Σάββατο 24 Μαρτίου 2012

Επιστροφές ΦΠΑ 3 δισ χωρίς... μεσάζοντες Σχέδιο δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών «ξεπαγώνοντας» επιστροφές ΦΠΑ 3 δισ. προς τις επιχειρήσεις, δίνοντας βαθιά «ανάσα» ρευστότητας στην αγορά.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφές ΦΠΑ 3 δισ χωρίς... μεσάζοντες
Επιστροφές ΦΠΑ 3 δισ χωρίς... μεσάζοντες
Επιστροφές ΦΠΑ 3 δισ χωρίς... μεσάζοντες
Σχέδιο δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών «ξεπαγώνοντας» επιστροφές ΦΠΑ 3 δισ. προς τις επιχειρήσεις, δίνοντας βαθιά «ανάσα» ρευστότητας στην αγορά.
23/3/2012
Της Μαρίας Βουργάνα
Επιστροφές ΦΠΑ χωρίς... μίζες. Αυτό είναι το σχέδιο που δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών «ξεπαγώνοντας» επιστροφές ΦΠΑ περίπου 3 δισ. ευρώ προς τις επιχειρήσεις, δίνοντας βαθιά «ανάσα» ρευστότητας στην αγορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι το τέλος του μήνα αναμένεται να εκδοθεί η υπουργική απόφαση, η οποία ανατρέπει πλήρως το σημερινό σύστημα επιστροφών ΦΠΑ και βάζει τέλος στο «αλισβερίσι» και τις συναλλαγές «κάτω από το τραπέζι» μεταξύ επιχειρηματιών και επίορκων εφοριακών.
Άλλωστε στο υπουργείο Οικονομικών δεν αποτελεί μόνο κοινό μυστικό, αλλά καταγγέλλεται ευθέως και από ανώτερα στελέχη ότι η μίζα για να επιταχυνθούν επιστροφές ΦΠΑ ξεκινά από 10% και φθάνει μέχρι και το 20% του ποσού της επιστροφής του φόρου. Το σχέδιο που προωθεί τώρα το υπουργείο Οικονομικών προβλέπει την καθιέρωση μιας αυτοματοποιημένης και τυποποιημένης διαδικασίας για την άμεση επιστροφή του ΦΠΑ στην οποία θα εμπλέκονται ελάχιστοι υπάλληλοι, οι οποίοι όμως θα παρακολουθούνται από την κεντρική υπηρεσία. Για την άμεση επιστροφή του φόρου καθιερώνονται συγκεκριμένα κριτήρια:
Ο χρόνος υποβολής της αίτησης επιστροφών φόρων από το Δημόσιο. Η επιχείρηση ή το φυσικό πρόσωπο κατά την υποβολή αίτησης επιστροφής φόρου θα λαμβάνει έναν ειδικό αριθμό που ουσιαστικά θα τους κατατάσσει σε μια επετηρίδα ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Οι επιχειρηματίες θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν από το διαδίκτυο τις επιστροφές φόρων που κάνει η εφορία και το πότε πλησιάζει η σειρά τους. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα αριθμό προτεραιότητας, ο οποίος δεν μπορεί να παρακαμφθεί από τους εφοριακούς.
Το ποσό της επιστροφής. Επιστροφές μικρών ποσών θα εξυπηρετούνται κατά προτεραιότητα, ενώ για μεγαλύτερα ποσά θα γίνεται έλεγχος με βάση τα στοιχεία του φορολογικού Τειρεσία. Επίσης κατά προτεραιότητα θα γίνεται η επιστροφή του φόρου στις επιχειρήσεις που διαθέτουν φορολογικό πιστοποιητικό.
Το φορολογικό προφίλ του επιχειρηματία. Το σημαντικότερο κριτήριο που θέτει η νέα ρύθμιση είναι η φορολογική συμπεριφορά του επιχειρηματία. Όποιος, φορολογούμενος δεν έχει βεβαρημένο ιστορικό με φορολογικές παραβάσεις και χρέη προς την εφορία, θα ανεβαίνει στη λίστα του υπουργείου Οικονομικών για να λάβει πρώτος -ή από τους πρώτους- το ποσό, που δικαιούται. Αντίθετα, θα «παγώνουν» αυτόματα οι επιστροφές ΦΠΑ για όσους είχαν «συλληφθεί» κατά το παρελθόν με φορολογικές παραβάσεις, έκδοση πλαστών και εικονικών τιμολογίων ή χρωστούν στο Δημόσιο. Στις επιχειρήσεις αυτές θα γίνεται έλεγχος προκειμένου να διαπιστωθεί αν το αίτημα για επιστροφή ΦΠΑ ή άλλων φόρων ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, οι επιστροφές φόρων σχεδιάζεται να πραγματοποιούνται σε συνάρτηση με την αύξηση των εσόδων. Κάθε μήνα οι επιστροφές θα ανέρχονται σε συγκεκριμένο ποσοστό, ανάλογα με την εξέλιξη των δημοσίων εισπράξεων. Εφόσον οι εισπράξεις από ΦΠΑ είναι αυξημένες, αυτόματα θα αυξάνονται και οι επιστροφές ΦΠΑ.
Παράλληλα, θα προχωρά και ο αυτεπάγγελτος συμψηφισμός των χρεών του οφειλέτη με επιστροφές φόρων. Η εφορία θα προβαίνει στον αυτόματο συμψηφισμό, χωρίς να απαιτείται αίτηση από τον υπόχρεο.
Τόνωση σε χιλιάδες επιχειρήσεις
Το νέο σύστημα επιστροφών ΦΠΑ αναμένεται να τονώσει χιλιάδες εταιρείες, κυρίως εξαγωγικές, κατασκευαστικές, ξενοδοχειακές μονάδες, αλλά και εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών. Οι επιχειρήσεις βρίσκονται σήμερα στα όρια οικονομικής ασφυξίας και η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο.
Από τη μία τα μεγάλα ποσά ΦΠΑ που τους οφείλει το κράτος για μεγάλο χρονικό διάστημα, που σε ορισμένες περιπτώσεις υπερβαίνει και τα δύο χρόνια, και από την άλλη οι δυσκολίες άντλησης χρηματοδότησης από τις τράπεζες, η ύφεση και η πτώση της κατανάλωσης έχουν «στεγνώσει» τις επιχειρήσεις από ρευστό. Χιλιάδες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία τους και πολλές από αυτές οδηγούνται στο κλείσιμο, αφού δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις αυξημένες υποχρεώσεις τους.
Ελεγχοι
Οι εφοριακοί και τελωνειακοί υπάλληλοι που θα δίνουν «πράσινο φως» για επιστροφές ΦΠΑ και άλλων φόρων σε ιδιώτες θα βρίσκονται υπό στενή παρακολούθηση και θα ελέγχονται για κάθε ενέργειά τους.
Ταυτόχρονα για να αποφευχθούν φαινόμενα παράνομων επιστροφών ΦΠΑ, το ΣΔΟΕ προγραμματίζει δειγματοληπτικούς ελέγχους μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος Elenxis και την εφαρμογή κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου. Στο στόχαστρο των φορο-ελεγκτών για παράνομες επιστροφές ΦΠΑ βρίσκονται:
  • Αγροτικοί συνεταιρισμοί.
  • Εξαγωγικές επιχειρήσεις.
  • Ξενοδοχειακές, βιομηχανικές κ.λπ. επιχειρήσεις που ζητούν μεγάλες επιστροφές επικαλούμενες παραγωγικές επενδύσεις.
  • Επιχειρήσεις που συναλλάσσονται με ναυτιλιακές ή offshore εταιρείες, οι οποίες απαλλάσσονται από ΦΠΑ.
  • Εταιρείες εμπορίας και διακίνησης πετρελαιοειδών για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης και το ΦΠΑ στα καύσιμα.
  • Ειδικός τραπεζικός λογαριασμός ΦΠΑ.
Στο υπουργείο Οικονομικών προωθούν και την καθιέρωση του ειδικού τραπεζικού λογαριασμού ΦΠΑ για κάθε επιχειρηματία και ελεύθερο επαγγελματία, ώστε να εξοφλείται ο ΦΠΑ στην ώρα του. Το σχέδιο προβλέπει πως όλοι οι επιτηδευματίες (φυσικά και νομικά πρόσωπα) θα υποχρεωθούν να τηρούν ειδικό τραπεζικό λογαριασμό ΦΠΑ και όλες οι συναλλαγές ιδιωτών με επιχειρήσεις, εφόσον υπερβαίνουν το ποσό των 1.500 ευρώ, θα πρέπει να εξοφλούνται μέσω τραπεζών.
Η τράπεζα θα διαχωρίζει το ποσό του ΦΠΑ και θα αποδίδει στον πελάτη της μόνο το καθαρό ποσό της συναλλαγής, καταθέτοντας το ΦΠΑ στον ειδικό λογαριασμό ΦΠΑ. Ο επιτηδευματίας με την υποβολή της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ θα καταβάλλει στον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό ΦΠΑ το ποσό του φόρου που θα πρέπει να αποδώσει στο Δημόσιο για τις συναλλαγές που πραγματοποίησε τον προηγούμενο μήνα ή το προηγούμενο τρίμηνο.

