Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

Τι αλλάζει στην απόσυρση των Ι.Χ. το 2015


Τι αλλάζει στην απόσυρση των Ι.Χ. το 2015

Το μέτρο θα αφορά οχήματα με άδεια κυκλοφορίας προγενέστερη της 31/12/2001, ενώ οι οδηγοί που θα κάνουν χρήση θα εξασφαλίσουν έκπτωση για την αγορά νέου αυτοκινήτου.
ti-allazei-stin-aposursi-twn-ix-to-2014

Εντός της ημέρας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή η τροπολογία,με την οποία θα παραταθεί για ακόμη έναν χρόνο το μέτρο τηςαπόσυρσης των Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Το μέτρο, θα αφορά σε οχήματα με άδεια κυκλοφορίας προγενέστερη της 31/12/2001, ενώ οι οδηγοί που θα κάνουν χρήση θα εξασφαλίσουν έκπτωση για την αγορά καινούριου αυτοκινήτου.
Το κίνητρο της απόσυρσης προσφέρει απαλλαγή 50% έως 100%από το τέλος ταξινόμησης του καινούριου αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει, ότι το τελικό όφελος εξαρτάται από τα χαρακτηριστικά του νέου αυτοκινήτου.
Μοντέλο 1600 κυβικών πετρελαιοκίνητο που κανονικά κοστίζει21.400 ευρώ, με την απόσυρση, η τιμή του πέφτει στα 20.440 ευρώ, ενώ Ι.Χ. με τιμή λιανικής 11470 ευρώ, πέφτει με την απόσυρση ακόμη και στα 10753 ευρώ.
Κατά τη διάρκεια του 2014, η απόσυρση συνέβαλε στο να πουληθούν περισσότερα από 90.000 αυτοκίνητα.

Πώς θα λειτουργεί η ρύθμιση για τα «τέλη ΙΧ με τον μήνα»

Εντός της εβδομάδας η τροπολογία που θα παρατείνει το μέτρο και για το 2015. Φουντώνει το κύμα κατάθεσης πινακίδων ενώ απομένουν έξι εργάσιμες μέρες.
pws-tha-leitourgei-i-ruthmisi-gia-ta-teli-ix-me-ton-mina
Την τροπολογία που θα επιτρέψει στους οδηγούς να πληρώσουν και το 2015 μέρος και όχι το σύνολο των τελών κυκλοφορίας αναμένεται να καταθέσει το υπουργείο Οικονομικών εντός της εβδομάδας.
Η τροπολογία θα ευνοήσει κυρίως τους οδηγούς Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού -οι οποίοι εκτός από υψηλά τέλη πληρώνουν και φόρο πολυτελούς διαβίωσης- καθώς θα τους επιτρέψει να «ακινητοποιήσουν» τώρα τα οχήματά τους και να ξαναπάρουν πίσω τις πινακίδες, κατά τη διάρκεια του 2015, πληρώνοντας όχι το σύνολο των τελών αλλά μόνο το ποσό που αντιστοιχεί στο υπόλοιπο της χρονιάς.

Κατατέθηκαν 75.000 πινακίδες 

Οι οδηγοί που θα θελήσουν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες των οχημάτων τους στην εφορία μέχρι το τέλος του χρόνου. Αν παρέλθει η προθεσμία της 31ης Δεκεμβρίου, τότε θα τους βεβαιωθεί το πρόστιμο –το διπλό ποσό των τελών κυκλοφορίας- είτε καταθέσουν στη συνέχεια τις πινακίδες είτε όχι.
Αυτό το έχουν ήδη συνειδητοποιήσει χιλιάδες οδηγοί και σπεύδουν στις εφορίες. Από τις αρχές του Νοεμβρίου μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, είχαν κατατεθεί περισσότερες από 75.000 πινακίδες ενώ στις έξι εργάσιμες που απομένουν μέχρι το τέλος του έτους, το «κύμα» θα φουντώσει. Πάντως, δεν αναμένεται να επαναληφθούν ούτε οι περσινές ούτε οι προπέρσινες επιδόσεις. Το 2013, κατατέθηκαν 220 χιλιάδες πινακίδες και το 2012 περίπου 260.000. Συνολικά, τα «ακινητοποιημένα» οχήματα αυτή τη στιγμή εκτιμώνται σε περίπου 1,3 εκατομμύρια.
Πώς θα λειτουργήσει το σύστημα των τελών κυκλοφορίας με τον μήνα; Αν κάποιος θέσει ένα δίλιτρο όχημα σε ακινησία μέχρι το τέλος του χρόνου –υπολείπονται έξι εργάσιμες- και αποφασίσει να το κινήσει τον Aύγουστο του 2015, τότε θα πρέπει να προκαταβάλει 275 ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, ποσό που αποτελεί τα 5/12 των ετήσιων Tελών Kυκλοφορίας.
Aν τώρα καταθέσει και πάλι τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος τον Σεπτέμβριο δεν πρόκειται να εισπράξει πίσω τα υπόλοιπα 220 ευρώ που αναλογούν στους υπόλοιπους 4 μήνες που δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει το I.X. του, με αποτέλεσμα να έχει χάσει 220 ευρώ. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και τα τεκμήρια τα οποία απ’ ότι φαίνεται θα παραμείνουν σε ισχύ και για όλο το 2015, Τα τεκμήρια υπολογίζονται με βάση τους μήνες που πραγματικά βρίσκεται σε κυκλοφορία ένα όχημα. Δηλαδή ο κάτοχος που θα προβεί σε άρση ακινησία του δίλιτρου I.X. του για έναν μόλις μήνα θα καταβάλει μόλις 36,6 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, ενώ το τεκμήριο που πρέπει να καλύψει ανέρχεται σε μόλις 733,3 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: