χρόνια βελτίωσαν αισθητά τις διαρθρωτικές επιδόσεις της χώρας δημιουργώντας σημαντικά πλεονάσματα.
Το δημόσιο χρέος αναμένεται να σταθεροποιηθεί φέτος, ενώ στη συνέχεια αναμένεται μια αισθητή πτωτική πορεία από το 2015 και μετά, καθώς το πρωτογενές πλεόνασμα θα συνεχίσει να βελτιώνεται όπως επίσης και η οικονομική ανάπτυξη. Οι μειωμένες ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών στη συνέχεια των τεστ αντοχής που έγιναν αναμένεται να οδηγήσουν σε μειωμένο δανεισμό από το ΤΧΣ, κάτι που θα έχει αποτέλεσμα να μειωθεί περαιτέρω το χρέος.

Η ΓΣΕΕ αποδομεί τα οφέλη από το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων

Η ΓΣΕΕ αποδομεί τα οφέλη από το κυριακάτικο άνοιγμα των καταστημάτων

katastimata.jpg

Καταστήματα στην Ερμού | (EUROKINISSI/TATIANA ΜΠΟΛΑΡΗ
Η ΓΣΕΕ στο υπόμνημά της και μιλώντας με οικονομικούς όρους εντοπίζει σε 4 σημεία το προβληματικό της υπουργικής απόφασης την οποία στηρίζει, εις βάρος της ελληνικής οικονομίας, η συγκυβέρνηση των Σαμαρά-Βενιζέλου.

Συγκεκριμένα:

-Θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας στο λιανεμπόριο λόγω της απώλειας θέσεων εργασίας από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που απασχολούν το 70% των εργαζομένων στον κλάδο.

  • Η αύξηση των λειτουργικών δαπανών, στο μεγαλύτερο μέρος της, θα περάσει στην κατανάλωση με αυξήσεις τιμών.

  • Το όφελος της χώρας από εισροές κεφαλαίων για επενδύσεις στο λιανικό εμπόριο και τα εμπορικά ακίνητα θα είναι παροδικό και εντελώς δυσανάλογο προς τη μεσομακροπρόθεσμη ζημιά στην εγχώρια παραγωγή, το λιανεμπόριο, τους εργαζομένους και καταναλωτές.

  • Θα στερηθούν οι εργαζόμενοι και οι καταστηματάρχες (ιδιαίτερα των μικρότερων καταστημάτων) την αναγκαία εβδομαδιαία ανάπαυση, ψυχαγωγία και επαφή με τα μέλη της οικογένειάς τους.

Τέλος, σε νομικό επίπεδο, η ΓΣΕΕ θεωρεί αντισυνταγματική την υπουργική απόφαση του κ. Χατζηδάκη, αφού προσκρούει στο άρθρο 106 παρ. 2 που αναφέρει ότι «η ιδιωτική οικονομική πρωτοβουλία δεν επιτρέπεται να αναπτύσσεται σε βάρος της ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ή προς βλάβη της εθνικής οικονομίας»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 09:02 ΕΛΣΤΑΤ: Μεγαλύτερη η ύφεση το 2013 μετά τη διόρθωση λάθους


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 

ΕΛΣΤΑΤ: Μεγαλύτερη η ύφεση το 2013 μετά τη διόρθωση λάθους

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Στην επί τα χείρω αναθεώρηση της περυσινής ύφεσης προχώρησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ). Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες, η συρρίκνωση του ΑΕΠ σε σταθερές τιμές το 2013 ήταν 3,9% αντί 3,3% που αναφερόταν στο δελτίο της 10ης Οκτωβρίου και η διαφορά προέκυψε εξαιτίας τεχνικών λαθών.

Η διόρθωση αφορά σε δύο κλάδους της οικονομίας και συγκεκριμένα στον αποπληθωριστή των ακαθαρίστων επενδύσεων παγίου κεφαλαίου των προϊόντων του κλάδου «έκδοση λοιπού λογισμικού» και του κλάδου «παραγωγή κινηματογραφικών ταινιών, βίντεο και τηλεοπτικών προγραμμάτων».

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της αναθεώρησης που είχε γίνει στα στοιχεία του ΑΕΠ στο πλαίσιο του νέου Ευρωπαϊκού Συστήματος Εθνικών και Περιφερειακών Λογαριασμών (ESA 2010), το ΑΕΠ για το 2010 ανήλθε στα 226,2 δισ. ευρώ, έναντι 222,1 δισ. ευρώ που υπολογιζόταν έως τώρα. Επίσης, το 2008 ο ρυθμός συρρίκνωσης της ελληνικής οικονομίας είναι 0,4% αντί 0,2%, το 2009 είναι 4,4% αντί 3,1%, το 2010 στο 5,4% αντί 4,9%, για το 2011 ανέρχεται στο 8,9% αντί 7,1%, το 2012 στο 6,6% αντί 7% και πλέον το 2013 ανήλθε στο 3,9%.