Αλλάζει ο τρόπος υποβολής της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης. Παρατείνεται η προθεσμία για τη ρύθμιση οφειλών

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αλλάζει ο τρόπος υποβολής της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης. Παρατείνεται η προθεσμία για τη ρύθμιση οφειλών
Αλλάζει ο τρόπος υποβολής της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης. Παρατείνεται η προθεσμία για τη ρύθμιση οφειλών
24/3/2012
Αλλάζει από την 1η Ιουλίου ο τρόπος υποβολής της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ), σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας ενώ καθίσταται υποχρεωτική η καταβολή των αποδοχών, των ασφαλιστικών εισφορών και του φόρου μισθωτών υπηρεσιών μέσω των πιστωτικών ιδρυμάτων. Ακόμη, παρατείνεται μέχρι τέλος Απριλίου η προθεσμία για ρύθμιση οφειλών και υπαγωγή επιχειρήσεων που έχουν ενταχθεί στο προπτωχευτικό καθεστώς.

Από 1η Ιουλίου 2012 και μετά, η Αναλυτική Περιοδική Δήλωση που υποβάλλεται από τους εργοδότες που απασχολούν προσωπικό που υπάγεται στην ασφάλιση του ΙΚΑ ή στην ασφάλιση των φορέων ή κλάδων και λογαριασμών των Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής, τις εισφορές των οποίων εισπράττει ή συνεισπράττει το ΙΚΑ υποβάλλεται μέσω διαδικτύου από την 1η ημέρα του μήνα που έπεται του ημερολογιακού μήνα απασχόλησης ως ακολούθως:

α) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 1, την 21η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

β) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 2, την 19η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

γ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 3, την 17η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

δ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 4, την 15η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

ε) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 5, την 13η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

στ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 6, την 11η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

ζ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 7, την 9η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

η) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 8, την 7η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

θ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 9, την 5η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

ι) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 10, 20, 30, 40, 50, την 3η πριν από το τέλος του μήνα ημέρα.

ια) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 60, 70, 80, 90 και 00, την προτελευταία ημέρα από το τέλος του μήνα.

ιβ) Για το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμίδας την τελευταία ημέρα του μήνα που έπεται την ημέρα απασχόλησης, ανεξαρτήτως του αριθμού μητρώου.

Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρησης στο δικτυακό τόπο (web-site) του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ.

Από την 1η Ιουλίου 2012, οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις που υποβάλλονται από τους εργοδότες, οι οποίοι απασχολούν προσωπικό που υπάγεται στην ασφάλιση του Ι.Κ.Α εντάσσονται και τα στοιχεία απόδοσης φόρου από μισθούς που υποβάλλονται από τις επιχειρήσεις, οι οποίες είναι υπόχρεες για την παρακράτηση και απόδοση φόρου από μισθωτές υπηρεσίες.

Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της αναθεωρημένης Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης που θα συμπεριλαμβάνει την προσωρινή δήλωση απόδοσης φόρου από αμοιβές που θεωρούνται εισόδημα από μισθούς.

Η προθεσμία υποβολής της μηνιαίας Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης για όλους τους εργοδότες οικοδομικών και τεχνικών έργων αρχίζει από την 1η ημέρα του μήνα που έπεται του ημερολογιακού μήνα απασχόλησης και λήγει την τελευταία ημέρα του ίδιου μήνα, ανεξαρτήτως του αριθμού μητρώου τους.

Εντός του επομένου του μήνα υποβολής των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων διενεργείται μηχανογραφικός έλεγχος σύγκρισης δηλωθεισών και καταβληθεισών εισφορών για κάθε προηγούμενη μισθολογική περίοδο. Ο έλεγχος Δηλωθέντων - Καταβληθέντων καθιερώνεται υποχρεωτικά ως τυπική ελεγκτική διαδικασία και ολοκληρώνεται εντός του μεθεπομένου αυτού της απασχόλησης μήνα.

Εάν από τη διενέργεια του ελέγχου αυτού, προκύψει ότι δεν έχουν καταβληθεί στο σύνολό τους οι εισφορές που δηλώθηκαν στην Α.Π.Δ. τότε παράγεται - συντάσσεται Πράξη Επιβολής Εισφορών σε βάρος του υπόχρεου εργοδότη.

Στις περιπτώσεις που από τον έλεγχο των Δηλωθεισών και Καταβληθεισών Εισφορών προκύψει ότι δεν έχουν καταβληθεί οι συνολικές εισφορές που δηλώθηκαν με την Α.Π.Δ. εκάστης μισθολογικής περιόδου τότε η ασφαλιστική ιστορία των απασχολούμενων της υποβληθείσης Α.Π.Δ. ενημερώνεται μόνο μετά την παραγωγή - σύνταξη σε βάρος του υπόχρεου εργοδότη Πράξεως Επιβολής Εισφορών και την επίδοση σ'αυτόν.

Ως μισθολογική περίοδος νοείται ο μήνας που έλαβε χώρα η απασχόληση των απασχολουμένων.

Εντός 10 εργασίμων ημερών από την ολοκλήρωση του Ελέγχου Δηλωθεισών - Καταβληθεισών Εισφορών των προηγούμενων άρθρων και εφόσον προκύπτει χρεωστικό υπόλοιπο ενημερώνονται άμεσα οι υπόχρεοι εργοδότες να προσέλθουν για διακανονισμό των οφειλών που έχουν προκύψει.

Ο διακανονισμός διενεργείται μία φορά ανά διετία από το αρμόδιο Υποκατάστημα ως εξής:

- Εξόφληση της διαφοράς υποβληθεισών - καταβληθεισών εισφορών σε διάστημα 3 μηνών από την επίδοση της Π.Ε.Ε. χωρίς επιβάρυνση του κεφαλαίου με πρόσθετα τέλη καθυστέρησης.

- Ως χρόνος υπολογισμού των εισφορών ορίζεται ο ημερολογιακός μήνας εντός του οποίου παρασχέθηκε η εργασία ή η υπηρεσία. Δεν μεταβάλλει τον παραπάνω χρόνο η καθυστέρηση, από οποιαδήποτε αιτία, της πληρωμής του μισθού πέραν του μηνός, όπως επίσης δεν μεταβάλλει αυτόν η καταβολή των πάσης φύσεως αποδοχών σε μακρότερα ή βραχύτερα χρονικά διαστήματα.

- Ο υπόχρεος οφείλει να καταβάλλει τις εισφορές στο ΙΚΑ - ΕΤΑΜ μέχρι την πέμπτη (5η) για τις Δημόσιες Υπηρεσίες εργάσιμη ημέρα του επομένου μήνα από τον παραπάνω οριζόμενο χρόνο.

Η προθεσμία αυτή δεν ισχύει για το Δημόσιο τα Ν.Π.Δ.Δ. και τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμίδας καθώς και για την εταιρεία με την επωνυμία Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε.

Η προθεσμία καταβολής των εισφορών επί των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα από όλους τους υπόχρεους λήγει την τελευταία εργάσιμη του Ιανουαρίου και Μαΐου αντίστοιχα.

Ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του ΙΚΑ οι οποίες δεν καταβάλλονται εμπροθέσμως επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος από την επόμενη ημέρα εκείνης κατά την οποία έληξε η κατά νόμο προθεσμία καταβολής τους.

Το ποσοστό του προσθέτου τέλους ορίζεται σε 3% για το διάστημα καθυστέρησης που αντιστοιχεί στην επομένη της προθεσμίας λήξης της προθεσμίας καταβολής και μέχρι το ημερολογιακό τέλος του μήνα αυτού και σε 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 100% συνολικά