Πέραν αυτών, η εργασία που είχε εκπονήσει η ΕΛΣΤΑΤ είχε καταλήξει στο αποτέλεσμα της αισθητής αναθεώρησης του ΑΕΠ για την περίοδο 1995 - 1999.
Στο πλαίσιο αυτό, το ΑΕΠ του 1995 είναι υψηλότερο κατά 16,9% σε σχέση με το τι γνωρίζαμε έως τώρα, του 1996 κατά 17,8%, του 1997 κατά 18,1%, του 1998 κατά 18,8% και του 1999 κατά 19,1%.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, οι μεγάλες αυτές διαφορές αποδίδονται στην αναθεώρηση του υπολογισμού των επενδύσεων για κατοικίες και υπό κατασκευήν κατοικίες, αναδεικνύοντας την εκτόξευση της οικοδομής κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, καθώς και στην ενσωμάτωση των αποτελεσμάτων της προηγούμενης αναθεώρησης των στοιχείων του ΑΕΠ.
Έντυπη

Ξεκίνησε η διαδικασία αναπροσαρμογής των αντικειμενικών


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 

Ξεκίνησε η διαδικασία αναπροσαρμογής των αντικειμενικών

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την επικαιροποίηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων στην Ελλάδα με σκοπό την ευθυγράμμιση όλων των αξιών με τις τιμές της αγοράς. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντράγκι, η ευθυγράμμιση των τιμών έχει ήδη ξεκινήσει και διενεργείται από ομάδα με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας Αβραάμ Γούναρη. Τα ανωτέρω στοιχεία έδωσε ο πρόεδρος της ΕΚΤ στον Ελληνα ευρωβουλευτή Κ.Χρυσόγονο έπειτα από ερώτηση που υπέβαλε ο τελευταίος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Το νέο αυτόματο σύστημα αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών θα είναι έτοιμο στα τέλη Ιανουαρίου 2016. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει περίπτωση οι αντικειμενικές αξίες να τροποποιηθούν νωρίτερα από τον Ιανουάριο του 2016.

Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι με την ολοκλήρωση της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής, η αναπροσαρμογή της αξίας των ακινήτων θα γίνεται αυτόματα, χωρίς να απαιτείται η συνδρομή επιτροπών προκειμένου να αποφανθούν για τις νέες τιμές σε κάθε ζώνη. Το ηλεκτρονικό σύστημα θα αντλεί στοιχεία από όλη την Ελλάδα, που θα προέρχονται από φορείς όπως η Τράπεζα της Ελλάδος, οι κτηματικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και τα υποθηκοφυλακεία. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία ενιαία πλατφόρμα την οποία θα χρησιμοποιούν πλέον όλοι οι φορείς του Δημοσίου, από πολεοδομίες, δήμους, ΔΕΗ, επιμελητήρια, υπουργείο Οικονομικών κ.λπ.

Με τις τιμές που θα «βγάζει» το σύστημα θα υπολογίζονται οι φόροι των ακινήτων, καθώς και τα τέλη που επιβάλλονται κατά περίπτωση. Θα δημιουργηθεί, δηλαδή, ένας μαθηματικός τύπος με βάση τον οποίο θα προκύπτουν οι τιμές ζώνης και το μόνο που θα αλλάζει είναι ο συντελεστής για τη φορολόγηση των ακινήτων, ανάλογα με τα έσοδα που θέλει να εισπράξει το Δημόσιο.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΚΤ, μεσοσταθμικά οι αντικειμενικές τιμές σήμερα είναι υψηλότερες κατά 15%-20% από τις εμπορικές τιμές σε πανελλαδικό επίπεδο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 10:15 ΟΓΑ: Υποβολή αιτήσεων για οικογενειακά επιδόματα


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 

ΟΓΑ: Υποβολή αιτήσεων για οικογενειακά επιδόματα

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:
Δυνατότητα κατάθεσης αιτήσεων A21, μέσω του Taxisnet, έως τις 18 Νοεμβρίου έχουν όσοι δικαιούχοι οικογενειακών επιδομάτων έλαβαν την πρώτη δόση, χωρίς να έχουν καταθέσει έως σήμερα αίτηση. Σύμφωνα με τον ΟΓΑ, οι δικαιούχοι οικογενειακών επιδομάτων, του ενιαίου επιδόματος στήριξης τέκνων και του ειδικού επιδόματος τρίτεκνων και πολύτεκνων οικογενειών, πρέπει να υποβάλουν αίτηση Α21, έως τις 18 Νοεμβρίου, προκειμένου να λάβουν την παροχή, μαζί με τους υπόλοιπους, εντός Δεκεμβρίου. Συγκεκριμένα, η πληρωμή του δ΄ τριμήνου στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθεί στις 18/12/2014.

Να σημειωθεί πως οι δικαιούχοι Οικογενειακών Επιδομάτων που έλαβαν προκαταβολή για το α΄ τρίμηνο 2014 υποχρεούνται να υποβάλουν νέες αιτήσεις Α21 για το έτος 2014, δεδομένου ότι οι αιτήσεις Α21 του 2013 δεν λαμβάνονται υπόψη.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός, οι πολίτες πρέπει να προβαίνουν σε εκτύπωση του εντύπου Α21 και σε έλεγχο των στοιχείων που έχουν δηλώσει και σε περίπτωση που διαπιστώσουν τυχόν λάθη ή παραλείψεις να προβαίνουν άμεσα σε διόρθωση - τροποποίηση του Α21, προκειμένου να μην καθυστερήσει η πληρωμή τους.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους μέσα από την ειδική εφαρμογή «Πληροφορίες Οικογενειακών Επιδομάτων Α21» που βρίσκεται στην ιστοσελίδα του Οργανισμού (www.oga.gr).
Έντυπη