ΑΠΕ-ΜΠΕ

ο ΙΚΑ κόβει τις παροχές αν δεν πληρώνονται οι εισφορές «Αλλάζουν όλα» στον τρόπο βεβαίωσης και πληρωμής των εισφορών για τους εργοδότες αλλά και των παροχών (επιδόματα, «καλύψεις» υγείας και συντάξεις). Ελεγκτές της εισφοροδιαφυγής αισιοδοξεί να κάνει τους εργαζομένους το ΙΚΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το ΙΚΑ κόβει τις παροχές αν δεν πληρώνονται οι εισφορές
«Αλλάζουν όλα» στον τρόπο βεβαίωσης και πληρωμής των εισφορών για τους εργοδότες αλλά και των παροχών (επιδόματα, «καλύψεις» υγείας και συντάξεις). Ελεγκτές της εισφοροδιαφυγής αισιοδοξεί να κάνει τους εργαζομένους το ΙΚΑ
23/3/2012
Του Γιώργου Γάτου
Τέλος βάζει το ΙΚΑ στις παροχές «επί πιστώσει» στους εργαζόμενους - ασφαλισμένους ( δηλ. σε «καλύψεις» για επιδόματα, ασθένεια ακόμη και για σύνταξη) αν οι εργοδότες τους δεν πληρώνουν τις εισφορές ή δεν ρυθμίζουν τις οφειλές από τις απλήρωτες εισφορές. Το μέτρο περιλαμβάνεται σε «πακέτο» 5 μεγάλων αλλαγών στη βεβαίωση και στην είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών που ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γ. Κουτρουμάνης και ο διοικητής του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ Ρ. Σπυρόπουλος προωθούν άμεσα για ψήφιση στη Βουλή.
Οι αλλαγές, που χθες συζητήθηκαν στο Υπουργικό Συμβούλιο, επιδιώκεται να λειτουργήσουν ως «αντίβαρο» στην προβλεπόμενη μείωση των εισφορών (κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες των ασφαλίστρων, με βάση το νέο Μνημόνιο) και, ταυτόχρονα, ως «ανάχωμα» στο «κίνημα» των κακοπληρωτών που έχουν βάλει «φέσι» 11 δισ. ευρώ στο ΙΚΑ και στα άλλα Ταμεία.
Τι αλλάζει
1. Η ασφάλιση θα πιστώνεται είτε με την καταβολή των εισφορών είτε με την πιστοποίησή τους μέσω Πράξης Οφειλής. Με αυτόν τον τόπο τερματίζεται το φαινόμενο να παρέχει το ΙΚΑ ασφάλιση «επί πιστώσει». Για επιχειρήσεις που οι καταβληθείσες εισφορές υπολείπονται των υποβληθεισών, θα εκδίδονται πράξεις οφειλής και τότε θα πιστοποιείται η ασφάλιση για το σύνολο των εργαζομένων.
Για τις επιχειρήσεις για τις οποίες έχουν εκδοθεί Πράξεις, αν δεν μεριμνήσουν για την εξόφληση των οφειλών τους ή δεν ρυθμίσουν τις οφειλές, δεν θα μπορούν να υποβάλουν μηχανογραφικά την ΑΠΔ. Οι επιχειρήσεις αυτές θα καλούνται να υποβάλουν την ΑΠΔ με μαγνητικό μέσο και με αυτοπρόσωπη παρουσία στο υποκατάστημα του ΙΚΑ. Με αυτό τον τρόπο, για να μπορεί μια επιχείρηση να απασχολεί προσωπικό, δηλαδή για να μπορεί να υφίσταται, και για να έχουν οι εργαζόμενοί της «καλύψεις» είτε πρέπει να έχει πληρώσει τις εισφορές είτε να έχει υπαχθεί σε ρύθμιση την οποία και να τηρεί.
2. Μειώνονται τα πακέτα ασφάλισης από 1.023 που είναι σήμερα στα 70 με στόχο να μειωθούν, στη συνέχεια, σε 3 (απλά, βαρέα, οικοδομικοτεχνικά). Η μείωση αυτή καθιστά απόλυτα εφικτό το μηχανογραφικό έλεγχο της ΑΠΔ και κυρίως απόλυτα εφικτό το μηχανογραφικό έλεγχο των εισφορών που δηλώνονται σε σχέση με το ποσό που καταβάλλεται.
3. Καθιερώνεται η υποβολή μηνιαίας ΑΠΔ για τη διασφάλιση του ελέγχου των πληρωμών και την αποτροπή της διεύρυνσης των καθυστερούμενων - απλήρωτων οφειλών.
4. Προβλέπεται η ταυτόχρονη καταβολή εισφορών και αποδοχών από την 1η Απριλίου (η κυβέρνηση θα αποφασίσει αν θα μετατραπεί η ημερομηνία από την 1η Μαΐου) με bonus τη μείωση κατά 5% των εισφορών για τους συνεπείς στις πληρωμές με τη μορφή rebate (απολογιστικά ανά εξάμηνο). Επιπλέον γίνεται υποχρεωτική η δήλωση επί της ΑΠΔ του ΦΜΥ προκειμένου να επιβεβαιώνεται ότι οι επιχειρήσεις δηλώνουν ως ασφαλιστικές αποδοχές τις πραγματικές και όχι άλλες αποδοχές για το ΦΜΥ και άλλες στο ΙΚΑ.
5. Δίνεται η δυνατότητα να προσφεύγει η επιχείρηση σε διαδικασία «φιλικού διακανονισμού» των μηνιαίων εισφορών της σε περίπτωση έκτακτου προβλήματος. Για το λόγο αυτό εφαρμόζεται για πρώτη φορά ο «φιλικός διακανονισμός» των εισφορών με πρωτοβουλία του εργοδότη σε 3 άτοκες δόσεις και 9 έντοκες. Το δικαίωμα αυτό μπορεί να ασκείται μία φορά εντός 24 μηνών.
Χρόνος ενημέρωσης Ασφαλιστικής Ιστορίας Απασχολουμένων στις περιπτώσεις μη καταβολής του συνόλου των Δηλωθεισών Ασφαλιστικών Εισφορών. «Στις περιπτώσεις που από τον έλεγχο των Δηλωθεισών και Καταβληθεισών Εισφορών του προηγούμενου άρθρου προκύψει ότι δεν έχουν καταβληθεί οι συνολικές εισφορές που δηλώθηκαν με την ΑΠΔ εκάστης μισθολογικής περιόδου, τότε η ασφαλιστική ιστορία των απασχολούμενων της υποβληθείσης ΑΠΔ ενημερώνεται μόνο μετά την παραγωγή - σύνταξη σε βάρος του υπόχρεου εργοδότη Πράξεως Επιβολής Εισφορών και την επίδοση σ' αυτόν. Ως μισθολογική περίοδος νοείται ο μήνας που έλαβε χώρα η απασχόληση των απασχολουμένων».
Διαχείριση Χρεωστικού Υπολοίπου Εισφορών που προκύπτει από τον Έλεγχο Δηλωθεισών - Καταβληθεισών Εισφορών. «Εντός 10 εργασίμων ημερών από την ολοκλήρωση του Ελέγχου Δηλωθεισών - Καταβληθεισών Εισφορών των προηγούμενων άρθρων και εφόσον προκύπτει χρεωστικό υπόλοιπο ενημερώνονται άμεσα οι υπόχρεοι εργοδότες να προσέλθουν για διακανονισμό των οφειλών που έχουν προκύψει. Ο διακανονισμός διενεργείται από το αρμόδιο Υποκατάστημα με τους εξής όρους:
α) Εξόφληση της διαφοράς υποβληθεισών - καταβληθεισών εισφορών σε διάστημα 6 μηνών από την επίδοση της ΠΕΕ χωρίς επιβάρυνση του κεφαλαίου με πρόσθετα τέλη καθυστέρησης.
β) Στην περίπτωση εξόφλησης της προαναφερόμενης διαφοράς πέραν του εξαμήνου από την επίδοση της ΠΕΕ, η κύρια οφειλή επιβαρύνεται με 0,5% για τους επόμενους 6 ημερολογιακούς μήνες, 1% για τους επόμενους 6 μήνες και εν συνεχεία με 0,5% για κάθε ημερολογιακό εξάμηνο και μέχρι 36 συνολικά μήνες.
Κατά τη διάρκεια του διακανονισμού και εφόσον τηρούνται οι όροι αυτού και δεν υπάρχει άλλη βεβαιωμένη οφειλή σε βάρος του εργοδότη, τότε αυτός καθίσταται ενήμερος και δεν λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης εις βάρος του. Εργοδότες σε βάρος των οποίων προέκυψε χρεωστικό υπόλοιπο από τον έλεγχο Δηλωθεισών - Καταβληθεισών εισφορών δεν δύναται να υποβάλουν για τις επόμενες μισθολογικές περιόδους ΑΠΔ μέσω διαδικτύου, εάν δεν προβούν στον ανωτέρω διακανονισμό των οφειλών τους. Σε βάρος των εργοδοτών αυτών λαμβάνονται όλα τα προβλεπόμενα μέτρα για την είσπραξη των οφειλών και εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 3846/2010 (ΦΕΚ 66/Α΄)».
Τι προβλέπουν
Οι νέες ρυθμίσεις
Χρόνος υποβολής Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων Κοινών Επιχειρήσεων. «Η Αναλυτική Περιοδική Δήλωση που υποβάλλεται από τους εργοδότες που απασχολούν προσωπικό που υπάγεται στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή στην ασφάλιση των φορέων ή κλάδων και λογαριασμών των Οργανισμών Κοινωνικής Πολιτικής, τις εισφορές των οποίων εισπράττει ή συνεισπράττει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και προβλέπεται από την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του νόμου 2972/2001 (291Α΄) υποβάλλεται μέσω διαδικτύου από την 1η ημέρα του μήνα που έπεται του ημερολογιακού μήνα απασχόλησης ως ακολούθως:
α) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 1 την 21η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
β) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 2 την 19η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
γ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 3 την 17η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
δ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 4 την 15η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
ε) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 5 την 13η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
στ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 6 την 11η πριν από το τέλος του μήνα.
ζ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 7 την 9η πριν από το τέλος του μήνα.
η) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 8 την 7η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
θ) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 9 την 5η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
ι) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 10, 20, 30, 40, 50 την 3η ημέρα πριν από το τέλος του μήνα.
ια) Για τους εργοδότες που ο αριθμός μητρώου τους λήγει σε 60, 70, 80, 90 και 00 την προτελευταία ημέρα από το τέλος του μήνα.
ιβ) Για το Δημόσιο, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ α' και β' βαθμίδας την τελευταία ημέρα του μήνα που έπεται την ημέρα απασχόλησης, ανεξαρτήτως του αριθμού μητρώου.
Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχίας καταχώρησης στο δικτυακό τόπο (web-site) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν για μισθολογικές περιόδους από 1-7-2012 και εφεξής».

Οι προθεσμίες καταβολής των εισφορών στο ΙΚΑ
«Ως χρόνος υπολογισμού των εισφορών ορίζεται ο ημερολογιακός μήνας εντός του οποίου παρασχέθηκε η εργασία ή η υπηρεσία. Δεν μεταβάλλει τον παραπάνω χρόνο η καθυστέρηση, από οποιαδήποτε αιτία, της πληρωμής του μισθού πέραν του μηνός, όπως επίσης δεν μεταβάλλει αυτόν η καταβολή των πάσης φύσεως αποδοχών σε μακρότερα ή βραχύτερα χρονικά διαστήματα.
Ο υπόχρεος οφείλει να καταβάλλει τις εισφορές στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ μέχρι την 5η για τις δημόσιες υπηρεσίες εργάσιμη ημέρα του επομένου μήνα από τον παραπάνω οριζόμενο χρόνο. Η προθεσμία αυτή ισχύει και για το Δημόσιο, τα ΝΠΔΔ και τους Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμίδας, καθώς και την εταιρεία με την επωνυμία Επαγγελματική Κατάρτιση Α.Ε.
Η προθεσμία καταβολής των εισφορών επί των επιδομάτων εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα από όλους τους υπόχρεους λήγει την τελευταία εργάσιμη του Ιανουαρίου και Μαρτίου αντίστοιχα».
Πρόσθετα Τέλη Εκπρόθεσμης Καταβολής Εισφορών
«Ασφαλιστικές εισφορές υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ οι οποίες δεν καταβάλλονται εμπροθέσμως επιβαρύνονται με πρόσθετο τέλος από την επόμενη ημέρα εκείνης κατά την οποία έληξε η κατά νόμο προθεσμία καταβολής τους.
Το ποσοστό του προσθέτου τέλους ορίζεται σε 3% για το διάστημα καθυστέρησης που αντιστοιχεί στην επομένη της προθεσμίας λήξης της προθεσμίας καταβολής και μέχρι το ημερολογιακό τέλος του μήνα αυτού και σε 1% για κάθε επόμενο μήνα και μέχρι 100% συνολικά. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής ως μήνας θεωρείται ο ημερολογιακός μήνας.
Στις διατάξεις της παραγράφου αυτής υπάγονται όλες οι οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές ανεξάρτητα από τις μισθολογικές περιόδους στις οποίες ανάγονται».
Υποβολή Δηλώσεων Οικοδομικών Εργων
«Η προθεσμία υποβολής της μηνιαίας Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης για όλους τους εργοδότες οικοδομικών και τεχνικών έργων αρχίζει από την 1η ημέρα του μήνα που έπεται του ημερολογιακού μήνα απασχόλησης και λήγει την τελευταία ημέρα του ίδιου μήνα, ανεξαρτήτως του αριθμού μητρώου τους».
Ελεγχος «Δηλωθεισών-Καταβληθεισών Εισφορών»
«Εντός του επομένου του μήνα υποβολής των Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων διενεργείται μηχανογραφικός έλεγχος σύγκρισης δηλωθεισών και καταβληθεισών εισφορών για κάθε προηγούμενη μισθολογική περίοδο. Ο έλεγχος Δηλωθέντων - Καταβληθέντων καθιερώνεται υποχρεωτικά ως τυπική ελεγκτική διαδικασία και ολοκληρώνεται εντός του μεθεπομένου αυτού της απασχόλησης μήνα. Εάν από τη διενέργεια του ελέγχου αυτού, προκύψει ότι δεν έχουν καταβληθεί στο σύνολό τους οι εισφορές που δηλώθηκαν στην ΑΠΔ τότε παράγεται - συντάσσεται Πράξη Επιβολής Εισφορών σε βάρος του υπόχρεου εργοδότη σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 11 του άρθρου 26 του ΑΝ 1846/51 όπως ισχύουν μετά την αντικατάστασή τους με το άρθρο 60 παρ. 2 του Ν. 2677/99 (1Α')».


Πάρτι διαφθοράς με τις δαπάνες του κράτους 24/3/2012

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάρτι διαφθοράς με τις δαπάνες του κράτους
Πάρτι διαφθοράς με τις δαπάνες του κράτους
24/3/2012
Πάρτι παράνομων δαπανών από τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτους για το 2009 καταγράφει η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι οποίες εμφανίζονται δεκαπλάσιες από τις αντίστοιχες του 2008.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το πόρισμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον έλεγχο των εσόδων - εξόδων του κράτους για την εκλογική χρονιά του 2009, οι μη νόμιμες δαπάνες από τα υπουργεία και τα ΝΠΔΔ ανήλθαν στα 618 εκατ. ευρώ, όταν τα αντίστοιχα ποσά το 2008 αφορούσαν έξοδα 66 εκατ. ευρώ.
Συνολικά δεκαπλασιάστηκαν τα παράνομα ποσά το 2009 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το 2008 καταγράφηκαν συνολικές μη νόμιμες δαπάνες ύψους 106,4 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 40 εκατ. ευρώ σε ΟΤΑ και 60 εκατ. ευρώ σε ΝΠΔΔ.
Το 2009 το αντίστοιχο ποσό ανήλθε σε 657,7 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 505,5 από τις υπηρεσίες του κεντρικού κράτους, 113 εκατ. ευρώ από τα ΝΠΔΔ -σχεδόν διπλάσια από το 2008- ενώ οι ΟΤΑ παρέμειναν «σταθεροί» στα 38 εκατ. ευρώ.
Πολλές από τις μη νόμιμες δαπάνες -όπως αναφέρει η έκθεση- αφορούν μισθούς, επιδόματα και πρόσθετες αμοιβές που επιδιώχτηκε να αποδοθούν παράτυπα σε υπαλλήλους.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο σημειώνει ότι το πραγματικό ύψος των παράνομων δαπανών ξεπερνά το ποσό των 657 εκατ. ευρώ, αφού σύμφωνα με την τακτική που ακολούθησε η κυβέρνηση της ΝΔ μεταφέρθηκαν αρκετές υποχρεώσεις στον προϋπολογισμό του επόμενου έτους.
Προμήθειες υλικών
Μέρος των ελέγχων για ποσά εκατομμυρίων ευρώ αφορούν προμήθειες υλικών και υλοποίηση συμβάσεων. Στις τελευταίες καταγράφηκαν κατατμήσεις ποσών για διαγωνισμούς ομοειδών αντικειμένων ή σε άλλες περιπτώσεις απευθείας αναθέσεις για ποσά άνω των 45.000 ευρώ όπου ο νόμος προβλέπει τη διενέργεια τακτικού διαγωνισμού.
Τιμολόγια εκατομμυρίων ευρώ για προμήθειες υλικών νοσοκομείων και υγειονομικών μονάδων του ΙΚΑ επιστράφηκαν από το Ελεγκτικό Συνέδριο ως μη νόμιμα.
Σημειώνεται ότι τον Ιούνιο του 2010 ψηφίστηκε νόμος (3867/2010), ο οποίος θεωρούσε νόμιμες τις παραπάνω δαπάνες που πραγματοποιήθηκαν μέχρι τον Ιούνιο του 2010, με απευθείας αναθέσεις σε ποσά άνω των 45.000 ευρώ, λόγω επειγουσών αναγκών ή παρατάσεων συμβάσεων με προμηθευτές.
Τι είδε ο...πάρεδρος
Οι πάρεδροι του Ελεγκτικού Συνεδρίου επέστρεψαν στα υπουργεία και στα ΝΠΔΔ αθεώρητα χιλιάδες εντάλματα πληρωμής που δεν ήταν σύννομα. Στην πρώτη θέση των ελεγχόμενων δαπανών βρίσκονται τα υπουργεία Εθνικής Αμυνας και Υγείας. Συγκεκριμένα:
  • Επεστράφησαν στο υπ. Εθνικής Αμυνας χρηματικά εντάλματα ύψους 5.804.253 ευρώ γιατί από την απόφαση που τα συνόδευε δεν προέκυπτε επείγουσα υπηρεσιακή ανάγκη αλλά αφορούσαν μελλοντικά έξοδα τα οποία δεν ήταν ούτε σαφή ούτε βέβαιο ότι θα υλοποιούνταν. Τα τιμολόγια είχαν να κάνουν, για παράδειγμα, με πληρωμές διδάκτρων εκπαίδευσης (350.000 ευρώ) ή απόρρητες δαπάνες κτλ. Να σημειωθεί ότι μετά την επιστροφή τους από το ΕΣ, οι ίδιες δαπάνες δεν υποβλήθηκαν εκ νέου για έγκριση, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει.
  • Δεν εγκρίθηκε συμπληρωματικό τιμολόγιο 575.000 ευρώ που εκδόθηκε από το υπ. Εθνικής Αμυνας για προμήθεια καυσίμων. Στο αιτιολογικό της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναφέρεται ότι δεν έγινε διαγωνισμός όπως προβλέπει ο νόμος και ότι το εν λόγω ποσό αφορούσε σύμβαση προμήθειας καυσίμων ύψους 2,4 εκατ. ευρώ, η οποία δεν είχε υποβληθεί σε έλεγχο νομιμότητας. Για τον ίδιο λόγο δεν εγκρίθηκαν εντάλματα πληρωμής 813.000 ευρώ για την καταβολή εξόδων ναυπήγησης πετρελαιοφόρου συνολικής αξίας 116 εκατ. ευρώ που δεν υπεβλήθη σε προσυμβατικό έλεγχο. Αξίζει να σημειωθεί ότι δαπάνες για έργο συνολικού κόστους άνω του 1 εκατ. ευρώ πρέπει να ελέγχονται από το ΕΣ πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.
  • Εντάλματα πληρωμής ύψους 460.000 € που αφορούσαν προμήθεια υλικών υποστήριξης μηχανών δεν εγκρίθηκαν γιατί κατοχυρώθηκαν στη μοναδική εταιρεία που συμμετείχε στον αρχικό διαγωνισμό, υπερβαίνοντας τον αρχικό προϋπολογισμό κατά 82,2%.
  • Δεν εγκρίθηκαν επίσης εντάλματα πληρωμής για προμήθειες υλικών για τα σώματα στρατού και ναυτικού καθώς και ιατρικών υλικών για τα στρατιωτικά νοσοκομεία ύψους 1,5 εκατ. ευρώ με αιτιολογία ότι δεν ήταν νόμιμη η ανάθεσή τους αφού θα έπρεπε να γίνει δημόσιος ανοιχτός διαγωνισμός.
  • Σε διάφορα νοσοκομεία της χώρας δεν εγκρίθηκαν συνολικά τιμολόγια ύψους 16.261.081 ευρώ τα οποία αφορούσαν προμήθεια νοσοκομειακών ή ιατρικών υλικών είτε γιατί δεν είχαν γίνει οι προβλεπόμενες διαδιακασίες είτε γιατί δεν είχαν πραγματοποιηθεί διαγωνισμοί ακόμα και για ελλιπή κατάθεση δικαιολογητικών.
  • Στο υπουργείο Μεταφορών δεν επετράπη η πληρωμή 230.159 ευρώ για καταχώριση κειμένου σε εκδοτικές επιχειρήσεις σχετικά με την αναγκαιότητα αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας γιατί -όπως έκρινε το Ελεγχτικό Συμβούλιο- η δαπάνη δεν ήταν σύννομη αφού δεν συνιστούσε διαφήμιση για τα αγαθά και τις υπηρεσίες που παρέχει το υπουργείο στους πολίτες, όπως αναφέρει ο νόμος για τα σχετικά διαφημιστικά μηνύματα.
  • Στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο έκαναν... λάθος και ζήτησαν να εγκριθεί ένταλμα πληρωμής 300.000 ευρώ για τεχνικό έργο στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου το οποίο όμως είχε εξοφληθεί.
  • Δεν εγκρίθηκαν δαπάνες 17.328 ευρώ για αγορά εφημερίδων στο υπουργείο Οικονομικών.
  • Επίσης δεν εγκρίθηκαν εφημερίες και αποζημιώσεις για γιατρούς του ΕΣΥ στα Γρεβενά ύψους 76.328 ευρώ, αφού αρκετοί εξ αυτών ξεπερνούσαν το ανώτατο όριο αποδοχών που αντιστοιχούσε σε αρεοπαγίτη με υπηρεσία 29 έτη (5.190 ευρώ τον μήνα).
  • «Κόπηκαν» εντάλματα 27.300 ευρώ στο ΙΚΑ Κυπαρισσίας σε αμοιβές γιατρών για εξετάσεις ασφαλισμένων γιατί αφορούσαν παρελθόντα έτη και δεν είχαν υποβληθεί εντός ενός μηνός.
Δημοσιονομικός εκτροχιασμός
Αύξηση του δανεισμού και των εξόδων του κράτους
Αύξηση του δανεισμού του ελληνικού κράτους για το 2009 κατά 51,1% σε σχέση με το 2008 και μειωμένα έσοδα κατά 47,4% , επισημαίνει το Ελεγκτικό Συνέδριο στις γενικές παρατηρήσεις για τις δαπάνες του κράτους και των ΟΤΑ.
Ενδεικτικό στοιχείο του δημοσιονομικού εκτροχιασμού που προμήνυε τα δεινά που επακολούθησαν με την εμφά- νιση της οικονομικής κρίσης είναι η γεωμετρική αύξηση του δανεισμού της χώρας.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου είχαν προϋπολογιστεί δάνεια για το 2009 ύψους 64,5 δισ. ευρώ. Τελικά τα δάνεια της χώρας έφτασαν το 2009 στο αστρονομικό ποσό των 105,5 δισ. ευρώ.
Ο δανεισμός στον οποίο προχώρησε η κυβέρνηση της ΝΔ κατά τη διάρκεια εκλογικού έτους, αυξήθηκε σε σχέση με το 2008 κατά 35,5 δισ. ευρώ. Στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επιση- μαίνεται ότι η αύξηση του δανεισμού του κράτους για την κάλυψη των πάσης φύσεως αναγκών «καταδει- κνύει την επιτακτική ανάγκη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εισπρακτικών μηχανισμών, με έμφαση στις ΔΟΥ που εμφανίζουν τα μικρότερα ποσοστά εισπρά- ξεων έναντι των βεβαιω- θέντων εσόδων».
Λίγους μήνες αργότερα, το ΔΝΤ, η τρόικα και η Ομάδα Δράσης της ΕΕ έκαναν τις ίδιες επισημάνσεις για την ελληνική οικονομία στα κείμενά τους.Αντίστοιχα τα έξοδα που είχαν προϋπολογιστεί για το 2009 ήταν 99,3 δισ. ευρώ και εκτοξεύτηκαν στα 146,5 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 47,7%.
Η αύξηση των δημοσίων δαπανών κατά 50 δισ. ευρώ περίπου σε μία χρονιά, επιδείνωσε το πρόβλημα της «μαύρης τρύπας» στα οικονομικά της χώρας σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο.
Η έκθεση σημειώνει ότι τα φορολογικά έσοδα αποτέλεσαν το 28,7% των συνολι- κών εσόδων του κράτους, παρουσιάζοντας μείωση έναντι του 2008 κατά 2,6 δισ. ευρώ (-5,59%). Τέλος υπογραμμίζεται ότι υπήρξε υστέρηση όσον αφορά τα προβλεπόμενα φορολογικά έσοδα που υπολογίστηκαν στον προϋπολογισμό του 2009 κατά 12,8 δισ. ευρώ.
Στα επιδόματα - μαϊμού
Η «ασθματική» Λιβαδειά διεκδικεί την πρωτιά από την «τυφλή» Ζάκυνθο
Η Λιβαδειά φαίνεται πως... ζήλεψε τη «δόξα» της Ζακύνθου, της περιοχής με τους περισσότερους τυφλούς-μαϊμού και με τα «κατορθώματα» επιτροπών και άλλων αρμοδίων για τα προνοιακά επιδόματα, και παίρνει κεφάλι σε πανελλαδικό επίπεδο, ως η πόλη με τους περισσότερους ασθματικούς...
Σε σύνολο 2.972 ατόμων που παίρνουν επίδομα, από δέκα διαφορετικές κατηγορίες, βρέθηκαν οι μισοί σχεδόν, δηλαδή 1.891, βαριά ανάπηροι(!) και πολλοί απ' αυτούς με άσθμα!
Αγνωστο παραμένει, μέχρι στιγμής, πόσοι είναι οι πραγματικοί ανάπηροι και πόσοι οι επιτήδειοι.
Η Λιβαδειά, ήδη, έχει εξασφαλίσει και ένα, ενδεχομένως... παγκόσμιο ρεκόρ! Ο έλεγχος εντόπισε πολύτεκνη οικογένεια, όπου οι γονείς αλλά και τα 6 παιδιά τους εισπράττουν όλοι επιδόματα-μαϊμού, βαριά αναπήρου ως ασθματικοί, αλλά το απίστευτο, που κάνει την περίπτωσή τους μοναδική, είναι ότι το ίδιο επίδομα εισπράττει και ολόκληρη η οικογένεια του... συμπέθερου!
Ο ένας γιος παντρεύτηκε πρόσφατα και βρέθηκαν τόσο η νύφη όσο και οι γονείς της, αλλά και τα αδέλφια της, επίσης να εισπράττουν όλοι το επίδομα βαριά ανάπηρου!
Αυτό σημαίνει ότι πέρασαν όλοι απο τις υγειονομικές επιτροπές που τους βρήκε κατόπιν εξετάσεων ότι έχουν βαριάς μορφής άσθμα, ασθένεια η οποία τους εντάσσει στους δικαιούχους επιδομάτων με 67% αναπηρία.
Ερευνα
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη περίπτωση εξόργισε τον αρμόδιο υφυπουργό Πρόνοιας Μάρκο Μπόλαρη, που έδωσε εντολή να γίνει αμέσως έρευνα και να καταλογισθούν ευθύνες, σε όσους εμπλέκονται, όχι μόνο στις υποθέσεις της Λιβαδειάς αλλά και σε όλες τις περιπτώσεις ψευδών βεβαιώσεων ανά τη χώρα.
Οι ευθύνες φαίνεται ότι επιμερίζονται τόσο σε υπηρεσιακούς παράγοντες και γιατρούς, που έδιναν με τις υπογραφές τους τις ψευδείς βεβαιώσεις, όσο και σ' εκείνους που εισέπρατταν τα επιδόματα, χωρίς να τα δικαιούνται.
Οι 2.972 ανάπηροι της Λιβαδειάς κατανέμονται κατά κατηγορία σε 301 τυφλούς, 45 κωφάλαλους, 30 με επίδομα ομογενούς, 29 τετραπληγικούς, 96 ακρωτηριασμένους- τετραπληγικούς, 1.891 βαριά ανάπηρους, 140 με νοητικά προβλήματα, 123 με αιματολογικά προβλήματα και 317 απροστάτευτα παιδιά.
Η γιαγιά... απάτη
Εισέπραξε 713.794 ευρώ για επίδομα αναπηρίας
Μια γιαγιά... 100 χρονών(!) φέρεται αναμειγμένη στη μεγαλύτερη και πιο πρωτότυπη απάτη, ροκανίσματος δημόσιου χρήματος, από προνοιακά επιδόματα, που στήθηκε ποτέ στη χώρα - έργο του αγαπημένου ανιψιού της!
Σύμφωνα με την έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Υγείας, η «δικαιούχος» εισέπραξε ως επίδομα αναπηρίας, συνολικά 713.794,32 ευρώ, με 326 επιταγές, το διάστημα από τον Σεπτέμβρη του 2001 μέχρι και τον Δεκέμβρη του 2010.
Σε «θέση κλειδί»
Ο Γιώργος Ζ., ο «ανιψιός - απάτη», είχε για πάνω από 10 χρόνια «θέση κλειδί» στην οικονομική διεύθυνση της Περιφέρειας Αττικής.
Ηταν ο άνθρωπος που εξέδιδε ηλεκτρονικά τις καταστάσεις δικαιούχων επιδομάτων, αλλά και τις επιταγές για τους ανάπηρους. Μόνο, που μαζί με τις νόμιμες επιταγές, πρόσθετε κάθε φορά και μερικές για την υπέργηρη θεία του και έναν ακόμα δικό του άνθρωπο.
Ετσι, η κυρά Μαρία Βρ., που γεννήθηκε το 1912, εισέπραττε, μέσω εξουσιοδοτήσεων, σχεδόν κάθε μήνα περίπου 2.000 ευρώ και κάποιες φορές μαζεμένα πολλές χιλιάδες, από διαφορετικά υποκαταστήματα της Εμπορικής Τράπεζας, την ίδια μέρα!
Συγκεκριμένα έχει εισπράξει ποσά από τα υποκαταστήματα Πλ. Αττικής, Ν. Ψυχικού, Χαλανδρίου, Ελληνορώσων, Χολαργού, Πλ. Συντάγματος, Πλ. Βάθη και Γαλατσίου. Μάλιστα ο Γιώργος Ζ. είχε συγχρόνως καταχωρίσει τη θεία του στους δικαιούχους και στους 4 τομείς Πρόνοιας της τ. Νομαρχίας Αθηνών!
Τέλος, ο Αριστείδης Τσ. το δίμηνο Αυγούστου -Σεπτέμβρη του 2010 εισέπραξε 18.000 ευρώ, με επιταγές, που εξασφάλιζε ο «ανιψιός - απάτη», χωρίς φυσικά να είναι δικαιούχος κάποιου επιδόματος.
Από το Εθνος της Κυριακής

Πτώση στα έσοδα από ΦΠΑ 13,7% και εκτός ελέγχου οι δαπάνες των Ταμείων

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πτώση στα έσοδα από ΦΠΑ 13,7% και εκτός ελέγχου οι δαπάνες των Ταμείων
Πτώση στα έσοδα από ΦΠΑ 13,7% και εκτός ελέγχου οι δαπάνες των Ταμείων
22/3/2012
Σήμα κινδύνου για την εκτέλεση και του συμπληρωματικού προϋπολογισμού εκπέμπει η κατάρρευση των εισπράξεων του ΦΠΑ και η τεράστια υπέρβαση στις επιχορηγήσεις των ασφαλιστικών ταμείων στο πρώτο κιόλας δίμηνο του έτους. Τα έσοδα του ΦΠΑ καταγράφουν πτώση 13,7%, ενώ το ΙΚΑ για να μπορέσει να εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις του προς τους συνταξιούχους απορρόφησε ήδη το 64,4% των συνολικών πιστώσεων που προβλέπονται για ολόκληρο το έτος. Ανάλογα υψηλές... αναλήψεις μέχρι και 35,7% (ΤΑΠ - ΟΤΕ) και 30% (ΟΑΕΕ) επί του ετήσιου κονδυλίου υπήρξαν και από τα υπόλοιπα ταμεία.
Η εξέλιξη αυτή, σε συνδυασμό με την υψηλότερη από την προβλεπόμενη ύφεση, την έκρηξη της ανεργίας και τη δραματική μείωση των μισθών προδικάζει ότι η επόμενη κυβέρνηση θα κληθεί να λάβει μέτρα για τη βιωσιμότητα των Ταμείων, με ορατό το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης των συντάξεων, στην περίπτωση που δεν εξευρεθούν πρόσθετοι πόροι χρηματοδότησης.
Μάλιστα, όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γ. Κουτρουμάνης θα τεθεί θέμα μείωσης των συντάξεων, αν μειωθούν τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων πάνω από το 20% (σε αυτό το ποσοστό έχει προϋπολογιστεί η αντοχή του ΙΚΑ και των άλλων Ταμείων). Ο υπουργός σημείωσε ότι τα «κλειδιά» για το ύψος των συντάξεων στο μέλλον θα είναι η συνεπής καταβολή των εισφορών (στον ΟΑΕΕ δεν πληρώνει το 45% τις εισφορές του!) καθώς και η πορεία της οικονομίας το 2012 και το 2013.
Στοιχεία
Μπορεί τα έσοδα και οι δαπάνες να κινούνται εντός των μηνιαίων στόχων που έχουν τεθεί, ωστόσο αποκλίνουν σημαντικά έναντι των ετήσιων, με αποτέλεσμα ο τακτικός προϋπολογισμός να εμφανίζει «μαύρη τρύπα» 1,25 δισ. ευρώ στο πρώτο δίμηνο τους έτους. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις δαπάνες που καταγράφουν υπέρβαση ύψους 1,16 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα υστερούν περίπου κατά 90 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον ετήσιο στόχο.
Το έλλειμμα του κρατικού προϋπολογισμού το πρώτο δίμηνο του έτους διαμορφώθηκε στα 495 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το πρωτογενές αποτέλεσμα του προϋπολογισμού -δηλαδή χωρίς να υπολογίζονται οι τόκοι που καταβλήθηκαν- ήταν θετικό. Κατεγράφη πλεόνασμα της τάξης των 367 εκατ. ευρώ. Σε αυτό βοήθησε το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και κυρίως στα έσοδα του ΠΔΕ που ήταν περισσότερα από ό,τι είχε προβλεφθεί και υπερκάλυψαν τις υστερήσεις των εσόδων. Αν και το έλλειμμα φαίνεται να βρίσκεται αυτή τη στιγμή υπό έλεγχο, στο υπουργείο Οικονομικών δεν κρύβουν την ανησυχία τους, καθώς η χώρα εισέρχεται σε προεκλογική περίοδο και παραδοσιακά παρατηρείται δημοσιονομική χαλάρωση.
Μαρία Βουργάνα